וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל ארד אחרי ביטול פרס ישראל: "דווקא בימים חשוכים, ההישגים אדירים"

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 16:22

יו"ר הוועד האולימפי פנתה במכתב לשר החינוך שביטל את הפרס בקטגוריית הספורט: "אל תגדע את ההמשכיות ואת הלפיד שעובר בין הדורות"

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 20.2/ספורט1

שר החינוך יואב קיש החליט לשנות את אופיו של פרס ישראל השנה ולחלק פרסים אך ורק בקטגוריית תקומה. אחת המשמעויות לכך היא שפרס ישראל בקטגוריית הספורט בוטל. בעקבות כך שיגרה יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד מכתב לשר קיש ובו אמרה: "קראתי בהשתאות על החלטתך לבטל את הפרס. מלחמת ה-7 באוקטובר בעקבות השבת השחורה הרעידה את אמות הסיפים בישראל ובעולם והראתה לכולנו - לצד העצב הבלתי נתפס, את גבורת האזרחיות והאזרחים, החיילות והחיילים".

"דווקא בימים חשוכים אלה, נשען עם ישראל על גיבוריו לדורותיהם, על המסורת שנבנתה כאן ב-76 שנותינו, על ההוכחה שגם לצד מלחמות ישראל והקושי של החיים ב'שכונה' המורכבת הזו, השגנו הישגים אדירים בתחומי החיים השונים. דווקא היום כשאנשים רבים במדינה שואלים איזה עתיד יש כאן לילדינו, הבלטת האיכויות הישראליות, השאיפה להצטיינות, לפריצת דרך והיכולת לראות את הישגינו בתחומים השונים לצד ההגנה על הבית, הם אלה שנותנים תקווה שמזכירים לנו את מהות צמד הימים - יום הזיכרון ויום העצמאות - מצויינות לצד התמודדות, שכול לצד התפתחות, הקרבה לצד חיים טובים".

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל. קובי אליהו
הפנייה לשר קיש תעזור? יעל ארד/קובי אליהו

"פרס ישראל נועד לחזק ולקדם הצטיינות. הוא הפך למגדלור עבור כולנו והזכייה בו - סמל למופת של הרוח האנושית, ההתמדה והמצוינות, אליה עם ישראל ומדינת ישראל חותרים. דמויות המופת שזכו בפרס זה בתחום הספורט מהוות השראה עבור דורות ושאיפה עבור הבאים. אל חתני וכלות פרס ישראל צריכים וראויים להצטרף השנה חתן או כלת פרס ראויים ונשגבים שיבחרו ע"י ועדה מקצועית נטולת פניות. אנו מבקשים ממך לא לגדוע את ההמשכיות ואת הלפיד הזה שעובר בין הדורות".

אתה ואני מר קיש גדלנו על צמד הימים האלה, על טקס המשואות ופרס ישראל. תודעת המסורת, לצד תקוות העתיד, מגולמת ביכולת להכיל את שעובר עלינו בימים אלה ולזכור בגאווה את היסודות עליהם גדלנו ואת גיבורינו האזרחיים והביטחוניים. להחלטתך, שאני בטוחה שנבעה ממקום שנועד לפאר ולרומם את גיבורנו, יש השלכות עצומות בכלל ובהקשר של תחום הספורט בפרט. אם רצית להגדיל את זכותם של גיבורי השעה בימים אלה, אנא עשה זאת בגאווה, אך לא במקום אלה שעשו זאת בשנים עברו. ועל הרקע הזה אני פונה אליך לשנות החלטתך ולחבק את הטובים שבאזרחינו בעבר ובהווה, המשך את המסורת, כבד את העם הזה ואפשר לכולנו אחיזה בחיים, בנורמליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully