וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי הראשון שיורד מ-2:05 שעות: שיא ישראלי חדש לגשאו איילה במרתון

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 11:52

הישג ענק: איילה בן ה-27 עצר את השעון על 2:04:53 בסביליה, סיים שלישי והבטיח מקומו בפריז 2024: "אין נרגש ומאושר ממני"

המלך בן 70: מוטי ארואסטי מראיין את מיקי ברקוביץ'/אהרל'ה ויסברג, צילום: יותם רונן, עריכה: גלעד מן-מנהיים

גשאו איילה המשיך לחרוט היום (ראשון) את שמו בספרי ההיסטוריה של האתלטיקה הישראלית, כשקבע שיא ישראלי חדש בריצת מרתון. איילה, יליד אתיופיה, הפך לאתלט הישראלי הראשון אי פעם שיורד מ-2:05 שעות, כשעצר את השעון בסביליה על 2:04:53 שעות בסביליה - התוצאה השלישית בטיבה במירוץ היוקרתי.

מרתון סביליה כבר האיר לאיילה פנים בשנה שעברה, אז שיפר את שיאו של מארו טפרי וקבע שיא ישראלי חדש של 2:05:33 שעות, אך היום הוא כבר שיפר אותו בלא פחות מ-40 שניות (!). נזכיר שאיילה, שזכה במדליית ארד בריצת מרתון באליפות אירופה של 2022 במינכן, החזיק בעבר גם בשיא ישראל בריצה ל-10,000 מטר (איבד אותו אשתקד לטדסה גטהון).

איילה, שהצטרף למארי טפרי שהבטיח את מקומו בריצת המרתון בפריז 2024, אמר לאחר הריצה המופלאה: "אני כל כך שמח להשיג את הכרטיס למשחקים האולימפיים, ועוד עם שיא ישראלי חדש. אין נרגש ומאושר ממני. זה חלום של כל ספורטאי להגיע לאולימפיאדה. זו זכות גדולה לייצג את המדינה, במיוחד בימים האלה ובתקופה הקשה שעם ישראל עובר. אני מצפה בקוצר רוח ללבוש את מדי נבחרת ישראל ולרוץ ברחובות פריז עם דגל ישראל על החזה. אני מבטיח לעשות את הכי טוב שלי ולייצג את המדינה בכבוד".

עוד הוסיף גשאו ואמר: "השאיפה שלי הייתה לעשות שיא ישראלי. הגעתי במטרה לסיים על הפודיום, אמרתי לעצמי שאני הולך להמר על כל הקופה, לתת את כל מה שיש לי ומה שיצא יצא. אני שמח שהתכנית שלי עבדה, שגם סיימתי על הפודיום וגם עם שיא ישראלי חדש".

רץ המרתון הישראלי גשאו איילה. Maxim DUpliy,
תוצאה מופלאה. איילה/Maxim DUpliy

המאבק הישראלי על הכרטיס השלישי והאחרון לריצת המרתון האולימפית נמשך, כששני הרצים שמתחרים עליו הוא גירמה אמרה ואיימרו עלמיה. אמרה מחזיק בתוצאה של 02:05:52 שעות, ולעלמיה יש תוצאה של 02:06:04 שעות. השלישייה תיסגר לאחר מרתון טוקיו בתחילת החודש הבא, כשבעל התוצאה המהירה ביותר יהיה הנציג השלישי בפריז.

מי שחצה ראשון את קו הסיום בסביליה הוא דרסה גלטה האתיופי, שקבע שיא מסלול של 2:03:25 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully