וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרבי נצבע צהוב: מכבי תל אביב ניצחה 78:95 את הפועל תל אביב

קצת יותר משלושה שבועות אחרי ההפסד הדרמטי בדרבי הקודם, הצהובים נקמו עם ניצחון ביתי חמישי ברציפות על האדומים. קולסון (19 נק' ו-9 ריב') בלט בצד של קטש, מנפורד (18 נק') הוביל את הקלעים של פרנקו בהפסד השני העונה בליגה

לפני כשלושה שבועות הפועל תל אביב אירחה את מכבי תל אביב לדרבי הראשון של העונה, במשחק שהסתיים בהרבה עצבים של הצהובים עם הפסד 89:86 לאדומים. הערב (ראשון) שחקניו של עודד קטש רצו נקמה והגישו אותה בצורה אולטימטיבית עם ניצחון 78:95 שהיה הרביעי ברציפות של מכבי בליגה וההפסד הראשון של הפועל אחרי חמישה ניצחונות ליגה רצופים. זה הניצחון הכי גדול של מכבי בדרבי ביתי מאז מאי 2019, אז האלופה הישראלית ניצחה 63:87.

הפתיחה הייתה שייכת לצד האדום של העיר כשקייל אלכסנדר (9 נק' ו-9 ריב') וג'יילן הורד (12 נק' ו-6 ריב') הקשו על ההגנה הצהובה והובילו 20:24 בתום הרבע הראשון. חסיאל ריברו (12 נק' ו-13 ריב') עלה במקום ג'וש ניבו (8 נק' ו-5 ריב') שנקלע לבעיית עבירות בשלב מוקדם, ויחד עם ג'ייק כהן (7 נק') העביר את הדומנניטיות למארחת שהובילה בהפסקה 41:46. ג'ון דיברתולומאו (12 נק') הוביל ריצת 0:8 בפתיחת הרבע השלישי ויחד עם בונזי קולסון בהופעה גדולה בריבאונד (19 נק' ו-9 ריב') ההפרש צמח לדו ספרתי עם 60:71 לקראת הרבע האחרון. קסבייר מנפורד (18 נק') ניסה למזער נזקים, אבל זה היה הערב של רומן סורקין (12 נק' ו-6 ריב') וחבריו שחגגו על האדומים בניצחון חמישי ברציפות בבית של מכבי על הפועל.

קלעו למכבי תל אביב: בונזי קולסון (9 ריב') 19, רומן סורקין (6 ריב'), חסיאל ריברו (13 ריב') וג'ון דיברתולומאו 12 כ"א, ווייד בולדווין (9 אס') 10, ג'וש ניבו (5 ריב') ולורנזו בראון 8 כ"א, ג'ייק כהן 7, רפי מנקו 4, תמיר בלאט 3.

קלעו להפועל תל אביב: קסבייר מנפורד 18, וויל קאמינגס וג'יילן הורד (6 ריב') 12 כ"א, ג'ייקובן בראון (8 ריב') 11, קייל אלכסנדר (9 ריב') ותומר גינת 9 כ"א, בר טימור (5 אס') 7. עידן זלמנסון, אייל הראל וגיל בני שותפו ולא קלעו.

בונזי קולסון, מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
גיבור הערב. קולסון/אודי ציטיאט

מהלך המשחק

רבע 1

עודד קטש עלה בחמישייה עם לורנזו בראון, ווייד בולדווין, בונזי קולסון, רומן סורקין וג'וש ניבו. דני פרנקו עם ג'ייקובן בראון, וויל קאמינגס, קסבייר מנפורד, תומר גינת וקייל אלכסנדר. בולדווין קבר שלשה שהעניקה יתרון צהוב בפתיחה, אלכסנדר ענה עם סל ועבירה ושתי הקבוצות בדקות ראשונות מבולגנות מאוד. מנפורד השיג נקודות ראשונות וקבע 5:9 לאדומים אחרי כמעט 5 דקות. אלכסנדר התעופף בהטבעה מדהימה, גינת הוסיף נקודות מתחת לטבעת והיתרון של הפועל נשמר לקראת סיום הרבע. בר טימור סחט סל ועבירה וגינת ניצל עוד נקודות במתפרצת כשהגדיל את ההפרש. חסיאל ריברו צמצם עם דקות טובות במקום ניבו שנקלע לבעיית עבירות וג'ון דיברתולומאו קלע שלשה על הבאזר עם 20:24 להפועל בתום הרבע הראשון.

לורנזו בראון מכבי תל אביב לצד וויל קאמינגס הפועל תל אביב. אודי ציטיאט
קצב נפלא ברבע הראשון. בראון מול קאמינגס/אודי ציטיאט

רבע 2

ריברו המשיך ביכולת הנהדרת והוריד את ההפרש ל-2, הקפטן הצהוב סיפק אסיסט נהדר לג'ייק כהן שעם נקודות ראשונות השווה ל-26:26 בפתיחת רבע שני נפלאה עבור המארחת. כהן דייק מחוץ לקשת והעביר את היתרון למכבי, כשבראון סוף סוף נכנס לעניינים והגדיל את ההפרש עם 30:33. גינת ענה עם שלשה חשובה, סורקין ודיברתולומאו ענו עם שתי צליפות מחוץ לקשת והיתרון הצהוב עלה ל-6 עם 2 וחצי דקות לסיום המחצית הראשונה. מנפורד הוריד את ההפרש ל-2 בלבד, סורקין הטביע ומכבי הובילה 41:46 בהפסקה.

חסיאל ריברו מכבי תל אביב מול בר טימור הפועל תל אביב. אודי ציטיאט
הרבע השני היה שייך לצהובים. ריברו וטימור/אודי ציטיאט

רבע 3

ג'ייקובן בראון וקולסון היו אחראים על הנקודות הראשונות ברבע השלישי מכל צד ושלשה של דיברתולומאו קבעה ריצת 0:8 שהגדילה את היתרון הצהוב לדו ספרתי. ג'ייקובן קלע מחוץ לקשת והחזיר את האדומים למשחק, קולסון ענה עם שלשה משלו וקרא לפסק זמן אדום. האורחת לא חזרה מספיק טוב כשניבו התעופף לטבעת ויכולת אדירה של בונזי קולסון בריבאונד שמרו על הפרש משמעותי של מכבי. מנפורד וטימור מזערו נזקים בצד של הפועל, בלאט קלע בסטפ-בק יפה והטבעה של ניבו החזירה את הצבע ללחיים אצל הקהל הביתי עם 60:71 למכבי לקראת הרבע האחרון.

ג'ון דיברתולומאו מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
דוהרת לניצחון. דיברתולומאו/אודי ציטיאט

רבע 4

עבירה בלתי ספורטיבית על הורד העניקה נקודות מהקו לגבוה של האדומים ושלשה של מנפורד חתכה את ההפרש ל-6 בלבד. בולדווין הגיב עם סל ועבירה וחסימה גדולה של סורקין על הורד הלהיבה את יושבי ההיכל כשהיתרון שב לדו ספרתי. קולסון סחט עבירה בלתי ספורטיבית מטימור, דייק מהקו והיתרון צמח ל-14 אחרי 4 דקות של הרבע האחרון. סורקין סחט גם סל ועבירה, מנפורד צלף מחוץ לקשת וקולסון המשיך ללהוט וההפרש הדו ספרתי גדל בצד הצהוב עד 78:95 בסיום למכבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully