וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם עזרה מחברים: הפסדים של הקבוצות הנורבגיות יסייעו לישראליות

ניצחון של מכבי חיפה בגומלין על בגנט היה מציב את ישראל במקום ה-15 שמבטיח נציגה נוספת במוקדמות ליגת האלופות, אבל המאבק עוד פתוח ואלו האקסים מליגת העל שיוכלו לעזור לנו יותר מכולם בערב החשוב. תמונת מצב

תקציר: גנט - מכבי חיפה 1:1/ספורט1

מכבי חיפה עשתה את שלה אמש (רביעי) כאשר סיימה בבלגיה ב-1:1 נגד גנט ובזכות תוצאת תיקו השיגה 1:2 בסיכום המשחקים והעפילה לשמינית גמר הקונפרנס ליג, אבל אם היא הייתה מנצחת המשמעות הייתה שישראל הייתה עולה למקום ה-15 בדירוג, משמע שלפחות זמנית עוקפת את נורבגיה ותופסת את המקום שמבטיח נציגה נוספת במוקדמות ליגת האלופות בקיץ 2025.

התיקו משמעותו שישראל נותרה במקום ה-16, אבל מכיוון שמכבי חיפה ומכבי תל אביב ישתתפו גם בסיבוב הבא וכל אחת מהן תשחק לפחות עוד פעמיים, לישראל סיכוי ריאלי להתברג במקומות 12 עד 15 שמשפרים את מספר ואיכות הכרטיסים למפעלים האירופיים. כידוע, ללא קשר להעפלת שלב או לא, בכל משחק בקונפרנס ליג תיקו שווה רבע נקודה וניצחון שווה חצי נקודת דירוג - כך שבתרחיש האופטימי גם תיקו בודד של אחת מהן ושלושה הפסדים עשויים להספיק כדי להשיג את היעד.

שחקני אייאקס. GettyImages
לא תזיק עזרה של אייאקס מול בודו גלימט/GettyImages

זו גם הסיבה שבנורבגיה החזיקו אתמול אצבעות לגנט, בידיעה שהפסד שלה יקפיץ את ישראל למקום ה-15 לפחות זמנית. הבלגים השוו מול מכבי חיפה ולקחו למדינת ישראל רבע נקודת דירוג קריטית, אבל כעת זהו תורם של אוהדי ואנשי הכדורגל הישראלי להחזיק אצבעות לקבוצות שפוגשות הערב את בודו גלימט ומולדה הנורבגיות. אם שתיהן יפסידו, נורבגיה תישאר ללא אף נציגה אירופית העונה ועל כן גם תוצאת תיקו של מכבי תל אביב או מכבי חיפה באחד ממשחקי שמינית הגמר ישלימו את המהפך ויקרבו אותנו להבטחת נציגה נוספת בליגת האלופות. יש לציין שתיקו של אחת מהן משמעותו שוויון בין ישראל לנורבגיה בדירוג, אך לישראל יתרון בשל העובדה שצברה העונה יותר נקודות דירוג מאשר הנורבגיות (8 נקודות לישראל, 7 לנורבגיה).

בודו גלימט תארח את אייאקס (שאחד מעוזרי המאמן שלה זהו מייקל ולקאניס שהחל את העונה בהפועל תל אביב) אחרי שספגה באמסטרדם פעמיים בתוספת הזמן ונפרדה ממנה ב-2:2 בשבוע שעבר ואילו מולדה הובילה כבר 0:3 על לגיה ורשה במשחק הראשון, אך אקס הפועל באר שבע ז'וזואה הצטיין, הפולנים צימקו ל-3:2 וינסו לנצח הערב במשחק הגומלין ולהבטיח את עלייתם. כאמור, שני הפסדים של הנורבגיות ישפרו מאוד את סיכויי ישראל לקפוץ בשלב הבא למקום ה-15.

גם הפסדים של יאנג בויז וסרבט ז'נבה, נציגות שוויץ שבמקום ה-13, יכולים להיות רלוונטיים, אם כי מדובר בתרחיש שיצריך שלפחות אחת משתי הישראליות תשיג ניצחונות בדרך לרבע הגמר. במקום ה-14 ניצבת דנמרק, כשהנציגה הבודדת שלה היא פ.צ. קופנהאגן שצפויה להפסיד למנצ'סטר סיטי גם בגומלין ולסיים את דרכה - בשביל לעקוף את דנמרק צריכות הישראליות להשיג עוד שני ניצחונות ותיקו לפחות, גם כן תרחיש שמשמעותו העפלה של לפחות אחת ממכבי תל אביב ומכבי חיפה לשלב הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully