וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג השיא: גורבנקו סיימה רביעית באליפות העולם ב-200 מטר מעורב אישי

12.2.2024 / 19:34

אחרי שסיימה פעמיים חמישית באליפויות העולם, השחיינית הנפלאה עצרה את השעון על זמן של 2:10.17 דקות בדוחא, יותר משנייה אחרי המקום השלישי: "תחושות מעורבות". דניס לוקטב לא העפיל לגמר ב-200 מטר חופשי

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 12.2/ספורט1

יום נוסף של תחרויות באליפות העולם בשחייה בקטאר יצא היום (שני) לדרך בשבמוקד השתתפותם של דניס לוקטב ב-200 מטר חופשי וכמובן אנסטסיה גורבנקו בגמר 200 מטר מעורב אישי. גורבנקו, שסיימה פעמיים חמישית באליפויות העולם, רשמה את הישג השיא שלה כשסיימה רביעית בגמר, אך היתה רחוקה משלוש המדליסטיות. לוקטב העפיל בבוקר לחצי הגמר, שבו הוא סיים במקום ה-13 הכללי ולא הצליח להעפיל גמר.

השחיינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו. איגוד השחיה, אתר רשמי
הישג השיא שלה באליפות העולם. אנסטסיה גורבנקו/אתר רשמי, איגוד השחיה

200 מטר מעורב אישי (נשים)

לאחר חצי הגמר של לוקטב הערב, זינקה אנסטסיה גורבנקו לגמר אליפות העולם במשחה ל-200 מטר מעורב אישי. השחיינית הבכירה של ישראל שחתה במסלול השישי בגמר ב-200 מטר מעורב אישי וסיימה רביעית עם זמן של 2:10.17 דקות. זאת אחרי שאמש קבעה גורבנקו זמן של 2:10.15 דקות. זה היה הגמר השלישי בהיסטוריה של גורבנקו באליפויות עולם, לאחר שסיימה פעמיים במקום החמישי בבודפשט (2022) ופוקואווה (2023) והפכה לישראלית הראשונה שמעפילה לשלושה גמרים במשחים אישיים באליפויות עולם. הפעם היא רשמה הישג שיא מבחינת המיקום שלה, אך רחוקה משיאה האישי שעומד על זמן של 2:09.28. גורבנקו שחתה את סגנון הפרפר ב-27.53 שניות, את הגב ב-32.83 שניות, את החזה ב-38.27 שניות ואת החתירה ב-31.54 שניות.

גורבנקו הייתה רחוקה משלישיית המובילות שפתחו פער גדול במשחה החתירה, כאשר קייטי דגלאס אלופת העולם שמרה על תוארה עם זמן של 2:07.05. סידני פיקרם הקנדית לקחה את מדליית הכסף עם זמן של 2:08.56 וייטינג יו הסינית השלימה את הפודיום עם זמן של 2:09.01.

אנסטסיה גורבנקו אמרה בסיום: "אני יוצאת מהגמר בתחושות מעורבות, יש בי קצת אכזבה ואני מרגישה שיש בתוכי הרבה יותר. בסופו של דבר זה היה שיעור חשוב בשנה האולימפית. מרגישה גאווה גדולה על כך שאנחנו בקטאר, מייצגים את המדינה בכבוד והדגל שלנו מונף פה".

מאמן ומנהל הנבחרת, אייל עילם: "היה לנו ערב עם הרבה ציפייה ושתי הופעות במשחי הערב ואנחנו שמחים שהיתה לנו הזדמנות להגיע ולהתחרות פה עם הטובים ביותר. אנסטסיה ודניס נתנו הופעה מרשימה הערב ואנחנו גאים בהם ובטוחים שהם ימשיכו להצליח פה, ובכלל בשנה המיוחדת הזו שבסופה המשחקים האולימפיים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דניס לוקטב, שחיין ישראלי. סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה, אתר רשמי
מקום 13 בחצי הגמר. לוקטב/אתר רשמי, סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מטר מטר חופשי (גברים)

לוקטב תפס בבוקר את המקום ה-16 והאחרון בחצי הגמר כשהוא הקדים בשלוש מאיות בלבד את ססאר קסטרו הספרדי. אלא שלוקטב, שכבר הבטיח קריטריון אולימפי במשחה זה, סיים את מקצה חצי הגמר שלו עם זמן של 1:47.11 דקות ולא הצליח להעפיל לגמר, כשהוא מסיים במקום ה-13 בדירוג הכללי. עבור לוקטב זו היתה הופעה ראשונה בקריירה בחצי הגמר באליפות עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully