וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייגמר בבית המשפט? הקבוצות לא מוכנות להזיז את משחקי הגביע

22.2.2024 / 17:54

המשטרה עשויה להוציא צווי סגירה לשלושה מארבעת משחקי הגביע, ההתאחדות מסרבת לדחות. המפכ"ל הודיע כי משחק גביע אחד ומשחקה של מכבי תל אביב בכדורסל כן יתקיימו בשלישי, אך הבהיר: "ניאלץ לפעול בהתאם לסמכויות שלנו"

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 22.2/ספורט1

מבוי סתום באשר לשלושה מארבעת משחקי שמינית גמר גביע המדינה המתוכננים ליום שלישי הבא, יום הבחירות לרשויות המקומיות. כזכור מדובר במשחקים הבאים: מכבי נתניה - הפועל ירושלים, נוף הגליל - הפועל ראשון לציון, מכבי תל אביב - מכבי יפו, הפועל חיפה - מכבי פתח תקוה.

כפי שפורסם אתמול, המשטרה הודיעה להתאחדות לכדורגל כי לא תוכל לאבטח את המשחקים מאחר שהם נופלים ביום הבחירות ה-27 בחודש ומכיוון שאין לה כוח אדם לכך. בהתאחדות לא מקבלים את ההנחייה ואחרי שנפגשו עם ראשי מנהלת הליגות ולא מצאו תאריכים אחרים המתאימים להעביר אליהם את המשחקים, הם מתעקשים שהמשחקים יתקיימו ביום שלישי ושהמשטרה תמצא כוחות לאבטח אותם, במיוחד בטענה שרוב המשחקים הם כאלה שאינם דורשים אבטחה רבה.

היום (חמישי) שיגר המפכ"ל מכתב נוסף ובו הבהיר: "התרעתי בפניכם כי לא ניתן יהיה לאבטח את אירועי הספורט הקבועים לתאריך זה, וזאת על מנת שמשטרת ישראל תוכל לתת מענה ביטחוני הולם לאתגרים והאיומים הקיימים. במהלך היממה האחרונה, בוצעה בחינה נוספת והערכת מצב על ידי מחוזות המשטרה שבשטחן מתוכננים להתקיים אירועי ספורט במהלך יום הבחירות לרשויות המקומיות".

שוטרים במשחק כדורגל. אדריאן הרבשטיין
שוטרים במגרש כדורגל (למצולמים אין קשר)/אדריאן הרבשטיין

במשטרה הבהירו כי המפגש בין הפועל נוף הגליל והפועל ראשון לציון יוכל להתקיים, ללא כוחות שיטור ועם אבטחה של מאבטחים אזרחיים בלבד. גם משחק הכדורסל בין מכבי רמת גן ומכבי תל אביב ייערך כסדרו ביום שלישי.

עם זאת, אשר לשלושת משחקי הגביע האחרים - אלה "לא יוכלו להתקיים ללא כוחות שיטור, בשל רגישותם ומספר הצופים הצפוי. לפיכך אבהיר כי, ככל שמועד המשחקים לא ישונה, תאלץ משטרת ישראל לפעול בהתאם לסמכויות המסורות לה בדין". ההתאחדות לכדורגל כרגע מתבצרת בעמדתה, ובמקרה כזה עשויה המשטרה להוציא צו סגירה לשלושת המשחקים הנ"ל, מה שיוביל את הצדדים להכרעה בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully