וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בניון מנתח בריאיון נרחב באנגליה: מי יאמן את ליברפול, ומה הבעיות של צ'לסי

לפני גמר גביע הליגה (17:00, ספורט1), באנגליה ראיינו את הישראלי ששיחק בשני מועדוני הפאר, והודה: מה לא עבד עם בניטס, וומי המועמד המפתיע שלו לרשת את קלופ

תקציר: ליברפול - לוטון 1:4/ספורט1

ליברפול וצ'לסי ייפגשו הערב (ראשון) בוומבלי לגמר גביע הליגה (17:00 ספורט1) ובאנגליה ערכו ריאיו מיוחד עם כדורגלן ששיחק בשני המועדונים ההמפוארים - יוסי בניון. כוכב העבר הישראלי נשאל על הסיבות שבגינן עזב את ליברפול לצ'לסי, מי לדעתו המאמן המתאים לליברפול אחרי עידן יורגן קלופ, וגם על הבעיות שהיו לו בצ'לסי.

"ליברפול הייתה מיוחדת עבורי, שלוש השנים הטובות בחיי", אמר בניול ל"דיילי מייל", "נהניתי מאוד, האנשים שם טובים. הרגשתי שזה המקום הנכון עבורי ועבור משפחתי וכשחקן".

יוסי בניון חוגג במדי ליברפול מול ריאל מדריד. GettyImages
15 שנה בדיוק לשער הבלתי נשכח בברנבאו. בניון/GettyImages

בניון, שבדיוק היום חוגג 15 שנה לשער המיתולוגי שלו בברנבאו מול ריאל מדריד בליגת האלופות, מספר שהוא ישמח לחזור בתור מקצועו החדש כמנהל ספורטיבי. אבל מי יהיה המאמן? "בשבילי זה צריך להיות מישהו עם חיבור וזהות לליברפול", אומר בניון. "אם הם יכולים להביא מישהו כמו צ'אבי אלונסו, או - וזו עשויה להיות הפתעה - מישהו כמו סטיבן ג'רארד, אחד מהם ימשיך את מה שקלופ בנה כי הוא מכיר את המועדון.

"צ'אבי הוא חבר טוב שלי ואני יכול להבין למה אנשים מדברים עליו כמאמן ליברפול. זה לא עבד טוב באסטון וילה עבור סטיבי, אבל הוא עשה עבודה מצוינת בסקוטלנד. מגיעה לו הזדמנות להיות מאמן בליברפול על מה שעשה בקריירה שלו.

"אם הם מביאים את האדם הנכון, ליברפול יכולה לבנות על היציבות שקלופ בנה בתשע השנים האחרונות. לא צריך להחליף 35 שחקנים. אוקיי, שחקנים מסוימים עשויים ללכת אבל שחקנים מובילים תמיד ירצו לבוא לליברפול.

"עכשיו הם נלחמים על תארים וקלופ הוא האיש הראשי, אבל זה מועדון גדול, יש להם את המתקנים והתנאים להמשיך להיות מועדון גדול".

ומה קורה בצ'לסי? "מאז שרומן אברמוביץ' עזב, המצב קשה מאוד", אמר בניון. 'זה כמו לקחת את הבת שלך לחנות ממתקים והיא אומרת שהיא רוצה הכל. אתה קונה לה את כל הממתקים, אבל בסופו של יום כואבת לה בטן.

"זה שיש לך כסף לא אומר שאתה קונה את כולם. צריך לבנות קבוצה וכרגע הם איבדו את הדרך. חייב להיות קול אחד ברור. אתה מביא את המנהל הספורטיבי הנכון ואתה סומך עליו.

'אם אתה סומך עליו, הוא צריך להיות הקול היחיד. אם יש יותר מדי דעות אז אתה מאבד הכל. טוכל עזב רק אחרי כמה משחקים, ואז הם מביאים את פוטר, ומחליטים שהוא לא האיש הנכון, אז הם מביאים את פוצ'טינו. זה לא עובד ככה.

"בחודשים הראשונים הם רצו להראות שהם בשוק; 'השחקן הזה...ליברפול וריאל מדריד רוצות אותו - בסדר, נציע 120 מיליון פאונד'. זה לא מביא הצלחה. תראו את ניוקאסל - יש להם כסף אבל אני לא רואה אותם קונים את כולם.

"צ'לסי צריכה לעצור, לחשוב ולהירגע מהוצאת כסף. אולי יהיה לך את השחקן הנכון על ידי השקעה של 15 מיליון ליש"ט או 20 מיליון ליש"ט".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בלם צ'לסי ג'ון טרי חוגג שער עם יוסי בניון. Scott Heavey, GettyImages
איזו תקופה. בניון בצ'לסי/GettyImages, Scott Heavey
כותרת הריאיון עם יוסי בניון באתר "דיילי מייל" האנגלי. דיילי מייל, צילום מסך
כותרת הריאיון עם יוסי בניון באתר "דיילי מייל" האנגלי/צילום מסך, דיילי מייל

קשריו של בניון בפרמיירליג פתחו דלתות בקריירה החדשה שלו כמנהל ספורטיבי לאחר פרישתו ב-2019. הוא מפרט את האנשים שעליהם הוא יכול לסמוך. "פרנק למפארד, אלונסו, ג'רארד. פרננדו טורס, שמאמן באתלטיקו מדריד, אנחנו החברים הכי טובים", הוא אומר. "פפה ריינה, שעדיין משחק, אלבארו ארבלואה, שמאמן בריאל מדריד. אנחנו בקשר טוב.

"הייתי בחדרי הלבשה נהדרים, חבר'ה נהדרים. העובדה שנשארנו ידידים אומרת הרבה. אני משתמש באנשי הקשר האלה, זה חלק מהעבודה להצליח. השלמתי את החלום שלי כשחקן, לשחק באנגליה היה לא ייאמן עבורי. ווסטהאם, ליברפול, צ'לסי, ארסנל. אפילו לא יכולתי לחלום על לשחק במועדונים האלה. עכשיו זה אותו דבר. החלום שלי הוא לחזור לאנגליה כי זו התרבות הטובה ביותר לכדורגל. זו השאיפה שלי".

בניון סיפר על הבעיות שהיו לו תחת רפא בניטס. "אני מבין שאולי הוא ניסה להניע אותנו, אבל לפעמים אתה צריך להבין כמה אפשר להגיד לשחקן שהוא לא יורד להגנה או כמה אפשר לעשות רעש בחדר ההלבשה", אמר בניון. "היו לנו כמה בעיות, זה נכנס לחדר ההלבשה וזה עבד נגדנו. מאמן צריך לדעת אילו אנשים לקרב אליו ... זה מה שהיה חסר לרפא, כי רפא הוא מאמן גדול על המגרש, טקטית אחד הטובים ביותר. הוא שיפר את השחקנים. "אבל מערכת היחסים שלו עם השחקנים, אתה צריך מישהו שיעזור. לא היה לנו את זה בזמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully