וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרמניה הספורט שייך לאוהדים: מחאת הקהל הכניעה את המועדונים

כחודשיים אחרי שהצביעו ראשי הקבוצות בעד הכנסת משקיעים זרים שיסייעו לחיזוק ומיתוג הבונדסליגה, הודיעה ההתאחדות על "מות המיזם" בשל הלחץ מהיציעים

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 21.2/ספורט1

עוד ניצחון גדול לאוהדי הכדורגל בגרמניה. אחרי שבועות שבהם על בסיס שבועי משחקים נעצרים לדקות ארוכות בעקבות מחאה של ארגוני האוהדים שמטרתם להיאבק בכוונה להכניס משקיעים זרים ולזנוח אט-אט את מודל הבעלות שבו השליטה נשארת בידי האוהדים, הודיעה ההתאחדות על "מותו של המיזם".

אוהדי הקבוצות השונות בשתי הליגות הראשונות בגרמניה השליכו לדשא כדורי טניס, כוסות, ניירות ומכל הבא ליד והשתמשו באמצעים יצירתיים שונים כדי להפריע למשחקים ולגרום לעצירתם עד אשר לשופטים לא נותרה ברירה אלא להוריד את השחקנים לחדרי ההלבשה, והכל במטרה לגרום לבעלי המועדונים לסגת מההצעה שזכתה לתמיכתם בדצמבר האחרון, אז הצביעו בעד כניסה של משקיע זר לליגה בתקווה שהבונדסליגה תחדור לאיזורים שונים ברחבי העולם ותתאים את עצמה גם לשווקים כמו אמריקה והמזרח הרחוק. המשמעות? בין השאר, מעבר לעניינים הפיננסיים, התאמת שעות המשחקים ובעתיד הרחוק אפשרות לקיים משחקים במדינות רחוקות אלה.

מחאת האוהדים בגרמניה. GettyImages
מחזה שלא אמור לחזור על עצמו בקרוב/GettyImages

אחרי שגם המחזור האחרון לא עבר כמתוכנן ומשחקים הופסקו וחודשו רק לאחר שקבוצות הורדו לחדרי ההלבשה כדי לגרום לחשש בקרב האוהדים שיגמרו להפסדים טכניים, ראשי הקבוצות עסקו היום בנושא בהרחבה ומרבית המועדונים החליטו לקחת צעד אחורה ולוותר על האפשרות להעשיר את קופתם על ידי השקעות מבחוץ, חרף ההכנסה הצפויה שעסקה כזו הייתה מניבה. האנס יואכים ואצקה, מנכ"ל דורטמונד ומבכירי ההתאחדות הגרמנית, אישר: "העסקה מתה. זה לא ייצא לפועל".

זמן קצר לאחר מכן נמסר מההתאחדות: "המשך התהליך כבר לא אפשרי בהתחשב בהתפתחויות הנוכחיות. למרות שיש רוב גדול ליוזמה בקרב המועדונים בתוך הליגה, קהילות האוהדים גורמות למחלוקות גדולות שמסכנות את המשך המשחקים ובהתחשב בנסיבות האלה, לא ניתן עוד להבטיח את כדאיות המהלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully