וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל ערכה טקס עוצמתי בפורטוגל, בית הלחמי "הצטמרר"

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 22:25

הנבחרת תפתח את הופעותיה במוקדמות יורובאסקט 2025 עם משחק בפורטוגל (חמישי, 21:15), צפו בנאומים המרגשים של השחקנים והצוות. נתנאל ארצי מחוץ לסגל, בכורה לרז אדם

שחקני נבחרת ישראל בכדורסל מתכוננים לקמפיין מוקדמות אליפות אירופה/איגוד הכדורסל

נבחרת ישראל בכדורסל תפתח מחר (חמישי, 21:15) את הופעותיה במוקדמות יורובאסקט 2025 כשתתארח בפביליו מולטיסוס דה אודיבלס שבפאתי ליסבון נגד נבחרת פורטוגל. המשחק יהיה הראשון מבין שניים בחלון הנוכחי של ישראל, כשביום ראשון תתארח ישראל אצל נבחרת סלובניה. שלוש הראשונות בבית יעפילו לאליפות אירופה שתשוחק בקיץ הבא בלטביה, קפריסין, פינלנד ופולין.

בסגל חזק ואיכותי הגיעה ישראל שלשום לליסבון וערכה מאז שלושה אימונים לקראת המשחק, כשאתמול עורכת הנבחרת טקס לזכר הנופלים וגם לפני המשחק מחר תערוך מחווה מיוחדת לחטופים הנמצאים בעזה והשחקנים יעלו עם סרטים שחורים לזכר הנופלים במלחמה.

מאמן נבחרת ישראל אריאל בית הלחמי לצד המנהל מוטי דניאל ועוזרי המאמן. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
המטרה: אליפות אירופה. בית הלחמי והצוות/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

האימון המסכם של ישראל לקראת המשחק נערך בשעות הערב המאוחרות היום, כשלאחריו נערכה הישיבה הטכנית בין הנבחרות ובה הוחלט כי נתנאל ארצי יהיה השחקן שלא יתלבש להתמודדות. עבור רז אדם תהיה זו הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת. בצוות המקצועי הדגישו בשיחות עם השחקנים בימים האחרונים כי המשחק הקרוב רחוק מלהיות קל, ומדובר ביריבה קשוחה שהאיכויות שלה מתבטאות במשחק אתלטי והגנתי לצד קליעה טובה מחוץ לקשת.

לצד כמה שחקנים שמגיעים בכושר משחק טוב, ושיחקו הרבה משחקים לאחרונה כמו רומן סורקין, רפי מנקו, בר טימור, תומר גינת, נמרוד לוי, איתי שגב וכן רז אדם ונתנאל ארצי, בנבחרת לא מעט שחקנים ששיחקו פחות לאחרונה ביניהם ים מדר, נועם יעקב ויפתח זיו ושחקנים שנמצאים בכושר אישי פחות טוב כמו יובל זוסמן ועוז בלייזר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקני נבחרת ישראל בכדורסל מתכוננים לקמפיין מוקדמות אליפות אירופה. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
שחקני נבחרת ישראל בכדורסל מתכוננים לקמפיין מוקדמות אליפות אירופה/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

ההכנה הפעם קצרה במיוחד, אבל לפני הכדורסל, הנבחרת קיימה טקס מרגש מאוד, בהשתתפות השגריר דור שפירא שנשא דברים, מנהל הקבוצה מוטי דניאל, שהזכיר לכולם את מי ומה הנבחרת הזו מייצגת תמיד ובטח מאז אירועי השבעה באוקטובר והקפטן תומר גינת שהתרגש ודיבר גם הוא. הנבחרת עמדה דקת דומיה, כשכולם עם חולצות מטה החטופים ודיסקיות והרגשת השליחות היתה באוויר.

אף אחד לא נשאר אדיש לדברים ולפני שדיבר על כדורסל אמר המאמן אריאל בית הלחמי שהעביר את אימון הבוקר עם חולצת מטה החטופים: "להיות שייך למשהו שמייצג את המדינה, זה משהו שתמיד גדול, אבל הטקס הזה העביר צמרמורת וגם הנאומים הקצרים שנישאו הזכירו לכולנו איפה המדינה שלנו נמצאת ואם מישהו קצת הדחיק את זה, היום התפרסמו הזוועות שקרו ב-7 באוקטובר, על האונס והרצח וההתעללות ויש לזה משמעות מאוד גדולה. היה לי עור ברווז בזמן הטקס ואנחנו עולים עם זה, זה בלב שלנו, בראש שלנו וזה בהחלט היה מאוד עוצמתי".

על ההכנה למשחק, שהיא תמיד קצרה בחלונות, אבל הפעם היתה קצרה במיוחד, אמר המאמן: "ההכנות קצרות, אבל החבר'ה מאוד מרוכזים ועוזרים לנו להעביר את החומר. בזמן כזה קצר קשה לעבוד על דברים, אבל השחקנים עם ניסיון, היו בחלונות האלו וכמובן שיחקו יחד שזה הדבר הכי חשוב. אנחנו צריכים לסמוך על החיבור ביניהם, על האנרגיות הטובות והרצון וכמובן על היכולת. אנחנו נבחרת טובה והתוספת של אלו שלא היו איתנו בקיץ משמעותית".

אף אחד בנבחרת לא מזלזל ביריבה מחר. "פורטוגל זו נבחרת שמשחקת הרבה שנים יחד", אמר בית הלחמי והוסיף: "השמות לא יגידו יותר מדי לאוהד הכדורסל הרגיל, אבל זו נבחרת שמשחקת חזק, גארדים טובים, קליעה טובה, אגרסיביים מאוד ומחכה לנו משחק קשוח וחזק".

גיא קפלן, הסקאוט של הנבחרת, יצא היום לסולבניה, שם יראה את הנבחרת המקומית אותה תפגוש ישראל ביום ראשון, נגד אוקראינה

יובל זוסמן שחקן נבחרת ישראל. basketball_somova, אתר רשמי
צריכים את כולם בכושר שיא. זוסמן/אתר רשמי, basketball_somova

************

המשחק מחר יהיה השישי הרשמי בין ישראל לפורטוגל, שקיימו חמישה משחקים בין מוקדמות יורובאסקט 2005 ועד יורובאסקט 2007. למרות שפורטוגל נחשבת ליריבה קלה על הנייר, הצליחה ישראל לנצח רק פעם אחת את הפורטוגלים. לפורטוגל יש רק שלוש עליות ליורובאסקט, כששניים מהם בעידן המודרני, ב-2007 ו-2011, ובשנים האחרונות עלתה וירדה ממשחקי הטרום מוקדמות למוקדמות.

למוקדמות היורובאסקט הנוכחיים הצליחה פורטוגל להעפיל בצורה יפה אחרי שניצחה את בית טרום המוקדמות שכלל גם את נבחרת בולגריה. בקיץ האחרון שיחקה כמו ישראל בטורניר המוקדם לטורניר הקדם אולימפי, אך לא העפילה משלב הבתים.

השם הגדול ביותר בכדורסל הפורטוגלי הוא ניימיאס קואטה שנמנה על הסגל של בוסטון סלטיקס ולא יהיה במוקדמות. שחקן מוביל נוסף הוא הפורוורד המתאזרח טרבנטה וויליאמס בן ה-30 שמשחק במורסיה הספרדית. בהיעדרו יובילו את הנבחרת שחקן הפנים המנוסה מיגל קיירוש מפורטו, הרכז רפאל לישבואה והקלע דיוגו בריטו שמשחקים בליגה השנייה בספרד ושני הצעירים המוכשרים שניצחו את נבחרת העתודה של ישראל לפני שנתיים - הגארד אנחל קרוז שמשחק בספורטינג ליסבון והפורוורד רובן פריי מבדאלונה.

את פורטוגל מאמן שנים רבות המאמן הוותיק מריו גומז, שבין היתר אימן בליגה הירדנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully