וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאום, ההערה השוביניסטית, והתשובה: יונסקו וקרי גנבו את ההצגה

כוכבת ה-WNBA הוכיחה ש"זה לא חשוב אם אתה בת או בן", וסיפקה את התשובה המושלמת לפרשן שקלקל את הרגע אחרי ש"שלח אותה לשחק עם בובות". גם קרי השתכנע: "צריך לעשות את זה לעיתים קרובות"

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 16.2/ספורט1

בימים כתיקונם תחרות ההטבעות של האולסטאר הופכת לשיחת היום בארצות הברית. אבל הבוקר (ראשון), לא רק תחרות ההטבעות הפכה לסיפור המשני של הלילה, אלא גם תחרות השלשות פינתה את הבמה לתחרות שלשות מסוג אחר, מרתק בהרבה.

מצד אחד סטפן קרי, גדול קלעי ה-NBA בכל הזמנים, זוכה תחרות השלשות באולסטאר פעמיים בעבר. מצד שני סברינה יונסקו, כוכבת ניו יורק ליברטי, אגדת WNBA בהתהוות, שבשנה שעברה קבעה שיא היסטורי עם 37 נקודות בתחרות השלשות של אולסטאר ה-WNBA - יותר מכל שחקן אחר אי פעם ב-NBA.

ב-NBA קידמו את אתגר השלשות בין קרי ליונסקו כ"קרב המינים החדש", 51 שנים אחרי קרב המינים המקורי שהפגיש בין בובי ריגס לבילי ג'ין קינג על מגרש הטניס - והשניים לא איכזבו. עוד לפני שיונסקו זרקה ראשונה, פרשן הטלוויזיה קני סמית' הצליח להרגיז לא מעט צופים ואוהדים עם הערות שוביניסטיות. "צריכים לתת לסברינה לזרוק שלשות מהמרחק הרגיל של ה-WNBA, ולא מהמרחק של ה-NBA", אמר הפרשן הוותיק, כשהוא מתייחס לעובדה שיונסקו לקחה על עצמה לזרוק את השלשות מטווח NBA. בזמן שיונסקו זרקה, סמית' גם התייחס לכך שהיא השתמשה בכדור קטן יותר של WNBA ולא בכדור תקני (וכבד יותר) של ה-NBA ואמר ש"צריך לתת לה לזרוק עם כדור אמיתי".

אבל יונסקו, שבלטה בכדורסל מגיל צעיר מאוד והתפרסמה לאחר שבקשתה לשחק בקבוצת נערים לצד בנים סורבה, נתנה לסמית' את התשובה המושלמת. היא סיימה את הסיבוב שלה עם 26 נקודות - מספר הנקודות הגבוה ביותר שהושג בתחרות השלשות המקבילה של שחקני ה-NBA - ולקחה את סטף קרי לקצה. לרגעים נראה היה שכוכב גולדן סטייט יפסיד, אבל הוא קלע 9 מ-10 הזריקות האחרונות שלו, כולל זריקה אחרונה ומכרעת, שנתנה לו את הניצחון עם 29 נקודות.

"מה שקרה הערב מוכיח להרבה בנות צעירות ובנים צעירים שאם אתה מסוגל לקלוע, אתה מסוגל לקלוע - לא חשוב אם אתה בן או בת", אמרה יונסקו בתום התחרות, כשלצידה סטף קרי מגיב במחיאות כפיים סוערות. את קני סמית', אגב, רג'י מילר שפירשן את הערב לצידו העמיד במקום, כשאמר לו אחרי התחרות: "אתה רצית שהיא תלך לשחק עם בובות. היא כמעט ניצחה את סטף קרי".

"זו זכות עבורי להשתלב בתחרות של ה-NBA ולקבל כל כך הרבה כבוד והערכה משחקני NBA. ידעתי שסטף רוצה שאני אצליח, שהוא מכבד אותי בתור קלעית. אני חושבת שמה שקרה כאן יכול להשפיע על הרבה מאוד אנשים שמעולם לא כיבדו או לא צפו בספורט נשי, זה יוכיח להם שגם אנחנו מסוגלות", אמרה יונסקו. "אני מאמינה שהערב הזה יעשה שירות נהדר ל-WNBA ולספורט הנשי בארצות הברית ובעולם. הלוואי שיהיו עוד תחרויות בין שחקני NBA לשחקניות WNBA".

שחקנית ניו יורק ליברטי סברינה יונסקו. Stacy Revere, GettyImages
מסר לדורות הבאים. יונסקו/GettyImages, Stacy Revere

"צריך לעשות דברים כאלה לעיתים קרובות יותר", חיזק אותה סטף קרי. "לא יכולתי לדמיין תסריט טוב יותר לתחרות הזאת. שני קלעים על במה אחת, סיבוב אחד, עם כל ההייפ מסביב - ועדיין עמדנו בציפיות. הוא הציבה את הסטנדרט עבורי, והיה בלתי ייאמן לראות את זה. זה היה חתיכת דבר משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully