וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההלם והתגובה הקורעת: סל הניצחון שהוכיח ש"הכל אפשרי ב-NBA"

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 9:18

קיירי שבור, דונצ'יץ' כואב, ומקס סטרוס כמעט בכה על המגרש. כוכב קליבלנד קלע סל ניצחון מעבר לחצי, וכולם מפרגנים: "זה משהו שאתה רק חולם עליו"

מחוץ לקווים, 25.2/עריכת וידאו: זיו שטיינר

זה סל שכל שחקן חולם עליו, מהלך שכל ילד עושה על המגרש בשכונה: בשנייה האחרונה, מהחצי, על כל הקופה, מקס סטרוס לקח זריקה נואשת שתכריע בין ניצחון להפסד - והשחיל אותה פנימה. אחרי דרמה גדולה בדקות האחרונות ומהפך מתוק, קליבלנד הצליחה לנצח 119:121 את דאלאס הלילה (בין שלישי לרביעי), במה שרבים מכתירים כבר עכשיו כ"סל השנה".

הקאבס המארחים הוליכו 115:118 כשנותרו 29 שניות לסיום, אבל דאלאס הצליחה לחטוף פעמיים בדקה האחרונה והמאבריקס עלו ליתרון מדאנק של פי.ג'יי וושינגטון כשנותרו 2.9 שניות לסיום. לקליבלנד לא היה פסק זמן, הכדור הוכנס במהירות לאוון מובלי, שהעביר בחזרה לסטרוס - שזרק מעבר לחצי, וקלע סל ניצחון נהדר. המרחק הרשמי: 59 רגל, 18 מטר.

מקס סטרוס חוגג אחרי סל הניצחון במדי קליבלנד. Jason Miller, GettyImages
מקס סטרוס חוגג אחרי סל הניצחון במדי קליבלנד/GettyImages, Jason Miller
מקס סטרוס חוגג אחרי סל הניצחון במדי קליבלנד. Jason Miller, GettyImages
קולו רעד מהתרגשות. סטרוס/GettyImages, Jason Miller

בסך הכל, סטרוס רשם שלשה רביעית (!) בפרק זמן של 67 שניות. גיבור הניצחון לא ידע את נפשו ורץ על המגרש, לפני שחבריו התנפלו עליו בצהלה והאולם כולו על הרגליים. "בסופו של דבר, יש לנו בחור כמו מקס סטרוס", אמר סנטר קליבלנד ג'ארט אלן, "הכל אפשרי".

וזה מעבר לשלשה האחרונה. על פי ESPN, סטרוס הוא השחקן הרביעי ב-25 העונות האחרונות שקולע חמש שלשות בארבע הדקות האחרונות של המשחק. "הוא היה האיש שלנו", אמר מאמן קליבלנד ג'יי.בי ביקרסטאף על סטרוס. "אחד הדברים הכי טובים שיש לנו עם הקבוצה הזו, זה שבכל לילה נתון, יש לנו מישהו שיכול ללהתעלות ולתת הצגות ענק".

אין מילים: התגובה המצחיקה של מוריס על ספסל דאלאס

מרקיף מוריס המום על הספסל של דאלאס מסל הניצחון של סטרוס במדי קליבלנד. מתוך הרשתות החברתיות, צילום מסך
מרקיף מוריס המום על הספסל של דאלאס מסל הניצחון של סטרוס במדי קליבלנד/צילום מסך, מתוך הרשתות החברתיות

זה היה הבאזר-ביטר (זריקה מנצחת על הבאזר) מהמרחק השני הכי גדול בעידן ה-3 נקודות. רק דבונטה גרהם קלע מרחוק יותר יותר - 61 רגל, כ-18.60 מטר - בניצחון של ניו אורלינס על אוקלהומה סיטי ב-15 בדצמבר 2021.

גם אלופי ה-NFL החמיאו למנצח הגדול

סטרוס טוען שקלע זריקה מנצחת גדולה יותר במכללות, במדי אוניברסיטת לואיס באילינוי. "כן, במכללה שלי קלעתי משלושת רבעי מגרש כדי לנצח את המשחק", אמר, אבל גם נשאר צנוע. "מזל שדונובן מיטשל היה מחוץ למשחק, אז מישהו אחר היה צריך להתעלות... היה לי מזל, כי גם הוא היה קולע את הזריקה הזאת".

מיטשל קלע 31 נקודות, סטרוס הוסיף 21 (15 מהן ברבע האחרון), וקליבלנד במאזן 3:12 מאז ה-26 בינואר. "זה היה צריך להיות הוא", אמר מיטשל שפירגן לחברו, "אתה חולם על זריקה כזו".

לוקה דונצ'יץ' סיים עם 45 נקודות ו-14 אסיסטים, קיירי אירווינג הוסיף 30 לדאלאס, שהפסידה רק בפעם השנייה ב-10 משחקים. "זריקה מדהימה. זו הייתה פשוט זריקה מדהימה", אמר דונצ'יץ'. "זו הייתה אשמתי, הייתי צריך ללחוץ קדימה (על סטרוס). חשבתי ששיחקנו משחק טוב, אבל זה היה קשה, ברור".

דאלאס הוליכה 98:108 כשנותרו 4:38 לסיום, קלבילנד הגיבה בריצה אדירה. "שתי הדקות האחרונות היו אינטנסיביות עבורנו", אמר קיירי אירווינג. "זו הפעם הראשונה שאני מפסיד בזריקה מחצי מגרש. אתה לא יכול למחוק את זה מהראש שלך, אתה מרגיש את זה. זה צורב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully