וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצרפת קראו להרחיק את ישראל מהמשחקים האולימפיים? "תומכי חמאס"

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 14:04

נציגי מפלגות שמאל בצרפת קראו להטיל סנקציות על ישראל בגלל "פשעי מלחמה בעזה", הוועד האולימפי: "זו מפלגה רדיקלית שסירבה לגנות את הטבח של ה-7 באוקטובר". חברת פפאיה תעניק חסות לספורטאי המשלחת לפריז

26 מחוקקים צרפתים קראו לוועד האולימפי הבינלאומי לאסור על ישראל להתחרות במשחקים האולימפיים הקרובים בפריז על רקע הסכסוך בעזה. במכתב לנשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, קראו מספר חברי אופוזיציה להטיל סנקציות על ישראל ולאסור עליה להתחרות תחת דגלה והמנונה. חברי הפרלמנט גינו את "פשעי המלחמה חסרי התקדים שביצעה ישראל" נגד פלסטינים ברצועת עזה. החותמים שייכים למפלגות פוליטיות שמאלניות כגון Unbowed France (LFI) והירוקים (EELV), שהן חלק מברית השמאל בצרפת.

יו"ר הוועד האולימפי תומאס באך לצד יעל ארד. אודי ציטיאט
שוב תחת לחץ. באך וארד/אודי ציטיאט

הנציגים הצרפתים קראו להטיל על ספורטאים ישראלים את אותן סנקציות כמו שהוטלו על הרוסים והבלארוסים, כלומר להתחרות באופן ניטרלי, כמו במשחקים האולימפיים והפראלימפיים המתוכננים להתחיל בפריז ביולי 2024.

הם גם קראו להגבלות אלו, אם ייושמו, להישאר לכל אורך הסכסוך בעזה ועד להכרזה על הפסקת אש ארוכת טווח. הוועד האולימפי כבר הודיע כי ספורטאים מרוסיה ובלארוס יורשו להתחרות במשחקים האולימפיים בפריז 2024 כספורטאים עצמאיים ונייטרליים, בעוד שספורטאים שתמכו פומבית בפלישה של רוסיה לאוקראינה ייאסרו. יש לציין כי עד עתה יו"ר הוועד האולימפי תומאס באך דחה כל הצעה בסגנון זה נגד ישראל.

יעקב טומרקין חנה קנייזבה מיננקו עם דגל ישראל טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו 2020. רויטרס
יעקב טומרקין חנה קנייזבה מיננקו עם דגל ישראל טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו 2020/רויטרס

מהוועד האולימפי של ישראל נמסר כי בהמשך לקריאת המפלגה הצרפתית הקיצונית La France insoumise לצעדים כנגד משלחת ישראל למשחקים האולימפיים: "ישראל נמצאת תחת מתקפה של שונאי ישראל בכל העולם ומאז ה 7 באוקטובר ביתר שאת, עת נחשף פרצופו של החמאס ברצח, חטיפה ואונס של נשים, ילדים וגברים חפים מכל פשע. אנו פועלים ושומרים על ייצוג ומעמד הספורט הישראלי ברמות הגבוהות ביותר וכך נמשיך.

"חשוב להבין כי במקרה זה מדובר בקבוצה משפטנים קיצוניים הקשורה למפלגת שמאל רדיקלית בצרפת שסירבה לגנות את טבח ה 7.10, הינה תומכת חמאס ועמדתה אינה משקפת את עמדת ממשלת צרפת. אנו עומדים בקשר מתמיד עם שגרירות ישראל בצרפת ומתייעצים גם איתם בנושא. משלחת ישראל למשחקים האולימפיים מתכוננת לאירוע הספורט הגדול בעולם, אירוע של מצוינות אנושית ואנחנו מתרגשים על הזכות להוביל את המשלחת ולייצג את מדינת ישראל".

חברת פאפאיה תעניק חסות למשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בפריז 2024. פאפאיה,
חברת פאפאיה תעניק חסות למשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בפריז 2024/פאפאיה

חברת פפאיה תעניק חסות

* חברת ההייטק הישראלית פאפאיה תעניק חסות למשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בפריז 2024. שיתוף הפעולה עם הוועד האולימפי בישראל יכלול חסות כללית לכלל המשלחת הישראלית ובנוסף חסות אישית לשלושת המדליסטים האולימפיים טוקיו 2020 - המתעמל ארטיום דולגופיאט האלוף האולימפי בתרגיל הקרקע, לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג מדליסטית הארד והג'ודאי פיטר פלצ'יק שותף למדליית הארד הקבוצתית של נבחרת ישראל.

חברת פאפאיה, שמרכז הפיתוח שלה יושב בתל אביב ופועלת מ-2019, יצרה פלטפורמה מצליחה שהופכת את עולם המשחקים היחידניים לזירה מגוונת של משחקים רבי משתתפים המבוססים על יכולות אישיות. ההתפתחות והצמיחה דרך המשחק הן ה-DNA של פאפאיה מול העובדים והשחקנים שלה.

אוריאל בכר, מייסד ומנכ"ל פאפאיה: "במיוחד השנה, זהו כבוד גדול לתת רוח גבית לספורט הישראלי, ולספורטאים שהולכים לייצג אותנו מול כל העולם". יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "החיבוק המרגש שהמשלחת האולימפית שלנו מקבלת מחברת פאפאיה והמשאבים שהחברה מעמידה לרשותנו מאפשרים לנו לטייב ולדייק עוד את ההכנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully