וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בדגם ה-ILCA: עומר ורד וילנצ'יק השיג את הכרטיס לפריז

עודכן לאחרונה: 23.2.2024 / 19:48

השייט בן ה-16 סיים את אליפות אירופה במקום השמיני והבטיח נציג ישראלי במשחקים האולימפיים בקיץ. מאור בן הרוש, שיתחרה איתו, סיים במקום ה-15

קליפ סיכום השבוע, 22.2/ספורט1

אליפות אירופה בשייט בסירות ILCA הסתיימה היום (שישי) ביוון, עם התרחבות הנבחרת הישראלית למשחקים האולימפיים לפריז. עומר ורד וילנצ'יק בן ה-16, ממועדון שדות ים, סיים את האליפות במקום השמיני הכללי והראשון מבין המדינות שטרם הבטיחו את מקומן במשחקים, ולמעשה הבטיח כי בפעם הראשונה אי פעם יתחרה שייט ישראלי בדגם ה-ILCA במשחקים האולימפיים. עד עתה התחרו בדגם הנשים של ה-ILCA שתי שייטות, שי קקון במשחקי טוקיו 2020 ונופר אדלמן בלונדון 2012 וביג'ינג 2008.

ההישג של עומר ורד וילנצ'יק מדהים עוד יותר בהתחשב בגילו הצעיר וכי זו אליפות אירופה הראשונה בה הוא מתחרה בבוגרים. וילנצ'יק כבר אוחז במדליית הכסף באליפות אירופה בנוער עד גיל 17 ומדליית ארד באליפות העולם באותו הגיל. עצם השגת הקווטה לא מבטיחה כי וילנצ'יק אכן ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים, שכן בפני הנבחרת עוד תחרות מבחן אחת, שרק לאחריה יוחלט על זהות הנציג הישראלי.

עומר ורד וילנצ'יק, שייט ישראלי. Matias Capizzano, אתר רשמי
הישג נפלא. עומר ורד וילנצ'יק/אתר רשמי, Matias Capizzano

עומר ורד וילנצ'יק אמר הסיום: "איזה יום! פעם ראשונה שאני מתחרה בבוגרים בחו"ל, פעם ראשונה שנכנסתי לבית זהב ובטח הבטחת הכרטיס לישראל לפריז הפכה את הכל למרגש בטירוף. הגעתי לאליפות הזו במטרה ללמוד ולצבור נסיון ואיך שהדברים התגלגלו זה ממש לא יאמן. זה כבוד גדול בשבילי להבטיח למדינה את הכרטיס לפריז".

מי שיתחרה עם וילנצ'יק על הכרטיס יהיה מאור בן הרוש, שסיים תחרות מצוינת גם כן עם הישג שיא אישי של המקום ה-15. בן הרוש החל את התחרות בעשירייה השניה, אך המשיך וטיפס בדירוג עם התקדמות האליפות.

ארז אליהו, מאמן הנבחרת: "קיבלנו הזדמנות נדירה, בשבוע של רוחות קלות מאוד, שם לשייטים הצעירים שלנו יש עדיפות. כל הנבחרת עמדה במטרות שהצבנו, גם עומר, גם מאור וגם ראם הצליחו להתברג לבית הזהב, וזה כשלעצמו הישג מדהים. גם ההצלחה של שי קקון נהדרת ואני גאה בכל המתחרים והמתחרות שלנו".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
השייטת שי קקון. Matias Capizzano,
אליפות מצוינת, אבל לא הבטיחה להשגת הכרטיס לפריז. קקון/Matias Capizzano

אצל הנשים סיימה שי קקון אליפות אישית מצויינת, כאשר היא מתמקמת במקום ה-14. זה הישג נפלא לקקון, אך הוא לא הספיק לה על מנת להבטיח את הקווטה, כיוון שהיא הייתה רביעית במניין המדינות האירופאיות, שטרם הבטיחו את השתתפותן. קקון תתחרה באפריל בתחרות ההזדמנות האחרונה בצרפת, על אחד משלושת הכרטיסים האחרונים שנותרו למשחקים האולימפיים.

"זהו הישג הסטורי לשייט הישראלי" אומר שי בובר, יו"ר איגוד השייט. "זו הקווטה הראשונה אי פעם בדגם הזה, מאז שנכנס למשחקים באטלנטה 96. עד היום לא הצלחנו להגיע ליכולות תחרותיות כאלה גבוהות. כל הכבוד לנבחרת שלנו ולעומר, אתם נותנים את ההשראה לנוער להמשיך ולעבוד בדגם הזה, כי ההשקעה לאורך זמן משתלמת. כל הכבוד למאמן ארז אליהו ולמועדונים שדות ים ונהריה".

כל תוצאות אליפות אירופה:

גברים: עומר ורד וילנצ'יק (8), מאור בן הרוש (15), ראם מגן (26), יוגב אלקלעי (74).

נשים: שי קקון (14), מאיה פילניק (78), גאיה דטיאשווילי (90), רבקא מנטל (101).

  • עוד באותו נושא:
  • שייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully