וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בהפועל תל אביב: מנפורד הושעה אחרי שנכשל בבדיקת סמים

20.2.2024 / 12:15

מוליכת ליגת העל בצרות: הגארד המצטיין נמצא חיובי לקנאביס והושעה מיידית על ידי הסוכנות הלאומית לסימום בספורט. גם דיישון בוקר מהפועל אילת ודרו אדלמן מקבוצת הנשים של מכבי רמת גן נתפסו

תיקתקנו, 19.2/ספורט1

שחקני הכדורסל אקסבייר מנפורד מהפועל תל אביב, דיישון בוקר מהפועל אילת והשחקנית דרו אדלמן ממכבי רמת גן נמצאו חיוביים בבדיקות סמים שנערכו להם במהלך החודשיים האחרונים, כך הודיעו ב-Wada ישראל לקבוצות של הספורטאים, וכן לאיגוד הכדורסל ומנהלת הליגה.

המשמעות המיידית של המכתב היא כי כל השחקנים מושעים מיידית מפעילות עד לשימוע בעניינם. בוקר ומנפורד נמצאו חיוביים לקנאביס ואילו אדלמן נמצאה חיובית לאמפטמין. לשלושה גם קיימת האפשרות לפתוח את בקבוקון B של הבדיקה כדי לנסות ולהפריך את התוצאות.

השחקן האחרון שנתפס בליגת העל על שימוש בסמים היה קאדים אלן מהפועל חיפה במהלך העונה שעברה. אלן החליט להילחם בהשעייה, ואושר לו לחזור לשחק אחרי שלושה חודשים בלבד. באירופה קיימים מקרים נוספים של שחקנים שנאבקו בהחלטה ולבסוף הוחלט לתת להם עונש מקוצר.

ההערכה היא ששלושת השחקנים לא ישובו לשחק העונה. מדובר במכה מקצועית אנושה עבור כל אחת מהן מאחר שמדובר בשחקנים מרכזיים.

שחקן הפועל תל אביב, קסבייר מנפורד. אודי ציטיאט
הפועל תל אביב תאבד את הסקורר המוביל שלה? מנפורד/אודי ציטיאט

על פי הודעת הוועדה הלאומית לסימום בספורט, הבדיקות לשחקנים בוצעו בחודש דצמבר ותוצאותיהן התקבלו בימים האחרונים. החומרים שנמצאו בגופם של שחקני הכדורסל אסורים בספורט ונכללים ברשימת החומרים האסורים של הסוכנות הבינלאומית למניעת סמים בספורט- WADA. ממצאי הבדיקות דווחו גם ל- WADA ולאיגוד הכדורסל הבינ"ל FIBA.

מנכ"ל הסוכנות הישראלית למניעת סימום בספורט, ד"ר דניאל הרשטיין: "הסוכנות תמשיך לפעול למען ספורט נקי בישראל. כיום, יותר מתמיד, חשוב להעלות את המודעות לנושא ולפעול בנחישות נגד שימוש בחומרים אסורים בכל ענפי הספורט. הנושא נמצא גבוה על סדר היום הבינלאומי, במיוחד בשנה שבה תתקיים האולימפיאדה וייעשה מאמץ מיוחד להקפיד בה על ספורט נקי והוגן".

מהפועל תל אביב נמסר בתגובה: "בשעות הערב אמש קיבל המועדון הודעה מהסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט, לפיה שחקן הקבוצה אקסבייר מנפורד נכשל בבדיקת סמים. בבדיקה שנערכה בתום המשחק נגד נס ציונה בחודש דצמבר, נמצאו ממצאים המעידים על שימוש בקאנביס.

"אנו מאמינים שהעובדה שמדובר בקאנביס ולא בסם משפר ביצועים ולאור העובדה שאין לשחקן עבר משמעתי יעמדו לזכותו.

בימים הקרובים נלמד את הנושא לעומק בליווי אנשי מקצוע רלוונטים ונפעל בהתאם לייעוץ שנקבל לטובת המועדון והשחקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully