וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנדיליבאר נחוש לשבור את הקללה נגד מכבי תל אביב"

ביוון "הזכירו" לספרדי ששלושה מאמנים של אולימפיאקוס הודחו על ידי יריבות מישראל ופוטרו מיד לאחר מכן. מה יקרה הפעם?

תקציר: פרנצווארוש - אולימפיאקוס 1:0/ספורט1

בתקשורת היוונית חזרו היום (שני) למפגשי העבר של אולימפיאקוס עם יריבות מישראל והזהירו את המאמן חוסה לואיס מנדיליבאר לקראת המשחקים נגד מכבי תל אביב בשמינית גמר הקונפרנס ליג (7 ו-14 במרץ). מאזן מאבקי הראש-בראש של האדומים-לבנים עם ישראליות עגום וידוע, וביוון ציינו ש"מנדיליבאר נחוש לשבור את הקללה".

אולימפיאקוס הודחה שלוש פעמים על ידי יריבות ישראליות במפגשי נוק אאוט, ובכל אחת מהן המאמן פוטר מיד לאחר מכן. הבעלים אוונגלוס מרינאקיס הראה פעם אחר פעם שאין לו בעיה לחתוך עניינים, בין אם מדובר שמאמן שעובד אצלו רק חודשיים ובין אם בכזה שנמצא באולימפיאקוס ארבע שנים.

מנדיליבאר הוביל את סביליה לזכייה בליגה האירופית בשנה שעברה ומונה למאמן אולימפיאקוס ב-12 בפברואר. בינתיים יש לו מאזן מושלם של ארבעה ניצחונות בארבעה משחקים בכל המסגרות, כולל 1:4 מרשים על פאוק סלוניקי בחוץ. הכול טוב ויפה, אבל אם לשפוט על פי ההיסטוריה - הדחה בידי מכבי תל אביב עלולה לעלות לו במשרה.

חוסה לואיס מנדיליבאר אחרי הזכייה בליגה האירופית עם סביליה. Jonathan Moscrop, GettyImages
פתח נהדר, אבל הההיסטוריה מספרת שזה לא יעניק לו חסינות. מנדיליבאר עם גביע הליגה האירופית בעונה שעברה/GettyImages, Jonathan Moscrop

עונת 2002/03 - המפגש הראשון של אולימפיאקוס עם יריבה ישראלית. היוונים הוגרלו לבית ו' בליגת האלופות ביחד עם מכבי חיפה, מנצ'סטר יונייטד ובאייר לברקוזן. הם הפסידו לירוקים 3:0 בחוץ (בקפריסין) ונפרדו מהם ב-3:3 בלבד בבית. מכבי חיפה סיימה במקום השלישי ונשרה לגביע אופ"א, אולימפיאקוס סיימה במקום הרביעי והודחה מאירופה. סרצ'קו קטאנץ שמר על משרתו, אבל פוטר אחרי כחודשיים - בין היתר בגלל ההדחה מאירופה.

קיץ 2010 - אוואלד לינן הגרמני מונה למאמן אולימפיאקוס בקיץ ופוטר אחרי ארבעה משחקים בלבד, אחרי שהודח על ידי מכבי תל אביב במוקדמות הליגה האירופית. היוונים ניצחו 1:2 בבית, אבל הפסידו 1:0 בבלומפילד והודחו בגלל שערי חוץ.

קיץ 2016 - ויקטור סאנצ'ס הספרדי שבר את השיא של לינן. הגרמני שרד ארבעה משחקים? סאנצ'ס פוטר אחרי שניים. ה"אחריות" נפלה על הפועל באר שבע, שעם 0:0 בחוץ ו-0:1 בבית, הדיחה את אולימפיאקוס ממוקדמות ליגת האלופות.

קיץ 2022 - פדרו מרטינס אימן את אולימפיאקוס ארבע שנים. הוא הצעיד אותה לשלוש אליפויות וגביע, הוא נבחר פעמיים למאמן העונה ביוון, הוא המאמן שעבד בה הכי הרבה זמן ברציפות מאז האחים חלמיס בתחילת שנות ה-50. וסיפור האהבה הנדיר הזה במונחים של אולימפיאקוס, הסתיים גם הוא אחרי הדחה בידי קבוצה ישראלית. היוונים הובסו 5:1 על ידי מכבי חיפה בסיכום המשחקים במוקדמות ליגת האלופות והפורטוגלי סיים את דרכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully