וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לורנזו בראון בסגל מכבי ת"א, וולס ואנגולה לא יתלבשו בהפועל

10.2.2024 / 20:05

רכז האלופה ישחק בדרבי למרות כאבי הגב, ווב וקליבלנד לא. ג'ייקובן בראון ישחק לראשונה מול הצהובים העונה. פרנקו: "לא רוצים לגלוש מהר מדי מהאולימפוס". הרווי יערוך בכורה בחולון, האריס ייעדר מול הרצליה

תקציר: בשיקטאש - הפועל תל אביב 94:73/ספורט1

שלושה שבועות אחרי שהפועל תל אביב ניצחה בדרבי אצלה בבית, מחר (ראשון) מוליכת ליגת העל תתארח ביד אליהו למשחק השלמה מהמחזור החמישי נגד מכבי תל אביב. בנוסף, הפועל חולון תציג זר חדש ותקווה לחזור למסלול הניצחונות כאשר תפגוש את בני הרצליה הלוהטת, ובקרב תחתית תארח הפועל עפולה את הפועל באר שבע.

מכבי תל אביב - הפועל תל אביב (19:30)

הצהובים קיוו להגיע במצב אחר לדרבי השני של העונה, שלושה שבועות אחרי ששמטו את הראשון. האלופה אמנם רשמה שלושה ניצחונות ליגה רצופים מאז והצליחה להתקרב לצמרת, אבל מנגד נוצחה שלושה משחקי יורוליג רצופים, איבדה גובה וגם מקומה בפלייאין נמצא בסכנה. בניגוד למשחקים רבים בליגה בתקופה האחרונה, הפעם למכבי תל אביב היה יום להתאמן למשחק. לורנזו בראון ישחק למרות כאבי הגב שבגללם נעדר בין היתר מההפסד לאנאדולו אפס ביום חמישי. ג'יימס ווב ואנטוניוס קליבלנד הם שני הזרים שלא נכללו בסגל.

עודד קטש אמר: "משחק מאוד חשוב מחר. דרבי זה משהו אחר בייחוד שמדובר כאן על משחק בית מול הקהל שלנו. זה לא זמן לדיבורים. עכשיו זה הזמן שלנו לעשות את העבודה על הפרקט, ולהפגין את האיכויות שלנו, העוצמה שלנו והמחויבות שלנו".

בניגוד ליריבה העירונית, הפועל תל אביב רוכבת על מומנטום חיובי. הפער של האדומים בראשות טבלת ליגת העל הוא גדול מאוד, הם לא מסתבכים נגד קבוצות התחתית בליגה והשבוע גם השלימו את המשימה הראשונה הגדולה שלהם העונה, כשעלו לרבע גמר היורוקאפ מהמקום השני בבית א'. להפועל תל אביב יהיה חודש לנוח מאירופה, אבל לפני כן היא תיכנס לסדרה של משחקי ליגה בהם תרצה להישאר במומנטום חיובי. לראשונה העונה במשחק גדול, יעמוד סגל כמעט מלא לרשותו של דני פרנקו מלבד ג'ון הולנד. המאמן קבע שבראיין אנגולה ודז וולס לא יתלבשו להתמודדות, משמע שג'ייקובן בראון יופיע לראשונה העונה בדרבי.

"אנחנו זוכרים שהדרבי הקודם נגמר כמו שהוא נגמר", אמר פרנקו, "זוכרים מה היה לפני סיום המשחק, ב-30 דקות שקדמו לכך. מבחינת גישה, תיאורטית, זה לבוא לעוד משחק. יש את היוקרה מסביב, את הרצון. אנחנו מצפים בכל משחק מבחינתנו לבוא ולשחק את הכדורסל שלנו, בגישה נכונה, ומאחדים כוחות כל השחקנים, אז ברמת הקשיחות והלחימה והמשחק האיכותי בשני צידי המגרש, יכולים לעשות את העבודה. בהיכל עם 11 אלף איש, זה משימה מאתגרת יותר, אבל היינו בסיטואציות האלה, יודעים מה הולכים לפגוש, נראה אם נרד מהאולימפוס שעלינו אליו ברביעי בלילה, אבל לא רוצים לגלוש ממנו יותר מדי מהר, עשינו עבודה יפה להגיע לשם".

ג'ייקובן בראון, שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
דרבי ראשון העונה? ג'ייקובן בראון/דני מרון

בני הרצליה - הפועל חולון (20:30)

אחרי שבעה מחזורים עמדה בני הרצליה על שלושה ניצחונות בלבד שהושגו מול הקבוצות החלשות בליגה, ונראה היה שהחלומות שלה על התברגות בצמרת היו מוקדמים מדי, אלא שמאז הצליחה להפוך את הקערה על פיה, ניצחה חמישה מששת משחקיה האחרונים ומדורגת במקום החמישי בטבלה. בתוך סדרת הניצחונות הגיע גם ניצחון חוץ מפתיע על הפועל חולון, ובקבוצה יודעים שניצחון שני העונה על הסגולים ייתן להם מרווח עליהם במאבקים על הכניסה לבית העליון בתום הסיבוב השני. סנדי כהן, שיודע עליות וירידות העונה בדקות המשחק שלו, יקווה להמשיך ולקבל קרדיט מדן שמיר.

הפועל חולון לא הייתה רחוקה מלהפתיע את מכבי תל אביב בשבוע שעבר, אבל הפסידה ועל הדרך איבדה גם את הכוכב שלה ג'סטין סמית' לחודש הקרוב. הפציעה עלתה לסגולים גם בהפסד לפרומיתאס בליגת האלופות של פיב"א, שסיבך אותם במאבק על הכניסה לשמונה הגדולות. לאחר אותו משחק, סי ג'יי האריס חש כאב בשריר הירך האחורי. הוא עבר בדיקת MRI שהפענוח שלה עדיין לא התקבל, ולכן בחולון הוחלט שלא לסכנו והגארד לא נרשם למשחק מחר. שחקן הפנים האמריקאי קווין הרווי שהצטרף השבוע, אחרי שפתח את העונה בצורה טובה ברג'ו אמיליה, יערוך הופעת בכורה וינסה לעזור לקבוצתו החדשה לנקום בהרצליה על ההפסד במשחק הראשון בין הקבוצות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קווין הרווי, לשעבר שחקן וירטוס בולוניה. Emmanuele Ciancaglini/CPS Images, GettyImages
קווין הרווי יערוך הופעת בכורה בהפועל חולון/GettyImages, Emmanuele Ciancaglini/CPS Images

הפועל עפולה - הפועל באר שבע (19:00)

החבורה של רועי פרל יצרה פער מהמקום האחרון עם ניצחון ביתי חשוב על בני הרצליה, ועל הדרך עלתה למאזן ביתי חיובי אחרי שבעה משחקים. עפולה הציגה אמנם כדורסל התקפי לא מרשים, כפי שקרה לה בשבועות האחרונים, אבל השתפרה משמעותית בהגנה והצליחה לצאת עם ניצחון חשוב. בקבוצה יודעים שניצחון על באר שבע ייתן להם מרחק גדול מהקבוצה הדרומית ויקרב אותם למקום השמיני, שמוביל בסוף העונה לפלייאוף.

במשך תקופה ארוכה הייתה הקבוצה של יואב שמיר צמודה להפועל אילת במרתף הטבלה, אבל בחמשת המחזורים האחרונים הצליחה להרים את הרמה ולצד הניצחונות היפים, על אילת בחוץ ועירוני רמת גן בבית, הייתה באר שבע קרובה גם לנצח את הפועל ירושלים. בקבוצה יודעים שהמרחק מהמקום האחרון עדיין לא גדול מאוד והם רוצים להגדילו באמצעות ניצחון בבירת עמק יזרעאל, כדי קצת להוריד ממפלס הלחץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully