וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק דה בראונה בשיא: ההישג המטורף של מנצ'סטר סיטי בקופנהאגן

אלופת אירופה כבשה שלושה שערים בכל שבעת משחקיה האחרונים במפעל, דבר שאף אחת לא עשתה בעבר. איזה עוד שיאים נשברו ב-1:3 בדנמרק שקירב אותה לרבע הגמר?

דריבל, 13.2/צילום: אולפן וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

קווין דה בראונה נפצע במחזור פתיחת העונה בפרמיירליג בחודש אוגוסט וחזר רק בינואר למגרשים. בלעדיו אלופת אירופה והטרבליסטית באנגליה עדיין הייתה מהטובות בעולם, אבל רחוקה משיאה. בשבעת המשחקים האחרונים שלה, עם דה בראונה על המגרש, היא כבר נראית אחרת לגמרי ושוברת שיאים.

הערב (שלישי) הבלגי השלים 90 דקות במשחק הראשון של שמינית גמר ליגת האלופות ואחרי שהבקיע בדקה ה-10 בביצוע מבריק, בישל לברנרדו סילבה ולפיל פודן והוביל את אלופת אירופה לניצחון 1:3 שמקרב אותה מאוד לשלב הבא - בעוד שלושה שבועות היא תארח את אלופת דנמרק למשחק הגומלין שבו היא צפויה להבטיח את מקומה ברבע הגמר ולעשות צעד משמעותי כדי לעמוד במטרתה להגן על התואר אלופת אירופה.

שחקן מנצ'סטר סיטי קווין דה בראונה כובש נגד פ.צ. קופנהאגן. רויטרס
זו רק הייתה ההתחלה. דה בראונה כבש בדקה ה-10/רויטרס

דה בראונה השתתף בשבעה משחקים בכל המסגרות מאז שחזר מהפציעה ואותם סיים עם מאזן יוצא דופן של שבעה בישולים ושני שערים. נתון יוצא דופן נוסף שקשור לדה בראונה הוא שכל עשרת שעריו האחרונים בליגת האלופות היו בשלבי הנוקאאוט - ולכך תוסיפו עוד 11 בישולים ב-22 משחקים בסך הכל בשלבי הנוקאאוט.

הכוכב הבלגי לא היחיד שכל עשרת שעריו האחרונים במפעל הגיעו רק משלב שמינית הגמר ואילך, כי גם ברנרדו סילבה לא הבקיע באף אחד ממשחקי שלב הבתים בשנים האחרונות, כל עשרת שעריו האחרונים הגיעו בנוקאאוט. היחידים שהבקיעו יותר מהם בנוקאאוט מאז עונת 2019/20 הם קארים בנזמה (17), ארלינג הולאנד (13) ורוברט לבנדובסקי (11).

לאחר המשחק אמר דה בראונה: "כבר פגשנו את קופנהאגן פעמיים בעבר (באוקטובר 2022 בשלב הבתים) וידענו שיש כאן אווירה אדירה ושהם ינסו לעשות הכל כדי לנצח. זו קבוצה נהדרת שידענו שאנחנו חייבים לכבד ואכן נענשנו בטעות היחידה שעשינו. בסך הכל שיחקנו טוב, הגענו להזדמנויות והיינו יכולים להבקיע יותר שערים, אבל מזל שהבקענו את השער השלישי שנתן לנו מקדמה משמעותית יותר לגומלין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ארלינג הולאנד, קווין דה בראונה, שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים. GettyImages
הולאנד אולי לא כבש, אבל גם הוא יודע למי צריך להודות/GettyImages

זה היה הניצחון ה-11 ברציפות של מנצ'סטר סיטי בכל המסגרות והתשיעי בליגת האלופות כולל העונה שעברה שהסתיימה בזכייה, ומדובר בשיא כי אף מועדון אנגלי לא הצליח בעבר להגיע לתשעה ניצחונות רצופים בליגת האלופות. שיא נוסף ששברה הערב סיטי הוא שלושה שערים או יותר בכל אחד משבעת המשחקים האחרונים במפעל - וזהו כבר שיא שגם קבוצות ממדינות אחרות לא עשו בעבר.

בעוד ההתקפה של מנצ'סטר סיטי מתפקדת מצוין, ההגנה בבעיה. היום היא ספגה את השער היחיד במשחק בעקבות טעות קשה של השוער אדרסון, שגרם לכך שהקבוצה ספגה העונה בליגת האלופות שלושה שערים יותר מאשר בכל העונה שעברה שהסתיימה בזכייה הראשונה בתולדות המועדון בליגת האלופות. אם לדייק, ספגה סיטי בשישה משבעת משחקיה העונה במפעל, רק ב-0:3 על יאנג בויז שמרה על רשת נקייה. יש לציין שאדרסון לא עמד בשער ב-2:3 בלייפציג וב-2:3 על הכוכב האדום בשלב הבתים.

בשבת במסגרת הליגה תארח מנצ'סטר סיטי את צ'לסי והמנג'ר פפ גווארדיולה מקווה שיעמדו לרשותו בסגל ג'ק גריליש וברנרדו סילבה שנפצעו הערב: "ברנרדו ספג מכה בקרסול, אצל ג'ק זו נראית פציעת שריר וזה מאוד חבל כי בימים האחרונים הוא נראה טוב מאוד באימונים, אז אני מקווה שהוא יחלים במהרה. בשבועיים-שלושה הקרובים יחסר לנו יושקו גברדיול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully