וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדברג כשיר לדרבי החיפאי. הצפי: דין דוד יחזור תוך 5-7 שבועות

17.2.2024 / 20:30

הבלם ערך אימון מלא, גם קורנו חוזר, כמה התלבטויות לגבי ההרכב. החלוץ יעבור הליך כירורגי באמצע השבוע. דגו: "השחקנים מבינים את משמעות המשחק". אלחמיד יעבור מבחן כשירות

מחזור 22הסתיים18/02/2024
מכבי חיפה
  • קינדה (15)
1:1
  • (58) יוספי
הפועל חיפה
תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 0:3 על הפועל חיפה בדרבי/ספורט1

מכבי חיפה

שון גולדברג ערך הערב (שבת) אימון מלא והוא יעמוד לרשות מכבי חיפה בדרבי. מי שעוד צפוי לחזור לסגל הוא המגן הצרפתי פייר קורנו, כשלא ברור האם יפתח או ישולב כמחליף. מי שלא ייכלל בסגל הוא דין דוד הפצוע. החלוץ החליט לעבור פעולה כירורגית ויערוך אותה בתחילת השבוע. הצפי הוא שהשחקן יחזור לפעילות רק בעוד 5-7 שבועות. ללא דוד, פרנזי פיירו צפוי לפתוח ופרט לכך יש כמה התלבטיות, כשענאן חלאילי, לורנצו שימיץ' ודניאל סונדגרן אמורים לחזור ל-11. "חיסורים לא היוו תירוץ כל העונה ולא יהוו גם עכשיו", מסביר גורם במועדון. "מול אצטדיון מלא אין ספק שאנחנו צריכים לעלות בטירוף. הדרבי תמיד קשה והעונה עוד יותר, כי הפועל חיפה באמת קבוצה טובה ומאומנת".

מסאי דגו אמר לקראת המשחק: "אנחנו מתחילים שבוע מאתגר, עם דרבי מאוד חשוב. אחרי המון זמן, יהיו איתנו 30 אלף, כמעט כולם ירוקים, שידחפו אותנו חזק והשחקנים מבינים את המשמעות של המשחק מחר. אני סמוך ובטוח שנגיע צנועים ונעבוד קשה ונעשה את הכל כדי לנצח". שריף כיוף הוסיף: "כילד שגדל במכבי חיפה, אני יודע מה היא חשיבות המשחק והיוקרה בשביל האוהדים והמעדון. נבוא מוכנים על הצד הטוב ביותר כדי להביא את הניצחון".

שחקני מכבי חיפה שון גולדברג, פייר קורנו. מאור אלקסלסי
יפתחו יחד? גולדברג וקורנו/מאור אלקסלסי

הפועל חיפה

בצד השני של העיר גם כן מחכים לראות האם חאתם עבד אלחמיד יהיה כשיר כבר לפתוח בהרכב. אלחמיד יערוך על המגרש לפני הפתיחה מבחן כשירות ולאחריו יחליט אם הוא כשיר לפתוח בהרכב, כשרוני לוי רוצה מאוד לפתוח עם אלחמיד בעמדת המגן במקומו של ינון אליהו שסוחב כרטיסים צהובים.

מי שעוד צפוי לחזור להרכב הוא ג'ורג' דיבה שייכנס ל-11 על חשבונו של דניס פוליאקוב. מוחמד קמארה יפתח כמו גם איתי בוגנים, כשהשניים יתבקשו לעזור לשחקני ההגנה על הקו במאבק עם שחקני הכנף המהירים של מכבי חיפה. "ההפסד מול הפועל ירושלים היה כואב מאוד, אבל אין כמו דרבי כדי לפצות את עצמנו ואת האוהדים", אמרו במועדון. את הקבוצה צפויים ללוות כ-2,700 אוהדים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חאתם עבד אלחמיד, שחקן הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
יוכל לפתוח? אלחמיד/מאור אלקסלסי

טריוויה

* זה יהיה הדרבי ה-113 בין הקבוצות בליגה הבכירה, כשמכבי חיפה מובילה 30:53 בניצחונות ועוד 29 משחקים הסתיימו בתיקו.

* הפועל חיפה ניצחה רק אחד מ-14 משחקי הדרבי האחרונים בכל המסגרות - 1:2 בליגה בנובמבר 2020, עם שער של לירן סרדל בתוספת הזמן. בשמונת המפגשים האחרונים (שישה בליגה ושניים בגביע) הפסידה ליריבתה העירונית, כולל שתי חמישיות ורביעייה אחת שספגה. הפרש השערים המצטבר ברצף הזה: 23:3.

* מכבי חיפה ברצף של שישה ניצחונות ביתיים שבמהלכם ספגה שער בודד. סך הכול היא בלתי מנוצחת ב-29 משחקי הבית האחרונים שלה בליגה: 26 ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו. מדובר בשיא מועדון (בקרית אליעזר היו 28 משחקים ללא הפסד בין השנים 2009/10) וכעת תנסה להצטרף לחבורת ה-30 שכוללת את בני יהודה (33), מכבי תל אביב (35) והשיאנית בפער הפועל באר שבע (51).

* שריף כיוף שמר העונה על רשת נקייה ב-11 מ-19 משחקי הליגה בהם פתח - יותר מכל שוער אחר בליגה.

* ליאור רפאלוב לא הספיק לשחק יותר מדי נגד הפועל חיפה בקדנציה הקודמת שלו (האדומים חזרו לליגת העל רק ב-2009), אבל בחמישה משחקי דרבי יש לו ארבעה ניצחונות ותיקו, במהלכם כבש חמישה שערים. זה כולל צמד ברבע גמר הגביע ב-2011 וצמד ב-0:3 במפגש הראשון העונה.

* מתוך 40 הנקודות שיש להפועל חיפה העונה בליגה, רק אחת הושגה מול אחת הקבוצות שנמצאות איתה בחמישייה המובילה (1:1 מול בני ריינה). מול שלוש המוליכות היא אפילו לא הצליחה לכבוש בסיבוב הראשון.

* גיא מלמד ניצב בראש טבלת המבקיעים בליגה (בצוותא עם ערן זהבי ודין דוד) כשבמאזנו 11 שערים. בעונה שעברה היו לו 12 במדי בני סכנין, כך שבגול הבא ישווה שיא קריירה וגם ישווה את המאזן הכי טוב של שחקן הפועל חיפה בעשור האחרון: אלון תורג'מן ועדן בן בסט כבשו 12 שערי ליגה כל אחד ב-2017/18.

הרכבי הקבוצות

שופט: שניר לוי
אצטדיון: חיפה
קהל: 28768

משחקי המחזור ה-22:

שבת, 15:00: הפועל תל אביב - מכבי בני ריינה (ספורט4)
שבת, 17:30: הפועל באר שבע - מכבי פתח תקוה (ספורט4)
שבת, 18:30: הפועל ירושלים - מ.ס. אשדוד
שבת, 18:30: הפועל פתח תקוה - הפועל חדרה
שבת, 19:30: בני סכנין - בית"ר ירושלים (ספורט2)

ראשון, 20:30: מכבי חיפה - הפועל חיפה

שני, 20:00: מכבי נתניה - מכבי תל אביב (ספורט1)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully