וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יהיה יצחקי של יצחקי? הנתונים לקראת המחזור ה-23 בליגת העל

סוף פברואר, נתניה מגיעה לטדי, בית"ר עם מאמן חדש. נשמע מוכר? זה קרה ב-2010 ואז יצחקי חגג שלושער ראשון בקריירה מול שער מצמק של אלמוג כהן. וגם: מחסום בלומפילד של הפועל באר שבע, אבוקסיס לא רוצה לשחזר את 2005 והמאזן שצריך להדאיג את מכבי חיפה

קליפ סיכום השבוע, 22.2/ספורט1

שבת, 15:00: מכבי פתח תקוה - הפועל תל אביב (ספורט4)

* מכבי פתח תקוה לא הצליחה לנצח את הפועל תל אביב בשמונת מפגשי הליגה האחרונים, מאז שגידי קאניוק קבע 0:1 בדצמבר 2016, במשחק אותו האדומים אירחו בפתח תקוה.

* המאזן בשמונת המפגשים הללו: חמישה ניצחונות להפועל תל אביב ושלוש תוצאות תיקו בהפרש שערים מצטבר של 2:15.

* מכבי פתח תקוה בלתי מנוצחת בחמשת המחזורים האחרונים (שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו) וספגה במהלכם רק פעמיים. למרות זאת, היא עדיין ההגנה הגרועה בליגה עם 39 שערי חובה.

* הפועל תל אביב ברצף של חמישה הפסדי חוץ - לראשונה מאז פתיחת עונת 2020/21, כשלפני כן הפסידה גם בשלושת משחקי החוץ האחרונים של 2019/20. שישה הפסדים רצופים כאורחת בעונה אחת? זה קרה לאחרונה באמצע עונת 2004/05.

* אגב, ההפסד האחרון באותו רצף היה 2:0 באורווה מול מכבי פתח תקוה. יוסי אבוקסיס פתח אז בהרכב הפועל תל אביב בינואר 2005, אדהם האדיה וסטניסלב דוברובין כבשו לזכות המנצחת. האדומים היו במקום האחרון, אך ניצלו מירידה בסופו של דבר הודות לשני ניצחונות בדרבי ו-11 משחקים ללא הפסד בסיום העונה.

* הפועל תל אביב השיגה רק נקודה אחת ב-11 משחקים בהם פיגרה העונה - המאזן הכי גרוע בליגה. המקרה היחיד היה ב-3:3 הביתי מול סכנין במחזור ה-14, שם חזרה מפיגור 2:0 ולאחר מכן גם מ-3:2.

יוסי אבוקסיס קשר הפועל תל אביב. ברני ארדוב
היה על כר הדשא בפעם הקודמת שהפועל תל אביב הפסידה שישה משחקי חוץ רצופים. יוסי אבוקסיס/ברני ארדוב

שבת, 17:30: הפועל חיפה - בני סכנין (ספורט4)

* המאזן בין הקבוצות בליגת העל: 13:15 להפועל חיפה בניצחונות ועוד שבע תוצאות תיקו.

* בני סכנין לא הפסידה בשלושת הביקורים האחרונים אצל הפועל חיפה בליגה (ניצחון ושתי תוצאות תיקו) וניצחה אותה כאורחת גם בגביע הטוטו בסוף יולי.

* סכנין אמנם ניצחה רק פעמיים בבית בליגה, אבל בחוץ הסיפור הפוך: היא ללא הפסד בשמונת משחקיה האחרונים כאורחת, כולל ארבעה ניצחונות. הפסד החוץ היחיד שלה היה 5:1 למכבי פתח תקוה במחזור החמישי.

* ארבעת המפגשים האחרונים בין רוני לוי לעוזרו לשעבר סלובודן דראפיץ' לא הוכרעו. דראפיץ' ניצח בכל ארבעת הראשונים, אבל מאז אפריל 2016 היו ארבעה ניצחונות של לוי וחמש תוצאות תיקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן הפועל חיפה רוני לוי עם מאמן עירוני קרית שמונה סלובודן דראפיץ'. מאור אלקסלסי
מחלקים נקודות במפגשים האחרונים. רוני לוי עם סלובודן דראפיץ'/מאור אלקסלסי

שבת, 18:30: הפועל חדרה - הפועל ירושלים

* את הניצחון הראשון שלה העונה השיגה הפועל ירושלים על חשבון הפועל חדרה (0:1 בטדי). זה קרה אחרי שבעה מפגשים רצופים בהם לא הצליחה לנצח את יריבתה - שלושה הפסדים וארבע תוצאות תיקו.

* הפועל חדרה מגיעה אחרי שני ניצחונות על האפס ותנסה לייצר רצף של שלושה ניצחונות - לראשונה בליגת העל מאז ינואר-פברואר 2022.

* הפועל ירושלים השיגה שבע נקודות בשלושת המחזורים האחרונים, שבכולם הצליחה להיחלץ מפיגור. חדרה, לעומתה, לא ביצעה מהפך אחד העונה וצברה שתי נקודות בלבד במשחקים בהם פיגרה.

* הפועל ירושלים היא הקבוצה היחידה בליגה שלא הצליחה לכבוש בדקות 45-60. מבחינת חדרה אלה הדקות הכי טובות, בהן הבקיעה חמישה מ-16 שעריה העונה.

שחקני הפועל ירושלים חוגגים עם ילה דאון. ברני ארדוב
יכבשו סוף סוף גם ברבע השעה שפותחת את המחצית השנייה? שחקני הפועל ירושלים/ברני ארדוב

שבת, 19:30: בית"ר ירושלים - מכבי נתניה (ספורט3)

* בית"ר ירושלים ומכבי נתניה נפגשו 112 פעמים בליגה הראשונה. בית"ר מובילה 34:44 בניצחונות ועוד 34 משחקים נגמרו בתיקו.

* ברק יצחקי יעמוד על הקווים לראשונה כמאמן בית"ר ירושלים. בימיו כשחקן הקבוצה כבש חמישה שערים במשחקים מול מכבי נתניה, כולל שלושער ראשון בקריירה ב-1:3 הביתי בפברואר 2010. לאורחת צימק אלמוג כהן, המנהל המקצועי שלה עד לשבוע שעבר והחדש של בית"ר, שגם אז הציגה שחקן עבר בבכורה כמאמן: דוד אמסלם.

* בית"ר ספגה צמדים בארבעת המחזורים האחרונים: בראשון סיימה ב-2:2 מול הפועל פתח תקוה ולאחר מכן הפסידה שלוש פעמים.

* מכבי נתניה ברצף של חמישה הפסדי ליגה (בהפרש שערים 13:1). רצף זהה היה לה בעונה שעברה, אבל שישה הפסדים רצופים לא היו מאז מרץ-מאי 2016, בעת הירידה ללאומית בעונת הפירוק. במהלך אותה עונה היה גם רצף ארוך יותר של תשעה הפסדים.

* כל 16 משחקי הליגה האחרונים של מכבי נתניה הגיעו להכרעה (שישה ניצחונות ו-10 הפסדים). התיקו האחרון: 1:1 בסכנין, במשחק הראשון לאחר פגרת המלחמה.

ברק יצחקי שחקן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
ברק יצחקי חוגג את השלושער לרשת נתניה ב-2010/מגד גוזני

שבת, 20:00: מכבי תל אביב - הפועל באר שבע

* 129 משחקי ליגה היו בין הקבוצות, כשמכבי תל אביב מובילה 31:61 בניצחונות, כולל שלושת האחרונים. עוד 37 משחקים לא הוכרעו.

* הפועל באר שבע לא ניצחה את מכבי תל אביב בחוץ ב-10 הניסיונות האחרונים, מאז שחנן ממן קבע 0:1 בנתניה באפריל 2018. הניצחון האחרון בבלומפילד במסגרת הליגה היה בדצמבר 2015, אז המאמן הנוכחי אליניב ברדה ומאור מליקסון סידרו 1:2 מול שער מצמק של אלי דסה.

* בכל חמשת המקרים האחרונים בהם השתיים נפגשו במחזור ה-23, מכבי תל אביב ניצחה ולא ספגה. הפעם היחידה שהפועל באר שבע ניצחה הייתה במרץ 1979 (0:1 בווסרמיל) ו-13 שנים לפני כן נפרדו ב-0:0.

* רצף הניצחונות של הפועל באר שבע נעצר במחזור הקודם על 10 (שווה לשיא המועדון) וסך הכול היא סופרת 12 מחזורים ללא הפסד, מאז ה-1:0 הביתי מול מכבי תל אביב לפני קצת יותר מחודשיים.

* בחוץ יש לבאר שבע רצף פעיל של חמישה ניצחונות. בעונה הקודמת היו לה שבעה רצופים כאורחת.

אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע (שמאל). ברני ארדוב
יעשה כמאמן את מה שעשה כשחקן? אליניב ברדה חוגג בניצחון על מכבי תל אביב בדצמבר 2015/ברני ארדוב

ראשון, 20:00: מ.ס. אשדוד - מכבי חיפה (ספורט1)

* 73 מפגשים נערכו בין הקבוצות בליגת העל. המאזן עד כה: 13:41 למכבי חיפה בניצחונות ועוד 19 תוצאות תיקו.

* ב-12 הביקורים האחרונים באשדוד, מכבי חיפה ניצחה רק ארבע פעמים. היו לה חמישה הפסדים שם, כולל 3:1 במחזור ה-23 בעונה שעברה.

* אחרי ארבעה הפסדי בית רצופים, יש לאשדוד כעת שני ניצחונות. רצף של שלושה כאלה בבית? את זה לא עשתה מאז ינואר-פברואר 2021, כשהאחרון אז היה 0:1 על מכבי חיפה משער של יעקב בריהון.

* אשדוד ספגה 21 שערים בחצי השעה האחרונה של המשחקים (לעומת 12 ב-60 הדקות הראשונות) - יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. מכבי חיפה כבשה 18 שערים בפרק הזמן הזה (שווה למכבי תל אביב ושנייה רק להפועל באר שבע עם 22) וארבעה מהם היו ב-0:4 הביתי על אשדוד בסיבוב הראשון.

יעקב בריהון, שחקן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
כבש לרשת מכבי חיפה ב-1:3 בעונה שעברה וגם ב-0:1 לפני שלוש שנים. יעקב בריהון/לירון מולדובן

שני, 20:00: מכבי בני ריינה - הפועל פתח תקוה

* מכבי בני ריינה ניצחה 0:1 בחוץ בסיבוב הראשון, אבל כמארחת מעולם לא ניצחה את הפועל פתח תקוה. היה לה תיקו אחד (בלאומית) ועוד שלושה הפסדים, כולל 4:2 בגביע בחודש שעבר.

* מאז אותו ניצחון ספגה הפועל פתח תקוה צמדים גם בכל ארבעת משחקי הליגה שלה: 2:2 מול בית"ר ירושלים ואז שלושה הפסדים זהים של 2:0.

* מאז ה-0:1 בפתח תקוה במפגש הקודם, בני ריינה ניצחה רק פעמיים ב-12 משחקים.

* הפועל פתח תקוה היא קבוצת החוץ הגרועה בליגה (שלוש נקודות בלבד מתוך 33 אפשריות). ניצחון החוץ האחרון שלה בליגה הבכירה היה 2:4 באשדוד במאי 2015.

* שתי הקבוצות כבשו בסך הכול שלושה שערים בחצי השעה הראשונה - הכי מעט בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully