וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים כבר במקום השני, ניצחון דרמטי לבנות אשדוד על רמה"ש

העולה החדשה גברה במשחק הצמרת 60:89 על מכבי רמת גן וטיפסה מעליה בטבלה. 81:82 צמוד לאשדוד בבית, רמלה המשיכה לדהור בפסגה עם 69:93 על אליצור חולון

מחוץ לקווים, 15.2/צילום: אולפן וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

המחזור ה-13 בליגת "אתנה ווינר" הנשים בכדורסל סיפק דרמות גדולות עם המשחק הצמוד בין מכבי בנות אשדוד לא.ס. רמת השרון והניצחון הגדול של העולה החדשה, הפועל ירושלים, שהתמקמה במקום השני בטבלה.

מכבי רמת גן - הפועל ירושלים 89:60

שתי הקבוצות שרודפות אחרי אליצור רמלה נפגשו הערב לקרב על המקום השני, שסיפק כדורסל איכותי כבר מהדקות הראשונות. שתי הקבוצות גם נראו רעננות אחרי פגרת הנבחרות וארבע שלשות רצופות משני הצדדים קבעו תוצאה גבוהה אך צמודה ששיקפה את עשר הדקות הראשונות - 20:25 לקבוצה באדום. אלא שהדקות הראשונות של הרבע השני היו שייכות לאורחות באופן בלעדי וסימנו את העתיד לבוא. ההגנה של רמת גן הפכה חדירה יותר ויותר, ירושלים קלעה מחוץ לקשת אבל בעיקר רצה בכל הזדמנות אפשרית, ו-5 דקות וחצי לפני המחצית רועי לזר הזעיק פסק זמן, אחרי שהקבוצה שלו ספגה כבר 37 נקודות. אליסה ברון, שזרקה רק פעם אחת לסל ברבע הראשון, ירדה להפסקה עם 14 נקודות אחרי רבע שני מפלצתי ויתרון 34:50 לקבוצה מהבירה.

המחצית השנייה אמורה הייתה להיות המחצית שבה רמת גן עושה הכל כדי לחזור, אבל כבר בתחילת הרבע השלישי הבהירה ירושלים שלמשחק הזה תהיה מנצחת ברורה. הודיה קבדה ושיר תירוש ניפקו משחק נהדר והובילו יחד עם ברון את ירושלים לרבע שלישי שהתעלה אפילו על השניים הקודמים. אחרי יתרון של 50:75 לפני עשר הדקות האחרונות ברור היה שרמת גן מניפה דגל לבן, והדקות האחרונות היו כבר לפרוטוקול בלבד. ירושלים חוזרת הביתה עם ניצחון גדול, שקשה להאמין שהיא אפילו חלמה עליו: 60:89 על הקבוצה שהייתה ערב המחזור במקום השני בטבלה, ורואה כעת כיצד העולה החדשה חולפת על פנייה.

אליסה ברון הפועל ירושלים כדורסל נשים. עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, אתר רשמי
הובילה את ירושלים למקום השני. ברון/אתר רשמי, עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

אליצור רמלה - אליצור חולון 69:93

ג'ני סימס, שחזרה מהמשחקים עם נבחרת ישראל, פתחה על הספסל את המשחק של אליצור לנדקו רמלה מול אליצור חולון, אלא שגם זה לא מנע מהאלופה וממוליכת הטבלה לקלוע ולייצר מצבים התקפיים ככל העולה על רוחה. שבע נקודות של עדן רוטברג ועוד שבע של ימייה מוריס ברבע הראשון קבעו יתרון 19:30 לקבוצה הביתית, גם במשחק שבו חולון מתגברת על הקושי האופייני שלה בהתקפה.
השיוט של רמלה נמשך גם ברבע השני, כשהישראליות לוקחות חלק גדול מההוצאה לפועל ומספקות כדורסל נפלא. 13 נקודות של ירדן דנן ו-10 של אופיר לביא המשיכו להגדיל את היתרון לטובת רמלה, בשעה שרק קריסטל ברדפורד ונועה זליבנסקי קולעות בספרות כפולות מהצד השני, אך לא מונעות פיגור חולוני גדול של 62:32 בהפסקה.

ברמלה המשיכו לחלק עומסים בין שחקניות הסגל ברבע השלישי, בשעה שברדפורד מנצלת את המשחק הפתוח לשיפור הסטטיסטיקה האישית. היא אומנם סיימה את הרבע השלישי כשבאמתחתה 27 נקודות, אבל פיגור 30 הנקודות מהמחצית נותר על כנו - 87:57. הרבע האחרון כבר היה לפרוטוקול בלבד. רמלה הורידה לחלוטין את הרגל מהדוושה, וחולון ניצלה זאת כדי להפוך את ההפסד למעט יותר מכובד. כך או אחרת זה הסתיים ה-63:93 חד וחלק לזכות האלופה, שממשיכה להוליך את הטבלה עם מאזן מושלם גם אחרי המשחק ה-13 של העונה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מכבי בנות אשדוד - א.ס רמה"ש 81:82

מכבי בנות אשדוד הגיעה מוכנה ובמוטיבציית שיא לאחד המשחקים החשובים שלה העונה - מול קבוצה שנמצאת איתה באותו מאזן, שניצחה אותה בסיבוב הראשון של העונה, ואחרי שאשדוד עצמה חוותה רצף הפסדים שנקטע רק ערב הפגרה. ריצת 2:17 בחמש הדקות הראשונות, בעיקר הודות לכושר קליעה נפלא של טל יעקב שלא הצליחה להחטיא, הבהיר מיד מי בעלת הבית, אף שהאורחות הצליחו להיכנס לקצב עד סוף הרבע ולרדת בפיגור של 26:14. אחת התכונות הכי מאפיינות העונה של רמה"ש היא העמידה בלחץ, והקבוצה באדום הוכיחה זאת שוב, כשחזרה גם מהפיגור הגדול והפתיחה החלשה. רבע שני מצוין, שבו שתי הזרות, שיי קלי וצ'לסי מיטשל מעלות הילוך, הסתיים ב-26 נקודות זכות וצמצום מאסיבי של הפיגור, גם בערב שבו הקלעית המצטיינת דור סער מסיימת את המחצית הראשונה עם 0 נקודות. 40:44 לאשדוד בהפסקה.

קורטני הארט הייתה השחקנית המרכזית שאשדוד הלכה אליה ברבע השלישי, אבל גם שתי השלשות של סער ברבע הזה לא הספיקו לרמה"ש כדי להתגבר על הנקודות שהן מקבלות בדרך כלל מהקפטנית שלהן. וכשדפי הסטטיסטיקה הראו שאשדוד קולעת בשלב הזה ב-73 אחוזים לשתי נקודות, ברור כיצד היתרון גדל מחדש ונעצר על 55:67 לקראת הרבע האחרון. רמה"ש הצליחה לייצר קאמבק מדהים ברבע האחרון. היא אפילו עלתה ליתרון נקודה בדקה האחרונה של המשחק, אחרי שמיטשל קלעה סל שדה שקבע 77:78 לזכותה. אלא ששתי נקודות של ויקטוריה ויויאנס מהקו ועוד ריבאונד ומסירת אמן שלה לטל לב העלו את אשדוד ליתרון 3. מיטשל השיבה עם שתי נקודות מהקו מהצד השני ואיבוד כדור של אשדוד, שניות ספורות לסיום, התגלגל לכדי זריקה של נועה גנור על הבאזר - זריקה שיצאה החוצה. אשדוד יוצאת עם ניצחון 81:82 בשיניים, אבל חשוב מאין כמוהו.

דניאל קארש מכבי בנות אשדוד. באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, דני מרון
ניצחון צמוד. קארש/דני מרון, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

הפועל ראשון לציון - מכבי חיפה 85:76

מכבי חיפה נראתה מעט יותר חדה בדקות הראשונות של משחק החוץ מול הפועל ראשון לציון, שחזרה לשחק באולמה הביתי המקורי בגן נחום, אחרי שזה הופקע בשבועות האחרונים לטובת פיקוד העורף. ככל שהתקדם המשחק גם השחקניות המקומיות נכנסו לקצב, ותשע נקודות של קאמיל זימרמן הורידו אותן בסיום הרבע ביתרון 18:20. האחוזים הטובים מהשדה של שתי הקבוצות נמשכו גם ברבע השני, אבל בעוד שחיפה מציגה משחק קבוצתי ונאה מצד אחד, ראשון לציון מציגה בעיקר קטלניות התקפית מצד שתי הזרות, כשאל זימרמן נוספו גם הנקודות של קטרינה ווצ'קוביץ'. שתי הזרות לא ירדו לשנייה מהפרקט וקלעו 37 נקודות משותפות, שהעניקו לקבוצה מעיר היין יתרון 37:44 בהפסקה.
הרבע השלישי היה הצגת יחיד של מורגן בייטי. הזרה המצוינת של חיפה השתלטה על המשחק. היא סיימה את הרבע עם 24 נקודות, כשהקבוצה שלה רצה תחילה ליתרון 8:18 ברבע ומסיימת ביתרון קטן יחסית של 63:68 רק הודות לשלשה על הבאזר של דוריאן דהן סויץ'.

אולי זו העייפות ממשחקי הנבחרת, אבל עדן ציפל התקשתה להיכנס למשחק לכל אורכו. גם הילה קארש לא תרצה לזכור את המשחק. בחיפה, לעומת זאת, מי שהייתה עיקשת מאוד וגם יצירתית מול קבוצתה לשעבר זו מאי רווח. חיפה פתחה את הרבע האחרון כשהיא לגמרי הקבוצה הדומיננטית במגרש, שחוזרת מהמשחק החוץ הקשה בראשון לציון עם ניצחון מפתיע למדי - 76:85, שעשוי להשפיע גם על התחתית וגם על הצמרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully