וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית הספורט של בית הנשיא - חיזוק העוטף והצפון

כוכבי ליגת העל בכדורגל וכדורסל יובילו פרויקטים לחיזוק הקהילה והחברה. אייל שויקי, מנכ"ל בית הנשיא: "המיזם נועד לסייע בעיקר לילדים ולנוער בהתמודדות עם אתגרי השעה מאז מתקפת הטרור האכזרית". מנכ"לית ערכים בספורט: "לוקחים את בני הנוער והילדים לנקודה טובה יותר"

דריבל, 20.2/צילום: אולפן וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

מאז השבעה באוקטובר, אלפי אזרחים בדגש על ילדים ונוער חווים מציאות משברית המאופיינת בחרדה, כאב וטראומה. מטרת התכנית החדשה "משחק קבוצתי" בהובלת עמותת "ערכים בספורט"- שהושקה היום בבית הנשיא במעמד מנכ"ל בית הנשיא, אייל שויקי ומנכ"ל משרד הספורט, כפיר כהן- הינה חיזוק התפיסה הקהילתית ויצירת שגרת חיים ספורטיבית, בימים של אי יציבות ביטחונית וחוסר ודאות. שותפים נוספים לתכנית הם ההתאחדות לכדורגל, הטוטו, איגוד הכדורסל ומנהלות הכדורסל והכדורסל.

במרכז הפעילות "המועדון כבית קהילתי", פרויקט החוסן שכולל ליווי וסיוע לרשויות בצפון ובדרום וחיזוק מועדוני הספורט במחלקות הילדים והנוער. בין היתר יפעל הפרויקט ביישובים: אופקים, אשכול, שדות נגב, לקייה, חורה, רהט, שדרות, קרית שמונה, שלומי, מרום גולן וחורפיש.

פרויקט דגל נוסף במסגרת התכנית הינו "מגן הקהילה", לקידום עשייה חברתית במועדוני ליגות העל, הכדורגל והכדורסל. במסגרת מגן הקהילה יקודמו פעילויות קהילתיות-חברתיות של המועדונים, ייצרו חיבורים של המועדונים לעוגנים קהילתיים ביישובים השונים ותיבנה תשתית לפיתוח ושימור האוהדים במטרה להגדיל את היקף האוהדים והצופים ושבסופה תיצור תרבות אהדה חיובית.

"מגן קהילה" לוקחת בחשבון את ההשפעה החיובית והדוגמה האישית של ספורטאי ליגת העל ואלה יעמדו במרכז מפגשים יזומים עם ארגוני אוהדים ופעילויות בשטח להגברת שיתוף הפעולה עם אוהדים וחיבור לקהילות. כן יקבלו המועדונים ליווי וכלים לבניית התשתית הקהילתית ליצירת אוהדים ולהכשרה של רכזי קהילה מקצועיים. כמו כן יינתנו תמריצים למועדונים שיישמו את אותן פעילויות חברתיות.

משחק קבוצתי, בית הנשיא. ליאור ליברובסקי, ערכים בספורט,
משחק קבוצתי, בית הנשיא/ליאור ליברובסקי, ערכים בספורט

בסיום השנה יוענק "אות הנשיא בספורט" למועדונים, ארגוני ספורט ובעלי תפקידים אשר תרמו לקידום החוסן החברתי, לאחר המלצותיהן של ועדה מקצועית, בהתאם לנתוני הערכה ומדידה שנקבעו מראש. השנה כאמור יינתן דגש לחיזוק אוכלוסיות מיישובים בדרום ובצפון שנפגעו מהמלחמה.

בין הנוכחים במפגש היום: ניב גולדשטיין, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל; מאיר ברדוגו, מנכ"ל הטוטו; יעקב בן שושן, מנכ"ל איגוד הכדורסל; עמירם הלוי, יו"ר איגוד הכדורסל; רן כהן, מ"מ מנכ"ל הליגה בכדורסל; עופרי יקיר, סגנית מנהלת אתנה; ספית חשביה צורי, ראש מינהל חברה והקהילה, החברה למתנ"סים; ניסים סספורטס, מנכ"ל ההתאחדות לספורט נכים; מאיר דיין, מנהל מקצועי הפועל אופקים כדורסל; ערבי חמד סלאלחה, מנהל מועדון ספורט בית ג'אן; נורית שרביט, מנהלת המחלקה לספורט נשים וספורט עממי במשרד הספורט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"חוסן אישי וארגוני בונה חוסן לאומי"

מדברי אייל שויקי, מנכ"ל בית הנשיא: "התכנסנו כאן היום, בבית הנשיא, כדי לתרגם את החזון של המיזם המשותף 'משחק קבוצתי' לעשייה מהותית - עשייה ששמה דגש על ההתמודדות עם אתגרי השעה ועל חיזוק החוסן הקהילתי והלאומי בישראל. מדובר בתכנית שמטרתה לשמש נקודת מוצא לשיקום ואיחוי של החברה הישראלית באמצעות הספורט. לא פעם הוכח שענפי הספורט השונים מהווים תפקיד מכריע בכוחה של החברה לאחות את השברים, להתאחד ולעבור תהליך אמיתי ועמוק של ריפוי - ולכן, אנו מוצאים את תחום הספורט כמפתח מרכזי בחוסן שלנו כעם - בעיקר מאז מתקפת הטרור האכזרית בשבעה באוקטובר. השותפות האסטרטגית שנרקמה סביב המיזם, היא בעלת השפעה כבירה שבעזרת שיתוף פעולה תוביל אותנו למחוזות רחוקים, ויותר מכך, תעזור למדינה שלנו באחת משעותיה הקשות".

כפיר כהן, מנכ"ל משרד התרבות והספורט: "המשרד פה לתת הכתף כדי שהתכניות של ערכים בספורט ייושמו ויקודמו. אנחנו שמחים להיות חלק מהתכנית".

נורית דאבוש, יו"ר ערכים בספורט: "חוסן אישי, חוסן קהילתי וחוסן ארגוני- בונה את החוסן הלאומי. מאז ה-7.10 כל החברה הישראלית בהתמודדות במערכה, כשהחלק של הספורט הוא כלי משמעותי בבנייה של החוסן האישי של כל ילד או נערה".

בתאל גרבי, מנכ"לית ערכים בספורט: "כל ארגוני הספורט מובילים יחד מטרות חברתיות וקהילתיות שמשפיעות על החברה הישראלית. באמצעות הספורט אנחנו לוקחים את הילדים ובני הנוער לנקודה טובה יותר שבסופו של דבר תשפיע על החברה כולה. אנחנו שמחים לקבל מכם את המנדט לצאת לשטח אל היישובים והמועדונים שנבחרו".

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully