וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריס פרום ממשיך לחזק את תדמיתה של ישראל - הפעם ברואנדה

הרוכב שיוביל את "ישראל פרמייר טק" בטור רואנדה כיכב במירוץ ראווה לציון שנה להקמת מרכז האופניים עבור ילדי רואנדה

כריס פרום באירוע ראווה לציון שנה להקמת מרכז האופניים עבור ילדי רואנדה/באדיבות ישראל פרמייר טק

זה לא סוד שישראל לא זוכה בימים אלו לאהדה רבה ברבות מבירות העולם, אבל לפחות ברואנדה הוכח בסוף השבוע האחרון - שבמקום הזה שעבר טבח עם לפני 30 שנה - ישראלים זוכים לשפע של הכרת תודה והערכה.
 
המקום: בוגאסרה, חבל ארץ יפהפה אבל מוכה עוני מדרום לבירה קיגאלי, לשם הגיעה אתמול קבוצתה אופניים "ישראל פרמייר טק" בהובלתו של הבריטי האגדי כריס פרום, אלוף ישראל איתמר איינהורן וחבריהם שיזנקו היום לטור של רואנדה. הם הגיעו אתמול לאסופת הכפרים שרק דרכי עפר בוציות מחברות ביניהן - בדיוק שנה לאחר שהקבוצה הישראלית הקימה בעזרת תרומות מאלפי אוהדים בישראל וברחבי העולם - מרכז אופניים שמעטים כמותו באפריקה - עבור עשרות אלפי בני הנוער באזור.

מה שהם גילו הדהים גם אותם, ובמיוחד את זוכה הטור דה פראנס כריס פרום, יליד קניה שרואה עצמו כבן היבשת הזו: רק שנה אחרי פתיחתו, הם ראו מרכז אופניים פורח, ילדים וצעירים שרק לפני שנה מעולם לא חוו אופניים כספורט תחרותי, מגלים יכולת פנטסטית במרוצי שערכו על "הפאמפ טרק" החדשני שהקימה הקבוצה במקום ובמסלול המרוצים הסמוך. זו היתה תוצאה של מהפיכה ממשית: עשרה מרוצי נוער גדולים שאליהם הגיעו רוכבים צעירים מהמדינה כולה כבר נערכו במרכז החדש שנקרא "מגרש החלומות". והתאחדות האופניים העולמית כבר קיימה בו מחנות לטיפוח מאמנים צעירים כשאלפי ילדים נוהרים בקביעות לאימונים. המרכז גם גרם לפריחה באיזור כולו: בית ספר תיכון נבנה בימים אלה במרכז "מגרש החלומות " ורק לפני שבועיים הושלם בפאתיו… חדר יולדות מצויד שחוסך לנשים הגרות בכפרים הסמוכים להיטלטל בדרכי העפר לבית החולים המרוחק. "הקהילה משתנה מול עינינו", אמרה אינוסנט אוומבורו שמנהלת את המתנ"ס הצמוד למרכז.

כריס פרום באירוע ראווה לציון שנה להקמת מרכז האופניים עבור ילדי רואנדה. ישראל פרמייר טק,
פרום במירוץ הראווה, אתמול/ישראל פרמייר טק

"זה חזיון מופלא ומרגש לראות כיצד הקהילה לקחה את מה שהקבוצה בנתה עבורם - והצליחה לחולל שינוי מציאות בזמן כה קצר", אמר פרום לעשרות העיתונאים שהגיעו לסקר את האירוע, לא מעט בזכותו. "ראיתי פה ילדים שהפגינו איכות מדהימה כאילו נולדו לאופניים. אני כבר יכול לראות כיצד עוד יצמחו פה אלופים". זו לא הפעם הראשונה שהרוכב הבריטי מגלה מעורבות פעילה בפרויקטים שתורמים לתדמיתה של ישראל, גם כאשר זכה לביקורת מצד אוהדים לא מעטים. רק לאחרונה הוביל קמפיין רכיבה בין לאומי למען החטופים שצבר תהודה עצומה.
 
שגרירת ישראל עינת ווייס שהזניקה את מרוץ הראווה בין הקבוצה הישראלית לקבוצת הנשים שטופחה על ידי "ישראל פרמייר טק" בשנים האחרונות במסגרת הפרויקט אמרה "שזה מרגש אותי עמוקות לראות מה שאתם, כמי שמייצגים את ישראל עשיתם כאן".
 
ראשי הקבוצה הבהירו שלאור הצלחת הפרויקט, הם מתכוונים להמשיך ולהשקיע בו.
 
הבעלים של הקבוצה סילבן אדמס: "אנחנו רואים בעם הרואנדי, כאחים ואחיות שלנו. הם עברו רצח עם. אנחנו את השואה. ובעקבות הטבח ב 7 באוקטובר שביצע חמאס, אני מרגיש צורך להדגיש שבניגוד לתרבות השנאה הזו, אנחנו דבקים בערכים ובמחויבות שלנו כיהודים לתיקון עולם כפי שעשינו ונמשיך לעשות גם כאן".
 
אלוף ישראל איתמר איינהורן: "אני גאה שהעברנו כאן מסר של נתינה גם בזמנים הקשים שעוברים עלינו".
 
ישראל פרמייר טק פתחה היום בהצלחה את הטור, כשהיא מסיימת במקום השני בנג"ש ( נגד שעון) הקבוצתי, שניה רק לקבוצת קוויק סטפ. חמשת רוכבי הקבוצה (הישראלים גיא שגיב ואיתמר איינהורן, כריס פרום והצעירים מאקדמי ג'ו בלקמור ומוריץ קרצ'י) רשמו את המהירות הגבוהה ביותר מבין הקבוצות בעשרת הקילומטרים הראשונים והובילו את המירוץ, כאשר רק קוויק סטפ, שזינקה אחרונה מצליחה לרשום תוצאה מהירה ב 36 שניות בסיום, בשלב שאורכו היה 18 קילומטרים. מי שבלט בנג"ש היום היה אלוף ישראל איתמר איינהורן.

  • עוד באותו נושא:
  • כריס פרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully