וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם הראשונה שיצחקי וצרפתי נפגשו: לקראת "מפגש המחזור" בטדי

טוקלומטי פתח, זביטי שותף, אוזן בישל, צרפתי כבש. הבכורה של ברק יצחקי על הקווים של בית"ר ירושלים שוב תפגיש אותו עם מכבי נתניה ומאמנה. הפעם הוא מקווה שהתוצאה תהיה שונה

ברק יצחקי מוצג כמאמן החדש של בית"ר ירושלים עם ברק אברמוב, אלמוג כהן/צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: ניר חן

"צריך לדעת לנצח, גם על חשבון משחק יפה", סיכם גיא צרפתי בפשטות את הניצחון של מכבי נתניה על בית"ר ירושלים. כמה שהוא היה רוצה לעשות את זה גם ביום שבת הקרוב.

זו אמנם לא הייתה הופעת הבכורה של ברק יצחקי בבית"ר ירושלים, אבל גם לא רחוק משם: המשחק השני שלו. התאריך היה 20 בספטמבר 2003 כשהחלוץ הצעיר שנרכז מהפועל אשקלון, התמודד עם צרפתי בפעם הראשונה. ביום שבת הם שוב ייפגשו, הפעם על הקווים.

יצחקי פתח בתבוסה 4:0 למכבי חיפה במחזור הפתיחה של העונה ובמשחק השני שלו בבית"ר ירושלים, פגש את מכבי נתניה בקופסה. מולו התייצבה יריבה שהעניקה את המפתחות לגיא צרפתי, "היורש" של ראובן עטר שפרש כמה חודשים לפני כן בגלל פציעה. צרפתי היה בשיאו וכחודש לפני המשחק הזה, ערך הופעת בכורה בנבחרת ישראל, הראשונה מתוך ארבע בקריירה בינלאומית קצרצרה.

ברק יצחקי במדי בית"ר ירושלים. דני מרון
לא ניצח את צרפתי עד שעבר למכבי תל אביב. יצחקי/דני מרון

ישראל אמנם לא הייתה בעיצומה של מלחמה כמו היום, אבל המצב הביטחוני היה רעוע. הימים היו ימי האינתיפאדה השנייה, פיגועים וחיסולים ממוקדים פתחו מהדורות חדשות. בקיץ למשל, מכבי תל אביב אירחה את ז'ילינה במוקדמות ליגת האלופות בפרנץ סוסה סטדיון - בדיוק היכן שישראל תארח את איסלנד בחודש הבא בפלייאוף העלייה ליורו 2024.

הפועל תל אביב אירחה ברוטרדם, הפועל רמת גן בסלובקיה ומכבי חיפה תחילה בטורקיה ובהמשך גם כן ברוטרדם - שם הפסידה 4:0 לוולנסיה בגביע אופ"א.

ישראל זביטי נכנס כמחליף בדקה ה-85 - היום הוא מאמן הכושר של מכבי נתניה. צרפתי היה שם, וגם אורי אוזן - ואם הוא היה מפרשן ביום שבת הקרוב בטדי, זה היה יכול להיות "מפגש מחזור" של ממש. במרכז ההגנה אגב, פתח בהופעת בכורה טוני טוקלומטי - אביו של עידן ממכבי פתח תקוה.

בדקה ה-21 מכבי נתניה יצאה להתקפה מסודרת ונאה ובסיומה אוזן העביר כדור רוחב למרכז הרחבה, וצרפתי המשיך בבעיטה מדויקת לפינה הרחוקה של איציק קורנפיין. בית"ר הייתה עדיפה במחצית השנייה, היו לה גם טענות שנראו מבוססות לפנדל, אבל למנשה משיח לא היה VAR. השער של צרפתי הספיק לנתניה בשביל לנצח 0:1 וצרפתי כאמור סיכם: "צריך לדעת לנצח, גם על חשבון משחק יפה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גיא צרפתי במדי מכבי נתניה. עדי אבישי, מעריב
כבש שער ניצחון מבישול של אורי אוזן. צרפתי/מעריב, עדי אבישי

בסיום המשחק עשרות אוהדים של בית"ר ירושלים התקהלו, ניסו לפגוע בצרפתי ונתקלו בכוחות יס"מ מתוגברים. מאמן בית"ר אלי אוחנה, והבעלים מאיר פניג'ל, שמעו דרישות תקיפות לחיזוק, אחרי הפסד שני והישארות מוקדמות במקום האחרון.

בית"ר הפסידה באותו משחק, אבל ניצלה מירידה אחרי עונה קשה בתחתית. הרווח שלה היה אותו ברק יצחקי, וגם צעירים אחרים כמו עמית בן שושן, אבירם ברוכיאן ומאור מליקסון, שבחסות מצב כלכלי קשה, קיבלו קידום בסגל. מכבי נתניה ניצחה באותו משחק, אבל ירדה ליגה בתום העונה.

ליצחקי לקחו שבעה משחקים עד שהוא ניצח את צרפתי כשחקן, וזה קרה כשכבר לבש את מדי מכבי תל אביב. בשבעת המפגשים שלו עם צרפתי כשחקן בית"ר ירושלים, הקבוצה מהבירה הפסידה שלוש פעמים וארבעה משחקים נוספים הסתיימו ללא הכרעה.

בעונת 2011/12 יצחקי סוף סוף עשה את זה נגד צרפתי. מכבי תל אביב ניצחה את הפועל פתח תקוה 1:3 בחוץ במחזור הפתיחה והסתפקה ב-0:1 במחזור ה-16. החלוץ הבקיע בשני המשחקים.

המשחק בין בית"ר ירושלים למכבי נתניה יתקיים ביום שבת ב-19:30 (ספורט3). בית"ר תגיע אליו אחרי שלושה הפסדים רצופים, ונתניה אחרי חמישה הפסדים רצופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully