וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוענקו פרסי קרן עזריאלי למאמנים חברתיים מצטיינים לשנת 2023

דנה עזריאלי, יו"ר קרן עזריאלי: "הפרס נולד מתוך אמונה עמוקה בכוחו של הספורט ככלי רב עוצמה לקידום שינויים חברתיים חיוביים בישראל"

מימין - דקלה נוי , דנה עזריאלי, דני חכים, גלית גל. שאולי לנדנר,
מימין - דקלה נוי , דנה עזריאלי, דני חכים, גלית גל/שאולי לנדנר

פרסי קרן עזריאלי למאמנים חברתיים מצטיינים לשנת 2023 הוענקו בסוף השבוע בטקס ייחודי וראשון מסוגו. הפרס הנועד לקדם את תחום הספורט ככלי חברתי, מתוך הבנה שספורט ופעילות גופנית מחזקים חוסן נפשי, מקדמים שוויון הזדמנויות ומסייעים להעצמת החברה הישראלית. בטקס הוענקו פרסים כספיים לחמישה זוכים מצטיינים מתוך עשרות מועמדים מ-17 ענפים שונים. ח"כ סימון דוידסון, יו"ר ועדת הספורט בכנסת, נשא דברי ברכה.

צוות השיפוט כלל דמויות מפתח מעולם הספורט הישראלי וההישגי, בהם אריק זאבי, ג'ודוקא עבר, מדליסט אולימפי, מייסד ומנהל עמותת הקרן למצוינות אולימפית בישראל; קארין סנדל, קפטנית נבחרת הנשים הלאומית של ישראל לשעבר ויור ארגון שחקני הכדורגל בישראל; מורן סמואל, ספורטאית פאראלימפית ישראלית, זוכת מדליית כסף וארד, אלופת העולם בחתירה; ברכה (ביטי) דויטש, אצנית, אלופת ישראל במרתון וחצי מרתון; דני חכים, מייסד עמותת ספורט למען שינוי חברתי וחבר דירקטוריון קרן עזריאלי קנדה; סבין חוג'יראת, מנהלת אגף תכנון ואסטרטגיה במשרד התרבות והספורט וחוקרת התחום המגדר ועמיר מנחם, מייסד ומנכ"ל תנועת חמש אצבעות.

זוכי פרס קרן עזריאלי למאמנים חברתיים מצטיינים 2023: בקטגוריית חיבור בין מגזרים זכתה דקלה נוי ממוזיאון עין דור, על פעילותה יוצאת הדופן לקידום חיים משותפים בחברה הישראלית באמצעות הג'ודו; בקטגוריית ילדים ונוער בסיכון, זכה אמיר סורסקי מעמותת "הגל שלי" על תרומתו המשמעותית לחיזוק חוסן נפשי והעצמה בקרב ילדים ונוער בסיכון באמצעות גלישה; בקטגוריית העצמה נשית זכתה רויטל בן משה מעמותת "חרדים לקצב" על פועלה פורץ הדרך לקידום שוויון מגדרי והעצמת נשים בקהילה החרדית דרך הספורט; בקטגוריית אוכלוסיות מיוחדות זכתה אלה מצקין מעמותת "איל"ן מרכז ספורט נכים, על מסירותה למען קידום ספורט בקרב אנשים עם מוגבלויות באמצעות הקשתות.

כמו כן הוענקו אותות הכרה לאניה פובניצה מעמותת "ברטלי נוער בתנועה" על תרומתה למען קידום נוער בסיכון באמצעות רכיבה על אופניים ולתכנית "מגן הקהילה" על שיתוף פעולה בין העמותות הבאות: החלוץ, החברה למתנסים ומרכז הפועל.

מימין: דנה עזריאלי, רויטל בן משה, מיקי חייט, דני חכים, גלית גל. שאולי לנדנר,
מימין: דנה עזריאלי, רויטל בן משה, מיקי חייט, דני חכים, גלית גל/שאולי לנדנר

דנה עזריאלי, יו"ר קרן עזריאלי ישראל ויו"ר קבוצת עזריאלי : "הפרס הוא חלק מתוכנית חדשה ומרגשת שהקמנו בקרן עזריאלי, "ספורט למען קידום חברתי", מתוך אמונה עמוקה בכוחו של הספורט ככלי רב עוצמה לקידום שינויים חברתיים חיוביים בישראל. התלבטנו רבות אם לקיים את האירוע בתקופה מאתגרת זו, אך החלטנו שדווקא עכשיו חשוב להוקיר ולהודות לעמותות ולאנשים המסורים הפועלים ללא לאות למען שיפור החברה שלנו. גם בימים אלו, בהם המדינה נלחמת, משפחות מפונות מביתם וצוותי העמותות מגוייסים, תוכנית "ספורט למען קידום חברתי" המשיכה לפעול ללא הרף תוך התמקדות מיוחדת בסיוע ובתמיכה באוכלוסיות שנפגעו וזאת במטרה לחזק את חוסנה של החברה."

מורן סמואל, שלקחה חלק בהרכב השופטים, אמרה על הבמה: "לפני 17 שנים למדתי בצורה המוחשית ביותר מה ההבדל בין "נגמרו לי החיים" לבין "נגמרו החיים" כמו שהכרתי אותם. במשך שבועות ארוכים, מהשבץ שעברתי בחוט השדרה, כל מה שרציתי זה לקום שוב לאותו בוקר יום חמישי ולגלות שזה לא באמת קרה לי, שזה היה רק סיוט נוראי. אין בינינו כאלו שלא היו רוצים לקום שוב ל- 7.10 ולגלות שזה לא באמת קרה, אבל כמו שכולנו יודעים את המציאות אי אפשר לשנות, אבל בהחלט אפשר לבחור איך להתייחס אליה. החזרה לספורט היתה עבורי חזרה לתחושת המסוגלות, זה אפשר לי לקחת משהו כואב ולהפוך אותו לכח מניע, למצע חלומות, לכלי מימוש והגשמה עצמית ולאומית. לא יכולתי לעשות זאת ללא התמיכה, הליווי, הנתינה והמקצועיות של המאמנים והמאמנות וכל המעטפת לאורך כל הדרך. אני לא אפריז אם אומר בשם כל השופטים והשופטות, שכל המועמדים והמועמדות לפרס עזריאלי, שהוצגו בפני הועדה, עוררו בנו השראה מטורפת".

עומר ליבנת, מייסד ומוביל ארגון החלוץ: "בימים שבהם קווי המתח והפילוג בין חברות וקהילות שונות במדינת ישראל הולכים ומתחזקים, הספורט בכלל והכדורגל בפרט, הם שפה שאני מאמין ויודע שדרכה אפשר לבנות חברה יפה יותר, חברה שוויונית, סובלנית וצודקת. במילים קצת נדושות אך כ"כ נכונות - הכדורגל הוא הכלי והאדם שמשחק הוא המטרה".

  • עוד באותו נושא:
  • עזריאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully