וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית בתולדותיה: נבחרת חוף השנהב זכתה באליפות אפריקה

סבסטיאן האלר, החלוץ שהחלים מסרטן, השלים מהפך עם שער נפלא בדקה ה-81, קבע 1:2 על ניגריה והעניק לחוף השנהב המארחת זכייה שלישית באליפות אפריקה, אחרי שהייתה העולה הכי גרועה משלב הבתים, החליפה מאמן במהלך הטורניר ועברה שלל נסים ונפלאות

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 11.2/ספורט1

מארחת אליפות אפריקה עשתה את הבלתי יאומן וזכתה בפעם השלישית בתולדותיה בגביע היבשתי הערב (ראשון) אחרי מהפך ענק בגמר. ספק אם היו מי שחשבו אחרי איך שנפתח הטורניר עבור נבחרת חוף השנהב שהיא תוכל לעשות את זה, אבל עם לחימה והרבה לב, "הפילים" ניצחו 1:2 את נבחרת ניגריה בהופעה הרבה יותר טובה וזכו בצדק באליפות.

מאז האליפות של 2006 אף מארחת לא הצליחה לזכות בטורניר הביתי שלה, אז זו הייתה נבחרת מצרים שניצחה את חוף השנהב, והערב זה היה התור של סבסטיאן האלר וחבריו. עוד משלב הבתים חוף השנהב התקשתה עם שלוש נקודות בלבד והפרש שערים שלילי של 5:2, כשהמאמן הצרפתי ז'אן לואי גאסה פוטר עוד לפני ההעפלה עצמה לשמינית הגמר. קשר העבר אמרס פאה מונה למאמן הזמני ובמסע אדיר שעבר דרך ניצחון בפנדלים בשמינית הגמר מול האלופה היוצאת סנגל, דרך ניצחון דרמטי על מאלי ברבע הגמר ועד ה-0:1 הדחוק על הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, מארחת הטורניר הגיעה לגמר נגד יריבה קשה במיוחד שספגה רק שני שערים בכל הטורניר, והערב היא ספגה 2 כאלה.

דווקא אחרי פתיחה בשליטה מוחלטת של חוף השנהב, הקפטן של הסופר איגלס, וויליאם טרוסט-אקונג, נגח לרשת של יאיא פופאנה את שער היתרון בדקה ה-38 והפך לשחקן ההגנה הראשון לכבוש שלושה שערים באליפות אחת. הלחץ במחצית השנייה השתלם עבור מארחת הטורניר כשפרנק קסייה נגח מעל נוובאלי את השוויון בדקה ה-62 והאלר הפך בדקה ה-81 בשער נפלא בדרך לזכייה האדירה של הפילים בטורניר הביתי, שנה אחרי שהחלוץ הגדול ניצח את מחלת הסרטן בזכייה מרגשת אף יותר עבורו. זאת הזכייה הראשונה של חוף השנהב מאז 2015, בעוד לניגריה זה ההפסד החמישי בגמרים, והיא השתוותה לגאנה בשיא הסגנויות באליפות.

סבסטיאן האלר, חלוץ חוף השנהב. רויטרס
זכייה מדהימה. האלר/רויטרס

הרכבים

ניגריה: סטנלי נוובאלי, סמי אג'יי, וויליאם טרוסט-אקונג, קלווין באסי, אולה איינה, פרנק אונייקה, אלכס איוובי, זאידו סאנוסי, אדמולה לוקמן, סמואל צ'וקווזה, ויקטור אוסימן.

חוף השנהב: יאיא פופאנה, סרז' אורייה, אוון אנדיקה, אודילון קוסונו, גילן קונאן, פרנק קסייה, ז'אן מיקאל סרי, סקו פופאנה, מקס אלן גראדל, סבסטיאן האלר, סימון אדינגרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דידייה דרוגבה חוף השנהב. GettyImages
נציג מכובד בגמר בחוף השנהב. דרוגבה/GettyImages
סבסטיאן האלר נבחרת חוף השנהב. GettyImages
מארחת הטורניר בשליטה מהפתיחה. האלר/GettyImages

מהלך המשחק

דקה 14: כדור קרן הורחק מההגנה הניגרית עד סקו פופאנה שבעט כדור חזק, סטנלי נוובאלי תפס בקלות מול האיום המשמעותי הראשון לשער שלו.

דקה 21: מקס אלן גראדל ניסה את מזלו מתוך הרחבה של נוובאלי עם מספרת שפגשה רק את הרשת החיצונית של ניגריה.

דקה 34: סימון אדינגרה הגיע לאחד על אחד מצד שמאל מול נוובאלי, השוער הניגרי עצר את הבעיטה שלו מקרוב.

וויליאם טרוסט-אקונג חוגג עם שחקני נבחרת ניגריה. GettyImages
שער שלישי בטורניר. וויליאם טרוסט-אקונג/GettyImages

דקה 38: גול! 0:1 לניגריה! בניגוד מוחלט למהלך המשחק, הקפטן וויליאם טרוסט-אקונג נגח כדור קשתי שמצא את הרשת של יאיא פופאנה ביתרון מדהים של הסופר איגלס.

דקה 45+5: שוב פופאנה ניסה להפתיע את נוובאלי עם בעיטה אדירה מחוץ לרחבה, שוב השוער הניגרי היה במקום.

דקה 49: פריצה של אדינגרה מצד שמאל הסתיימה בבעיטה שטוחה של גראדל לידיים של נוובאלי.

שחקני נבחרת ניגריה בעימות עם שחקני נבחרת חוף השנהב. רויטרס
הרבה עצבים בגמר. שחקני ניגריה וחוף השנהב בעימות/רויטרס

דקה 59: הזדמנות ענקית לפרנק קסייה להשוות את התוצאה אחרי פעולת הכנה נהדרת של אדינגרה, אבל הקשר נגח מקרוב חלש לידיים של נוובאלי.

דקה 62: גול! חוף השנהב השוותה ל-1:1! כדור קרן מצא את הראש של קסייה שניצל יציאה רעה של נוובאלי ונגח את השוויון של מארחת הטורניר.

דקה 74: מספרת אדירה של סבסטיאן האלר כמעט מצאה את המסגרת הניגרית, אך הכדור חלף ליד הקורה של נוובאלי.

פרנק קסייה נבחרת חוף השנהב. GettyImages
הגמר נפתח מחדש. קסייה/GettyImages
סבסטיאן האלר נבחרת חוף השנהב. GettyImages
איזה סיפור מדהים. האלר/GettyImages

דקה 81: גול! 1:2 לחוף השנהב! מסירת רוחב של אדינגרה הגיעה להאלר שבבעיטה הצידה הכניע את נוובאלי והפך את התוצאה עבור המארחת שהתקרבה לזכייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully