וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות האתלטיקה יוזמת מהפכה בחוקי הקפיצה לרוחק, קרל לואיס "בהלם"

אחרי ההצעה לבטל את קרש הקפיצה ולייצר מדידה חדשה, קרל לואיס טוען שזו בדיחה: "זה תומך במה שתמיד אמרתי, קפיצה לרוחק זה הענף הקשה ביותר באתלטיקה"

קרל לואיס בעת ביקורו בישראל/יותם רונן

הרעיונות המהפכניים בעולם אתלטיקה והאפשרות לשינוי בחוקי הקפיצה לרוחק הסעירו גם את קרל לואיס, אחד האתלטים המפורסמים והמעוטרים בהיסטוריה, שמתקשה להשלים עם הרעיון. מנכ"ל איגוד האתלטיקה העולמי, ג'ון רידג'ון, אישר השבוע שהגוף המנהל יבחן "אזור קפיצה" חדש שממנו יכולים המתחרים לזנק לבור במקום לוח העץ הקבוע הרגיל. רידג'ון אמר שההצעה תבטל למעשה את האפשרות של פסילה - מכיוון שהספורטאים יימדדו מהמקום בו התחילו את הקפיצה שלהם ולא מהלוח.

הקופצת הגרמניה ג'ניפר אוזר. רויטרס
יותר מדי פסילות הובילו לרצון לשינוי. האם מוצדק?/רויטרס

"באליפות העולם בבודפשט בקיץ שעבר, שליש מכל הקפיצות נפסלו, ספורטאים עברו מעל קרש הקפיצה", אמר רידג'ון, "זה לא עובד, זה בזבוז זמן. אז אנחנו בודקים, למשל, אזור קפיצה ולא קרש קפיצה, אז נמדוד מהמקום שבו הספורטאי זינק אל המקום שבו הוא נוחת בבור. זה אומר שכל קפיצה חשובה, וזה מוסיף לדרמה של התחרות". כאמור, ההצעה היא ביטול של קרש הקפיצה, ובמקומו לייצר אזור ניתור רחב יותר. המדידה תתבצע מקצה הנעל ועד לסימן הנחיתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הקופץ לרוחק האגדי קרל לואיס. DON EMMERT/AFP, GettyImages
קפיצה לרוחק היא הרבה מעבר לקפיצה. לואיס יודע את זה/GettyImages, DON EMMERT/AFP

איגוד האתלטיקה העולמי אומר שהכללים החדשים לא יגרמו לעיכובים. "נבדוק את הדברים עם ספורטאים אמיתיים, טובים מאוד", הוסיף רידג'ון. "אם זה לא יעבור בדיקות, לעולם לא נציג את זה. זה לא רק לעכשיו, אלא לוודא שיש לנו ספורט שמתאים לעוד 150 שנה".

קרל לואיס, שזכה בזהב בקפיצה לרוחק בארבע אולימפיאדות רצופות ושהתוצאה שלו 8.87 מטרים ב-1991 נותרה במקום השלישי ברשימת כל הזמנים העולמית, טוען שזו בדיחה. "אתם אמורים לחכות עד ה-1 באפריל לבדיחות כאלה", כתב לואיס, "אני מניח שזה תומך במה שתמיד אמרתי, שקפיצה לרוחק זה הענף הקשה ביותר באתלטיקה. זה פשוט יבטל את המיומנות הקשה ביותר מהאירוע. אולי פשוט תגדיל את הסל בזריקות עונשין כי כל כך הרבה אנשים מחטיאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully