וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בופון: "שנה בפריז הספיקה לי כדי להבין למה הם לא זוכים באלופות"

שוער העבר התייחס לתקופתו בפ.ס.ז': "כשיש הרבה כוכבים זה עלול להקשות. אם הם היו ביובנטוס, היינו זוכים ארבע פעמים ברציפות"

תקציר גביע צרפתי: פריז סן ז'רמן - ברסט 1:3/ספורט1

זו אמנם נחשבת לשנה די נשכחת, אך בין שתי הקדנציות ביובנטוס ג'אנלואיג'י בופון בילה את עונת 2018/19 בפריז סן ז'רמן. שוער העבר האיטלקי ערך 25 הופעות באותה עונה בעיר האורות וזכה באליפות צרפת, אך כמו כל כך הרבה פעמים בשנים האחרונות, הפריזאים אכזבו בליגת האלופות והודחו כבר בשמינית הגמר בידי מנצ'סטר יונייטד שנחשבה לאנדרדוג.

האיטלקי בן ה-46 שפרש הקיץ מכדורגל סיפר בפודקאסט "BSMT" על התקופה בצרפת וניסה לענות על השאלה הבוערת - כיצד ייתכן שפ.ס.ז' עדיין לא הצליחה לזכות בליגת האלופות. "החוויה שם הייתה נהדרת, הרגשתי חופשי. הייתי 'אזרח של העולם' וכולם אהבו אותי", סיפר בופון על פריז, "פגשתי שם שחקנים עם איכות שאי אפשר לדמיין. ביובנטוס חשבתי שהיינו הטובים בעולם ואז ראיתי את כל השחקנים האלה בפריז - ניימאר, קיליאן אמבפה, מרקו וראטי, מרקיניוס וטיאגו סילבה".

"תמיד שאלתי איך הם לא מצליחים לזכות בליגת האלופות, ואז כשהייתי שם שנה הבנתי למה", אמר האיטלקי, "יש עניין של דינמיקה, כשיש לך כל כך הרבה שחקנים מסוג מסוים (כוכבים), זה עלול להקשות על יצירת אווירה טובה. אם הייתי מעביר את כל השחקנים האלה ליובנטוס, היינו זוכים בליגת האלופות ארבע פעמים ברציפות".

שוער פריס סן ז'רמן ג'אנלואיג'י בופון. רויטרס
"שנה הספיקה לי כדי להבין". בופון/רויטרס

בופון נשאל גם על החלוץ שהכי הקשה עליו, ומיהר לענות: "כריסטיאנו רונאלדו, הוא תמיד היה כובש נגדי במדי ריאל מדריד. ראיתי אותו עושה תנועות שמעולם לא ראיתי עד אז. היית יכול לראות איזו אנרגיה הייתה לו, זו תוצאה של נחישות". כזכור, השניים שיתפו פעולה ביובנטוס כאשר בופון אז כבר היה שוער משנה.

השוער התייחס גם להחלטה שקיבל ב-2006 - להישאר ביובנטוס על אף שזו הורדה לליגה השנייה בעקבות פרשת ה"קאלצ'ופולי". "הייתי עושה את זה עוד 100 פעמים למרות שזה עלה לי בדברים מסוימים בקריירה. הייתי מחוץ לטופ האירופי במשך כמה שנים. זה לא היה קל, מקווה שזה יעניק השראה לאחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully