וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמר הערב: הנגר של אולימפיאקוס שינסה להדיח את מכבי תל אביב

עד גיל 21, איוב אל קעבי התפרנס כנגר ושיחק כדורגל לשם ההנאה. כשהוסט מעמדת המגן השמאלי לחלק הקדמי, הוא התחיל לכבוש ולא הפסיק עד היום. 15 עובדות על הסקורר של אולימפיאקוס, שמגיע למשחקים נגד מכבי תל אביב בכושר שיא

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 1:3 על מכבי יפו בשמינית גמר גביע המדינה/ספורט1

1. איוב אל קעבי בן ה-30 גדל במשפחה דלת אמצעים ובגיל 15 עזב את בית הספר כדי ללמוד מקצוע - נגרות - ולסייע בכלכלת הבית. הוא הפך לנגר מדופלם בימים, ואחר הצהריים שיחק כדורגל עם חברים. בגיל 18 הצטרף לראסינג קזבלנקה בחוזה חצי-מקצועני שלא הספיק לו בשביל להתפרנס.

2. כשהיה בן 21 אל קעבי קיבל את ההחלטה ששינתה את מסלול חייו וזנח את הנגרות לטובת הכדורגל. בגיל בו כדורגלנים רבים ברחבי העולם כיום מציינים "ותק" של 3-4 שנים בבוגרים, הוא חתם על חוזה מקצועני ראשון בראסינג קזבלנקה מהליגה השנייה במרוקו.

3. כשאל קעבי הגיע לראסינג קזבלנקה בגיל 18 הוא בכלל תופקד כמגן שמאלי. רק אחרי כמה שנים התחילו להסיט אותו לעמדות קדמיות יותר באימונים וגילו סקורר מחונן. זה היה גם השלב בו הוצע לו חוזה מקצועני.

4. ההחלטה שלו לקבל את ההצעה לחוזה שדרש ממנו לעזוב את הפטיש והמסמר ולהתמקד בכדורגל, התבררה כמוצדקת. בעונה הראשונה שלו ככדורגלן מקצועני, אל קעבי כבש 25 שערים ב-33 משחקים בליגה השנייה במרוקו.

5. ב-2018, אחרי עונה מוצלחת עם קבוצת ברקאן שכללה זכייה בגביע, הביי הסינית רכשה את אל קעבי תמורת 6.5 מיליון דולר. קצת יותר משנתיים לפני כן הוא עדיין התפרנס מנגרות ועסק בכדורגל רק לשם ההנאה.

שחקן אולימפיאקוס, איוב אל קעבי. רויטרס
פגש את ערן זהבי כבר שלוש פעמים, ומעולם לא ניצח. אל קעבי/רויטרס

6. לכדורגל האירופי הגיע רק ב-2021. אחרי תקופה בינונית בסין, הוא חזר למרוקו וחתם בווידאד קזבלנקה, וב-2021 הצטרף להטאיספור הטורקית.

6. בעונה הראשונה שלו באירופה, 2021/22, אל קעבי כבש לא פחות מ-18 שערים בליגה הטורקית. מה מנע מעבר מהיר לאחת הגדולות מאיסטנבול? אולי העובדה שאת רוב השערים הבקיע נגד קבוצות מרכז טבלה ותחתית, אבל מול פנרבחצ'ה, גלאטסראיי ובשיקטאש לא הצליח להתבלט יותר מדי.

8. רעידת האדמה בטורקיה ב-2023 גרמה להפסקה זמנית של הפעילות של הטאיספור ואת החודשים האחרונים של העונה שעברה, אל קעבי העביר באל סאד. בקיץ הצטרף לאולימפיאקוס, שקיבלה אותו בחינם.

9. כרגע לאל קעבי יש 20 שערים ב-32 הופעות בכל המסגרות באולימפיאקוס העונה. הוא השלים 90 דקות רק ב-7 מתוך 32 המשחקים הללו והממוצע שלו עומד על שער בכל 102 דקות.

10. אל קעבי בכושר נפלא וכבש 8 שערים ב-6 המשחקים האחרונים בכל המסגרות, כולל שני צמדים במשחקים בהם נכנס כמחליף. בסיבוב הקודם בקונפרנס ליג, אולימפיאקוס ניצחה את פרנצווארוש פעמיים 0:1 ובשני המשחקים המרוקאי כבש את שערי הניצחון.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מונדיאל 2018, שחקן נבחרת איראן, ראמין רזאיאן, מול שחקן נבחרת מרוקו איוב אל קעבי (אדום). Robbie Jay Barratt - AMA, GettyImages
שיחק במונדיאל 2018, אבל לא הוזמן למונדיאל 2022. אל קעבי משמאל, במדי נבחרת מרוקו/GettyImages, Robbie Jay Barratt - AMA

11. אל קעבי התחיל את דרכו בנבחרת מרוקו באליפות האומות האפריקאיות ב-2018. מדובר בטורניר נבחרות אליו שבו לנבחרות מותר לכלול רק שחקנים מהליגות המקומיות. אל קעבי כבש 9 שערים ב-6 משחקים ומרוקו זכתה בגביע. היכולת שלו בטורניר סידרה לו את אותו חוזה עתק בסין.

12. אל קעבי שיחק במונדיאל 2018, אבל המאמן הנוכחי של נבחרת מרוקו, וואליד רגראגי, לא ממש מחזיק ממנו. הוא לא זימן אותו למונדיאל 2022, העניק לו דקות בודדות במשחקי ידידות ובאליפות אפריקה האחרונה השתמש בו בעיקר כמחליף.

13. אל קעבי יכול להיות מתופקד בכנף, אבל מצטיין בעיקר בחוד. "הוא אחד החלוצים המרוקאים עם המיקום הכי טוב", כתבו עליו במולדתו, "יש לו איכויות נוספות, אבל המיקום שלו, היכולת להיות במקום הנכון בזמן הנכון - זו המעלה העיקרית שלו".

14. מכבי תל אביב תצטרך להעניק לאל קעבי אקסטרה תשומת לב כשהכדור יהיה ברגליים של המגן הימני רודיניי ושל שחקן הכנף קוסטאס פורטוניס. היווני כבר בישל לו 4 שערים העונה והברזילאי 3.

15. אל קעבי כבר פגש שלוש פעמים את ערן זהבי, כשהוא שיחק בהביי והישראלי בגוואנגז'ו RF. שני משחקים הסתיימו ב-2:2 ואחד נגמר ב-1:2 לגוואנגז'ו. זהבי כבש שני שערים במפגשים האלו, אל קעבי לא מצא את הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully