וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בנבחרת ישראל: "הפסדנו לנבחרות חלשות מפורטוגל"

22.2.2024 / 7:45

ההתרגשות של בית הלחמי שפוגש לראשונה בחלונות, הדומיננטיות הצפויה של סורקין לצד בעיית הכושר בקו האחורי. ישראל פותחת את מוקדמות היורובאסקט נגד פורטוגל (21:15) עם מתאזרח שהמאמן הלאומי כמעט הביא לאילת וכישרון צעיר בקנה מידה אירופי גבוה

שחקני נבחרת ישראל בכדורסל מתכוננים לקמפיין מוקדמות אליפות אירופה/איגוד הכדורסל

1.

נבחרת ישראל תפתח הערב (חמישי, 21:15) את קמפיין מוקדמות יורובאסקט 2025 כשתתארח אצל נבחרת פורטוגל. המשחק יהיה הראשון בחלון הנוכחי, כשביום ראשון תצא הנבחרת למשחק חוץ נוסף נגד נבחרת סלובניה בלובליאנה.

אמש ערכה הנבחרת את האימון המסכם באולם בו ייערך המשחק, כשבשעות הצהריים ערכה טקס מיוחד לזכר הנופלים במלחמה בנוכחות שגריר ישראל בפורטוגל. אנשי הנבחרת סיפרו על התרגשות גדולה בקרב השחקנים והצוות במהלך הטקס.

בצוות המקצועי התלבטו לא מעט בימים האחרונים מי יהיה השחקן שלא יתלבש למשחק, כשהפור נפל בסופו של דבר על נתנאל ארצי שהצטרף לנסיעה רק בשל הפציעה של עידן זלמנסון. רז אדם יערוך את הופעת הבכורה שלו במדים הלאומיים, כשהופעה נספרת גם אם לא יעלה על הפרקט.

בשיחות שקיימו עם השחקנים הדגישו בצוות המקצועי את הנחיצות של פתיחה טובה לקמפיין על מנת להוריד לחץ מהמשך הדרך, ובמקביל הזכירו כי למרות שפורטוגל נחשבת ליריבה נוחה על הנייר, מדובר בנבחרת מסוכנת שביום נתון מסוגלת לנצח כל נבחרת בבית הנוכחי. "פורטוגל יותר טובה מנבחרות אחרות שהנבחרת הזאת הפסידה להן בשנים האחרונות", סיפרו בנבחרת, "זאת נבחרת עם כישרון ועם שחקנים שנמצאים במגמת התקדמות וצריכים להיות מפוקסים לקראת ההתמודדות".

מאמן נבחרת ישראל אריאל בית הלחמי לצד המנהל מוטי דניאל ועוזרי המאמן. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
המטרה: אליפות אירופה. בית הלחמי והצוות/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

2.

שנות ה-90 והעשור הראשון של שנות האלפיים התחלקו ברובם בין שני מאמנים של נבחרת ישראל - צביקה שרף שאימן ברוב השנים, ומולי קצורין שרשם כמה שנים מוצלחות גם כן. אחרי ששרף סיים את הקדנציה שלו בקיץ 2009 החלה נדנדה על כסא המאמן. אריק שיבק וארז אדלשטיין החזיקו כל אחד ארבע שנים, שתי אליפויות אירופה. עודד קטש היה הראשון שנכנס לשיטת החלונות, אבל לא זכה לשחק באליפות אירופה בשל חילוקי דעות מול האיגוד. גיא גודס שנכנס לנעליו באמצע הדרך אימן שנתיים, ונדב זילברשטיין לקח את המושכות לחלון אחד.

אריאל בית הלחמי יסגור בקרוב שנה בתפקיד מאמן הנבחרת, אבל זאת התנסות ראשונה שלו בשיטת החלונות. בקיץ הראתה נבחרת ישראל לא מעט אופי וקשיחות במוקדמות הטורניר הקדם אולימפי, אבל הייתה חסרה מאוד ולא יכלה להשלים את העבודה. כעת יודעים בנבחרת, לבית הלחמי יש את הסגל הטוב כדי לעמוד במשימה ולהוביל את הנבחרת ליורובאסקט 2025.

עם היציאה לפורטוגל היה המאמן הלאומי צרוד, אך למרות הצרידות היה ניתן לשים לב כי הוא מתרגש מאוד לעמוד בתפקיד הזה בתחילת הקמפיין. המאמן שהוביל את נבחרת העתודה לשתי זכיות באליפות אירופה הוא כנראה הדוגמא הטובה ביותר למאמן שבא מלמטה ומקבל את העבודה הנחשקת הזאת, והוא ירצה להוכיח שמה שעבד טוב בגילאים הצעירים, מתאים גם לנבחרת הבוגרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מאמן נבחרת ישראל אריאל בית הלחמי, מנכ"ל האיגוד יעקב בן שושן ומנהל הנבחרת מוטי דניאל. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
מתרגש לקראת המעמד. בית הלחמי והצוות/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

3.

בקיץ הקודם ביסס רומן סורקין את מעמדו כשחקן המרכזי של נבחרת ישראל בקו הקדמי. כשתומר גינת, עידן זלמנסון, איתי שגב, ג'ייק כהן ונמרוד לוי לא הגיעו, סורקין לקח את הנבחרת על הגב, תרתי משמע, התמודד מול גבוהים איכותיים ועצר רק מול יוסוף נורקיץ' הבוסני, לא לפני שנתן גם לשחקנה של פיניקס סאנס מלחמה נהדרת.

בהפסדים המביכים לפורטוגל לפני עשור וחצי בלט חוסר היכולת של הנבחרת לעצור את הגבוהים של היריבה שהציגו משחק אגרסיבי וקשוח, ועשו לנו כאבי ראש. בנבחרת יודעים שאם סורקין לא יצליח להתמודד עם מה שפורטוגל מכינה לו הערב, הם יכולים להיקלע גם לבעיה במשחק הנוכחי, כשאיתי שגב שאמור לשחק גם לא מעט, הוא הסנטר המחליף.

"לפורטוגל יש גבוה מנוסה מאוד בדמותו של קיירוש, שחקן שכבר עשה צרות לנבחרות טובות מאיתנו", סיפרו אתמול בנבחרת ישראל, "רומן הוא שחקן איכותי. הוא אחד הגבוהים הטובים שיש במוקדמות הללו, אנחנו סומכים עליו ועל שאר השחקנים".

רומן סורקין, שחקן נבחרת ישראל. FIBA.COM, אתר רשמי
הנבחרת על הגב שלו. תרתי משמע. סורקין/אתר רשמי, FIBA.COM

4.

ארבעה שחקנים יחליפו ביניהם בעמדה מספר 1 ו-2 הערב בנבחרת ישראל. ים מדר, בר טימור ויפתח זיו היו אמורים להיות חלק בכיר ברוטציה גם לפני הפציעה של תמיר בלאט, כשנועם יעקב עולה דרגה בזכות הפציעה של הגארד של מכבי תל אביב ואמור לראות דקות משמעותיות. יובל זוסמן אמור לגבות את הרביעייה.

בנבחרת הודו כי המצב של הארבעה רחוק מלהיות אידיאלי. טימור מגיע לנבחרת שחוק אחרי ששיחק הרבה מאוד דקות בהפועל תל אביב העונה באופן כללי, ובמיוחד לאחרונה לאור הפציעות של חבריו. במשחק נגד הפועל חולון במוצאי שבת הוא היה נראה עייף והעומס נראה כי השפיע עליו.

שלושת האחרים נמצאים על הצד השני של הסקאלה. ים מדר לא שותף בגביע הטורקי, ולאחרונה מקבל פחות דקות משרונאס יאסיקביצ'יוס. זיו הגיע לאחרונה לצרפת לקבוצה שרצה בצורה טובה, סנט קנטן, ועדיין מחפש את מקומו. לצד משחקים בהם היה מרכזי, היו גם כאלה בהם סופסל. יעקב שיחק בעיקר בליגה הצרפתית עד כה, והשבוע בשני משחקי גביע לא קיבל הזדמנות.

למרות שאף אחד מהשחקנים שאמורים להוביל את הקו האחורי לא מגיע במצב אידיאלי, בנבחרת בטוחים שהארבעה יידעו למנף את עצמם במשחק הערב. "כל אחד מהם כבר רשם משחקים גדולים בנבחרת, כולל נועם יעקב בקמפיין לפני שנה בדיוק", סיפרו בנבחרת בימים האחרונים, "הקו האחורי שלנו הוא היתרון המשמעותי שלנו ואנחנו בונים לקבל מהרביעייה הזאת את ניהול המשחק והנקודות".

ים מדר נבחרת ישראל. פיב"א
לא מקבל הרבה דקות בפנרבחצ'ה לאחרונה. ים מדר/פיב"א

5.

הנבחרת של פורטוגל רחוקה מלהיות בעלת שמות מרשימים, אבל בכל זאת מציגה שני שחקנים שמשחקים בליגה הראשונה בספרד, אחד יותר ואחד קצת פחות. המתאזרח האמריקאי של פורטוגל, טראוונטה וויליאמס, שחקנה של מורסיה הספרדית, הוא האיש המרכזי. וויליאמס (30, 1.96) שיחק בפורטוגל במשך שש עונות, אך בקיץ 2022 כמעט ועשה מעבר מפתיע מספורטינג ליסבון להפועל אילת של אריאל בית הלחמי. המאמן ניסה לצרף את הפורוורד המבטיח, אך הקבוצה סירבה לשחררו. לבסוף כשסיים את חוזהו התקדם לליגה הספרדית, והוא קולע קצת יותר מ-6 נקודות למשחק במורסיה.

השם השני עוד לא טעם יותר מדי מהנבחרת הבוגרת של פורטוגל, והוא חגג רק לפני שישה ימים 19, אבל רובן פריי (2.12) הוא העתיד של הכדורסל במדינתו. כבר בגיל צעיר הוא עבר לבדאלונה ובשנתיים האחרונות היה מהמצטיינים של טורניר הנוער של היורוליג. העונה פריי הוא כבר חלק מהקבוצה הבוגרת של בדאלונה, וגם משחק בקבוצת המילואים בליגה השנייה, שם מצטיין עם 16 נקודות למשחק. בבדאלונה הספיק לשחק 11 משחקים ביורוקאפ, כולל 5 דקות נגד הפועל תל אביב, ואם הוא לא יצטיין הערב, תזכרו את השם לעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully