וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כש"המכונה" ו"השחקן החכם אי פעם" נפגשים: הערב המדהים של סיטי

ארלינג הולאנד חוזר לנפץ שיאים וסוחט מחמאות גם מהפרשנים הספקנים, דה בראונה שוב ממחיש מדוע הנרי סיפק את הציטוט שבכותרת. אחרי החמישייה של הנורבגי מרביעיית בישולים של הבלגי, באנגליה מבינים: "החיים של פפ באמת טובים יותר משלנו, ומשלכם"

תקציר: לוטון - מנצ'סטר סיטי 6:2 (חמישייה של ארלינג הולאנד)/ספורט1

ארלינג הולאנד היה תחת ביקורת בתקופה האחרונה על "עונה חלשה" ו"בצורת", אבל הערב (שלישי) הכוכב של מנצ'סטר סיטי הזכיר למה רבים החשיבו אותו כחלוץ הטוב בעולם כשכבש חמישייה (!) במדי מנצ'סטר סיטי, שגברה 2:6 על לוטון והעפילה לרבע גמר הגביע האנגלי. קווין דה בראונה בישל לו ארבעה מחמשת השערים וסיפק הצגה משלו.

הולאנד אמר בסיום: "הייתה לנו תכנית משחק וכולנו דבקנו בה בצורה מושלמת. דה בראונה? אני חושב ששנינו יודעים מה אנחנו רוצים אחד מהשני על המגרש, אנחנו מחפשים אחד את השני הרבה. הוא בחור חכם, ואני אוהב לשחק עם חבר'ה חכמים".

פפ גווארדיולה התייחס לשילוב בין הולאנד לדה בראונה: "מה אני יכול להגיד? משחק ממש, ממש טוב. ארלינג לוהט וקווין... השילוב ביניהם הערב היה מושלם. קווין זקוק לשחקנים כמו ארלינג, וארלינג זקוק לשחקנים כמו קווין. אבל לא היינו כאן בלי החבר'ה האחרים, ולכולם מגיע קרדיט".

ארלינג הולאנד חוגג חמישייה במדי מנצ'סטר סיטי. Shaun Botterill, GettyImages
ארלינג הולאנד חוגג חמישייה במדי מנצ'סטר סיטי/GettyImages, Shaun Botterill
קווין בראונה מברך את ארלינג הולאנד בניצחון של מנצ'סטר סיטי. JUSTIN TALLIS/AFP, GettyImages
קווין בראונה מברך את ארלינג הולאנד בניצחון של מנצ'סטר סיטי/GettyImages, JUSTIN TALLIS/AFP

הולאנד, שלאחרונה סבל מפציעה והציג יכולת שלא תאמה את הציפית העצומות ממנו, כבש שער ניצחון מול ברנטפורד ועוד צמד מנצח מול אברטון במחזורים האחרונים, והערב כבש חמישייה שנייה במדי סיטי, אחרי שעשה זאת במדיה מול לייפציג בליגת האלופות. הוא השחקן הראשון אי פעם במדי סיטי שכובש פעמיים חמישייה, והוא השחקן שכבש הכי הרבה עבור קבוצה מהליגה הבכירה במסגרת הגביע - מאז ג'ורג' בסט ב-1970 (שישייה במדי מנ' יונייטד ב-2:8 מול נורת'המפטון).

בנוסף, זו הפעם ה-20 שהוא כובש שלושער ומעלה בקריירה הקצרה שלו (כזכור, הוא רק בן 23), וכבר הספיק לכבוש שלושער חמש פעמים בפרמיירליג, שלוש פעמים באוסטריה, שלוש פעמים בבונדסליגה, פעמיים בליגת האלופות, פעמיים בגביע האנגלי, פעם אחת בגביע הנורבגי, האוסטרי והגרמני, ועוד פעמיים במדי נבחרת נורבגיה.

הולאנד בעט לשער שבע פעמים וכולן היו למסגרת. הוא מצא את הרשת חמש פעמים. רוי קין, לא אחד מחביבי משפחת הולאנד, התלהב בשידור: "להולאנד יש את הרעב הזה... הילד הזה הוא מכונה".

כדורגלן העבר טים שרווד שבעצמו שימש כפרשן ב"סקיי ספורטס", התלוצץ אחרי שהולאנד הוחלף בדקה ה-77: "איזו הקלה ליו"ר של לוטון. אם הולאנד היה כובש שני שלושערים, הוא היה צריך לתת לו שני כדורים".

וכמובן, אי אפשר בלי לציין את קווין דה בראונה, שבישל את ארבעת השערים הראשונים של הולאנד, ועל אף שהבלגי בקושי שיחק העונה כי סבל מפציעות - כבר עתה יש לו הכי הרבה בישולים בקבוצה (11), למרות ששיחק רק ב-12 משחקים.

"הקריירה של קווין לא פחות ממדהימה. לשחקן כזה מגיע לזכות בכדור הזהב, לא יכול להיות שהוא יסיים את הקריירה בלי לזכות בפרס הזה לפחות פעם אחת", הילל חברו לקבוצה מתאו קובאצ'יץ'", ואמאדו אונאנה, חבר נוסף לקבוצה, אמר ש"הוא אחד הקשרים הטובים בכל הזמנים".

באנגליה נזכרו גם בדבריו של תיירי הנרי, שאמר בעבר ש"שיחקתי עם הרבה שחקנים גדולים, הכרתי מקרוב כמה מהכוכבים הגדולים בכל הזמנים, אבל אני חושב שמוח הכדורגל של דה בראונה עולה על של כולם. האופן שבו הוא רואה מהלכים קדימה, איך שהוא תמיד חושב צעד אחד לפני כולם, איך שמהירות המחשבה שלו כפולה משל כל אחד אחר. לפעמים הוא מסתובב על המגרש ואתה לא מבין מה הוא עושה. לעיתים נראה שהוא אפילו לא נמצא כאן איתנו, ונמצא בעולם משלו. אבל הוא למעשה כל כך טוב, שזו בעיה עבור כולם. הוא כנראה השחקן החכם ביותר שראיתי בימי חיי".

על דבר אחד כולם מסכימים, גם בתקשורת האנגלית: אם השילוב בין הולאנד לדה בראונה ייראה כך בהמשך, פפ גווארדיולה יכול להתרווח על הכסא, ופשוט להתענג בדרך לתארים נוספים. "עם הולאנד המכונה ודה בראונה הגאון, החיים של פפ אכן טובים יותר משלנו, ומשלכם", כתבו ב-BBC בפרפראזה על האמירה של גווארדיולה לעיתונאים שעשתה כותרות בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully