וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונצ'יץ', יוקיץ', יאניס, אבדיה: המספרים מאחורי משחק השיא

האירופי הרביעי בלבד עם למעלה מ-40 נקודות. הוויזארד הראשון אחרי כמעט 50 שנה. מלבד שבירת השיא הישראלי של עומרי כספי, דני אבדיה יתגאה בעוד שלל ציוני דרך אחרי הערב למזכרת, שכלל כניסה לכמה רשימות אקסקלוסיביות

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 14.2/ספורט1

דני אבדיה מציג: הערב בו נשברו לא רק שיאים ישראלים. מופע 43 הנקודות שלו בהפסד וושינגטון 133:126 לניו אורלינס, כלל מספר ציוני דרך סטטיסטיים מרשימים. הנה הם לפניכם:

* אחרי 8 שנים, חודש ו-16 ימים, השיא הישראלי נשבר. מופע 36 הנקודות של עומרי כספי מול סטף קרי וגולדן סטייט, שהתרחש ב-28 בדצמבר 2015, כבר לא עומד בתור שיא הנקודות של שחקן מתוצרת כחול-לבן ב-NBA.

* אבדיה שבר ארבעה שיאי קריירה בערב אחד: בנקודות (43), סלי שדה (13), שלשות (6) וקליעות עונשין (11). בנוסף, הוא השווה שיא עונתי עם 14 ריבאונדים.

* אבדיה עומד כעת על ארבעה משחקים ברצף עם 20 נקודות ומעלה. בשלושה מהם הוא גם רשם דאבל-דאבל עם לפחות 10 ריבאונדים.

* במציאות הנוכחית של ה-NBA, משחקים של 40 נקודות ומעלה הם כמעט דבר שבשגרה. למעשה, אבדיה הוא השחקן ה-28 שמגיע העונה ל-40 נקודות ומעלה, אולם כשבוחנים אותו בהשוואה לשחקנים אירופאים אחרים מגלים שבכל זאת מדובר בנתון יוצא דופן. למעשה, אבדיה נכנס לרשימה אקסקלוסיבית למדי של שלושה שחקנים אירופאים שקלעו יותר מ-40 העונה. שמותיהם: לוקה דונצ'יץ', יאניס אנטטוקומפו וניקולה יוקיץ'.

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. Scott Taetsch, GettyImages
הצגה מהסוג שלרוב שמורה רק לכוכבים גדולים. אבדיה/GettyImages, Scott Taetsch

* אבדיה הוא השחקן הכי צעיר של וושינגטון מאז ג'ון וול שקולע 40 ומעלה במשחק. מלבד וול, ארבעת השחקנים הקודמים של הקבוצה שעשו זאת לפני גיל 23 הם כוכבים גדולים: גילברט ארינאס, ריפ המילטון וכריס וובר. אבדיה בחברה טובה.

* אבדיה הוא השחקן הראשון של וושינגטון מאז אלווין הייז ב-1977 שמגיע ל-43 נקודות ו-14 ריבאונדים במשחק בודד.

* למעשה, השורה הסטטיסטית של אבדיה היא חד פעמית בכל מה שקשור לוויזארדס. אף שחקן של הקבוצה מעולם לא הגיע ל-43 נקודות, 14 ריבאונדים ו-6 שלשות במשחק.

* אבדיה הוא גם הראשון של הוויזארדס מאז ראסל ווסטברוק במאי 2021 שמגיע ל-40 נקודות ו-10 ריבאונדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully