וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחוזים "לא ראויים"? בנבחרת אופטימיים, ומחכים לארח בישראל

26.2.2024 / 6:10

השחקנים של בית הלחמי קרסו בסלובניה עם יום קליעה חלש: "יכולנו לעשות עבודה טובה יותר". התקווה? זה אמור להיראות אחרת בעתיד

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 25.2/ספורט1

נבחרת ישראל סיימה אמש (ראשון) את חלון פברואר של מוקדמות יורובאסקט 2025 עם הפסד חוץ 88:79 לסלובניה בעיר קופר. אחרי שני משחקים בבית המוקדמות, ישראל עם ניצחון והפסד, בדיוק כמו פורטוגל שנמצאת מתחתיה, כשאוקראינה שתפגוש את ישראל בחודש נובמבר הפסידה את שני המשחקים הראשונים במוקדמות.

ישראל פתחה את המשחק אמש מצוין, ניצלה דקות רעות מאוד של סלובניה שנתקעה על 2 נקודות במשך יותר מ-7 דקות, ועלתה ליתרון 14 ברבע הראשון ו-8:20 בסיומו. אלא שהמשך המשחק היה שונה, סלובניה קלעה 32 נקודות ברבע השני, והפכה את התוצאה עד המחצית. בחמש הדקות הראשונות של המחצית השנייה סלובניה קלעה עוד 20 נקודות, ועלתה ליתרון דו ספרתי, אותו בקושי שמטה עד הסיום, כשבסך הכל קולעים הסלובנים 80 נקודות בשלושת הרבעים האחרונים של המשחק.

שני נתונים רעים מאוד השפיעו על משחק ההתקפה של ישראל שקלעה ב-76 אחוזים נהדרים ל-2 נקודות - 5 מ-32 מחוץ לקשת, 15 אחוזים, ו-6 מ-15 מקו העונשין, 40 אחוזים. "אי אפשר להסביר את האחוזים מהקו", הודו בנבחרת אחרי המשחק, "עייפות אולי, אבל 40 אחוז? לא ראוי".

שני שחקנים סחבו את הנבחרת על הגב בשני המשחקים בקמפיין הזה - הקפטן תומר גינת שסיים אמש עם 17 נקודות ו-10 ריבאונדים, וים מדר שקלע 19 נקודות. מספר שחקנים נוספים זכו למחמאות ביניהם נועם יעקב הצעיר שקלע 6 נקודות ב-8 דקות ויפתח זיו שברגעים רבים היה מהטובים יותר בנבחרת, אבל בתחילת המחצית השנייה ביצע מספר טעויות.

"נסתכל על האחוזים שלנו לשלוש ומהעונשין כי הם מדבר בעד עצמם - ועדיין הפסדנו בחד ספרתי, נתנו להם לקחת יותר מדי ריבאונדים בהתקפה, היו להם 13 במחצית. פרפליץ' עשה סלים גדולים, יכולנו לעשות עבודה יותר טובה שם", סיכם גינת, "קצת מאכזב, אבל נלחמנו, נשארנו מאוחדים גם ברגעים הקשים. חבל על ההפסד הזה, אבל ניפגש שוב בנובמבר לעוד חלון, נבוא חזקים ונעשה את העבודה".

ים מדר נבחרת ישראל נגד סלובניה. אתר פיב"א, אתר רשמי
התמונה תיראה אחרת בחלונות הבאים? ים מדר אמש/אתר רשמי, אתר פיב"א

בנבחרת מסתכלים על התוצאה הסופית של החלון, אליו הגיעו ללא חלק מהשחקנים שנפצעו רגע לפני המשחקים, ובמהלכו איבדו את רומן סורקין, שחקן הפנים הבולט היום בכדורסל הישראלי, ומסמנים וי. ניצחון אחד הוא המינימום שבנבחרת קיוו להשיג, ואם המצב הביטחוני יאפשר, ישראל אמורה לארח שלושה מארבעת המשחקים הבאים בבית, בנובמבר השנה ובפברואר שנה הבאה, כדי להשלים את המשימה.

בצד השלילי, בנבחרת הודו כי העובדה שלא היו להם מספיק אימונים במהלך החלון הזה. בסך הכל הם ערכו ארבעה כאלה לפני המשחק נגד פורטוגל ועוד שלושה לפני המשחק אמש, והתוצאות על הפרקט הראו זאת. "זו נבחרת שחלק גדול ממנה לא שיחק במדים הלאומיים בחלונות כבר שנה וחצי. היה צריך יותר זמן לחבר את זה. סלובניה רצה יותר זמן, ראו את זה. נקווה שבחלון הבא זה כבר ייראה יותר טוב", אמרו בנבחרת.

"המשחק בסלובניה היה נגד נבחרת מצוינת, ידענו שזה יהיה מאוד קשה, ידענו שנצטרך לעשות משחק מאוד טוב, ולא עשינו את זה. נלמד מזה ואני בטוח שבמשחקים הבאים נראה יותר טוב", סיכם גינת.

בנבחרת סיפרו כי התקריות שהתרחשו במהלך ולפני המשחק לא השפיעו על היכולת של השחקנים. מלבד הפגנה קלה מחוץ לאולם היו שתי תקריות - הראשונה כשכמה אוהדים התיישבו עם דגלי פלסטין מאחורי הספסל הישראלי ושרו "פלשתינה פלשתינה" לאורך דקות רבות. השנייה כשאוהד לבוש כאפיה נכנס אל הפרקט והוצא על ידי כוחות האבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully