וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע חלומי: מכבי תל אביב ניצחה 85:90 את הפועל ירושלים בחוץ

עודכן לאחרונה: 16.2.2024 / 15:48

אחרי הניצחון הגדול בדרבי, האלופה התפוצצה עם ריצת 0:20 ברבע השלישי בדרך לניצחון שני רצוף במפגש צמרת. סורקין, בלאט וניבו הצטיינו. רנדולף כיכב מנגד (33), אבל ההגנה האדומה קרסה

המלך בן 70: מוטי ארואסטי מראיין את מיקי ברקוביץ'/אהרל'ה ויסברג, צילום: יותם רונן, עריכה: גלעד מן-מנהיים

מכבי תל אביב לא חוותה נחת במשחקים האחרונים שלה ביורוליג, אבל היום (שישי) האלופה השלימה שבוע חלומי מבחינתה כשניצחה 85:90 בחוץ ב"קלאסיקו" הישראלי את הפועל ירושלים. האלופה, שבתחילת השבוע התפוצצה בדרבי על הפועל תל אביב בהיכל, נקלעה למשחק צמוד מאוד מול ירושלים, אלא שהרבע השלישי הכריע את ההתמודדות הזו. הצהובים פתחו את הרבע הזה בבליץ אדיר של 0:20 ולמעשה הכריעו את המשחק כשעלו ליתרון 16 בסיום הרבע. ירושלים ניסתה לבצע קאמבק ממש בדקות האחרונות, אבל הניצחון הצהוב לא באמת הוטל בספק.

את ההבדל הגדול במשחק הזה עשו הישראלי משני צידי המתרס. בעוד שבמכבי תל אביב רומן סורקין חגג בצבע עם 20 נקודות ותמיר בלאט הוביל את הבריחה עם 11 נקודות ו-8 אסיסטים, בירושלים רק הזרים תפקדו. רנדולף להט עם 33 נקודות, קרינגטון וג'ונסון הוסיפו 16 כל אחד אבל איפה הישראלים? עוז בלייזר, אור קורנליוס ויובל זוסמן שיחקו מעל 10 דקות וקלעו ביחד 0 נקודות. עם תרומה כה דלה והגנה שסופגת 28 נקודות ברבע אחד, קשה מאוד לנצח קבוצה כמו מכבי תל אביב, שמצידה הוכיחה שלמרות הדיבורים, היא עדיין הקבוצה הטובה בארץ אחרי ניצחונות על שתי היריבות העיקריות שלה לתואר האליפות.

קלעו להפועל ירושלים: ליוואי רנדולף 33:, קאדין קרינגטון וכריס ג'ונסון 16, ספידי סמית' 11, זאק הנקינס 6, גבי צ'צאשווילי 3. יובל זוסמן, אור קורנליוס ועוז בלייזר לא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: רומן סורקין 20, ג'וש ניבו 12 ו-9 ריבאונדים, בונזי קולסון ותמיר בלאט 11 (בלאט עם 8 אסיסטים), לורנזו בראון 10, רפי מנקו 7, ווייד בולדווין 6, ג'ון דיברתולומאו 3

ג'וש ניבו, תמיר בלאט. דני מרון
מאדריכלי הניצחון. ניבו ובלאט/דני מרון

רבע 1

המשחק הזה נפתח עם מבול זריקות לשלוש משני הצדדים. מי שאיפס את הידית ראשון היה בונזי קולסון שפגע פעמיים מחוץ לקשת. אלא שכריס ג'ונסון התעורר מנגד עם סל קל ושלשה שקבעה 8:10 למארחים אחרי כמעט שש דקות. ירושלים קיבלה גם דקות טובות מרנדולף ומהלך שלוש נקודות של צצאשווילי קבע 12:16 לאדומים. אלא שצצאשווילי נפצע ברגלו ודידה לחדר ההלבשה. מכבי תל אביב הלכה על סורקין שלקח ריבאונד בהתקפה, קלע וגם סחט עבירה וכפה שוויון 18. ליוואי רנדולף נכנס 52 שניות לסיום הרבע ומיד קלע סל ועל הבאזר תפר שלשה, אבל הסל נפסל משום שהשעון הקדים את רנדולף והרבע הסתיים ב-20:22 צמוד.

את ההבדל הגדול במשחק הזה עשו הישראלים של שתי הקבוצות. במכבי תל אביב רומן סורקין להט עם 20 נקודות, בלאט היה נהדר עם 11 ו-8 אסיסטים לעומת איבוד בודד ואלו חיפו על בראון (10) ובולדווין (6) שלא נדרשו למשחק גדול וסמכו על החברים שלהם. מנגד, ליוואי רנדולף קלע 33, בעוד שקרינגטון וג'ונסון 16 כל אחד וזה מעיד על חולשת הישראלים, כשזוסמן, בלייזר וקורנליוס קולעים ביחד 0 נקודות למרות שכולם שיחקו מעל 10 דקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ליוואי רנדולף הפועל ירושלים מול מכבי תל אביב. דני מרון
10 נקודות ברבע הראשון. ליוואי רנדולף/דני מרון

רבע 2

דאנק של הנקינס העלה את ירושלים ל-25:29, אבל מכבי הגיבה בריצת 0:5 עם מהלך שלוש נקודות של קולסון ודאנק של סורקין שנותר חופשי לגמרי והחזיר את היתרון לצהובים. הפועל ירושלים נתקעה בהתקפה. סמית' החטיא שלשה קשה וזוסמן איבד כדור ברשלנות. מכבי ניצלה את זה עם נקודות עונשין ראשונות של בולדווין וסל של מנקו שקבע 31:34 צהוב. ירושלים לא הפסיקה להחטיא מבחוץ ונענשה עם סל של ניבו ושלשה של מנקו שקבעה יתרון שיא לצהובים של 34:39. אלא שירושלים לא נבהלה וחזרה למשחק עם שתי שלשות רצופות של רנדולף וג'ונסון. זוסמן רשם איבוד נוסף וסורקין העניש עם דאנק לפני שקרינגטון הגיב עם שלשה והמחצית הסתיימה הכי צמוד שאפשר בשוויון 45.

גבי צ'אצ'אשווילי, שחקן הפועל ירושלים נפצע. דני מרון
נפצע ולא חזר. גבי צ'אצ'אשווילי/דני מרון

רבע 3

פתיחת הרבע השלישי הייתה שייכת למכבי תל אביב, שדרסה את ירושלים עם ריצת 0:17 משוגעת שהחלה עם שלשה של בראון ונמשכה עם שתי שלשות רצופות של תמיר בלאט שעלה חם מאוד מהספסל. רנדולף חשב שהוא עצר את הריצה, אבל הסל שלו נפסל. סורקין הגיב עם סל ועבירה והגדיל את הריצה ל-0:20, עד שהנקינס עשה לזה סוף וקלע על סורקין. אלא שירושלים לא השיגה עצירות. מנקו ובלאט המשיכו לחדור, לקלוע ולקבוע 57:71 מוחץ כשסל של ניבו הוריד את הקבוצות להפסקת הרבע ביתרון 57:73.

תמיר בלאט חוגג עם ג'וש ניבו מכבי תל אביב. דני מרון
הוביל את הבריחה הצהובה. בלאט/דני מרון

רבע 4

ירושלים צתה לסגור את ההפרש ברבע האחרון, אבל לא הצליחה להתמודד עם הדומיננטיות של סורקין שחגג בצבע. רנדולף וסמית' קלעו מבחוץ, אבל לירושלים לא היתה שום תשובה הגנתית למכבי שלהטה, גם במשחק שבו כוכביה בראון ובולדווין לא נזקקו ליכולת שיא. המשחק כבר הוכרע למעשה ברבע הזה, כששלשה של כריס ג'ונסון צימקה ל-84:72 כשנותרו שתי דקות לסיום המשחק. סורקין איבד כדור וקרינגטון קיזז ל-10 הפרש. קולסון קלע בצד השני, אבל רנדולף הלוהט קיזז ל-86:80 בלבד כשנותרו 36 שניות לסיום. לורנזו בראון הבטיח את הניצחון הצהוב עם חדירה. רנדולף עוד קלע שלשה אחרונה והמשחק הסתיים בניצחון דחוק בסופו של דבר, 85:90 למכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully