וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדפת לפורענות: ערן זהבי ייצא מהמשבר מול היריבה המועדפת עליו?

למלך שערי ליגת העל יש 19 כיבושים לרשת סכנין, מתוכם 17 במדי מכבי תל אביב. וגם: הקאמבק של אבוקסיס, השיא של הפועל באר שבע ומלכת הפנדלים של הליגה. הנתונים לקראת המחזור ה-21

דריבל, 6.2/עריכת וידאו: זיו שטיינר

שבת, 15:00: מכבי תל אביב - בני סכנין (ספורט4)

* המאזן בין הקבוצות ב-51 מפגשים בליגת העל: 6:33 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 12 תוצאות תיקו.

* בני סכנין לא ניצחה את מכבי תל אביב בחוץ מאז דצמבר 2004, כאשר אחמד קאסום ואלן מסודי סידרו 1:2 בבלומפילד מול שער מצמק של אמיל אמבמבה. זה היה ונותר ניצחון החוץ היחיד שלה במפגשי הליגה בין השתיים.

* גם בעונה שעברה נפגשו הקבוצות במחזור ה-21 בבלומפילד, כשבני סכנין חילצה 1:1 ב-10 שחקנים. גיא מלמד כבש לזכותה (13), בירם כיאל הורחק (38) וערן זהבי השווה (52).

* סכנין אמנם ניצחה רק פעם אחת העונה בבית, אבל בחוץ הסיפור הפוך: היא ללא הפסד בשבעת משחקיה האחרונים כאורחת, כולל ארבעה ניצחונות, והפסידה רק פעם אחת (5:1 למכבי פתח תקוה).

* סלובודן דראפיץ' ניצח את מכבי תל אביב בשני מקרים בלבד מתוך 21 מפגשים, ובשניהם היו רביעיות קבוצתיות ושלישיות אישיות: 2:4 עם בית"ר ירושלים בבלומפילד באוקטובר 2015 (שלושער של ניקיטה רוקאביציה) ו-1:4 עם מכבי נתניה בבית באפריל 2018 (שלושער של דיא סבע).

* ערן זהבי, שמצא את הרשת רק באחד מ-12 משחקיו האחרונים בכל המסגרות (הצמד בדרבי), ינסה לצאת מהתקופה הזו על חשבון היריבה האהובה עליו בליגת העל. הוא כבש עד היום 19 שערים לרשת סכנין (כמו נגד עירוני קרית שמונה שנמצאת כרגע בלאומית) ומתוכם 17 היו במדי מכבי תל אביב. ההפסד היחיד שלו מולה היה באוקטובר 2008, כשחקן הפועל תל אביב (1:0 בדוחא).

ערן זהבי מכבי תל אביב כובש שער מול מור שושן בני סכנין. קובי אליהו
יספור עד 20? ערן זהבי כובש לרשת סכנין במאי 2014/קובי אליהו

שבת, 17:30: הפועל חדרה - הפועל תל אביב (ספורט4)

* המאזן ב-29 מפגשים בליגה הראשונה: 4:13 להפועל תל אביב בניצחונות ועוד 12 תוצאות תיקו.

* שתי הקבוצות השיגו הכי מעט נקודות ליגה ממצבי פיגור: הפועל תל אביב אחרונה עם נקודה בלבד והפועל חדרה עם שתיים, שהיא הייתה במצב כזה כבר 15 פעמים (יותר מכל קבוצה אחרת).

* הפועל חדרה ללא ניצחון בשמונת המחזורים האחרונים, במהלכם צברה שתי נקודות בלבד.

* אחרי שקטעה את רצף הפסדי הליגה ונמנעה משפל של 50 שנה, הפועל תל אביב תנסה לעצור גם את רצף הפסדי החוץ שעומד על ארבעה. חמישה כאלה לא היו לה מאז פתיחת עונת 2020/21.

* גם את הקדנציה הקודמת כמאמן הפועל תל אביב התחיל יוסי אבוקסיס מול נועלת הטבלה. זה היה בסוף ספטמבר 2012, כשהאדומים אירחו את בני סכנין וניצחו 0:1 מפנדל (שלא היה) של עומר דמארי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יוסי אבוקסיס מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
גם אז התחיל מול נועלת הטבלה. יוסי אבוקסיס על הקווים בספטמבר 2012/ברני ארדוב

שבת, 18:00: מ.ס. אשדוד - הפועל פתח תקוה

* משחק הליגה האחרון ביניהן בלאומית הסתיים ב-0:0 (אפריל 2016), אבל בליגת העל הובקעו שערים בכל 30 המפגשים האחרונים, מאז התיקו המאופס בנובמבר 2002 באורווה.

* הפועל פתח תקוה ניצחה בשני הביקורים האחרונים שלה באשדוד במסגרת ליגת העל בעונת 2014/15 (1:3 בסיבוב הראשון ו-2:4 בפלייאוף התחתון). הניצחון האחרון של אשדוד כמארחת בליגה הבכירה היה באפריל 2010 - 1:2 משערים של עידן שריקי ודימיטאר מקרייב מול גול מצמק של איברהים בסיט.

* מ.ס. אשדוד הפסידה 10 מ-15 משחקי הבית האחרונים שלה בליגה (לעומת ארבעה ניצחונות ותיקו).

* הפועל פתח תקוה היא קבוצת החוץ הגרועה בליגה (שלוש נקודות בלבד מתוך 30 אפשריות) והיחידה ללא ניצחון העונה כאורחת. ניצחון החוץ האחרון שלה בליגה הבכירה היה אותו 2:4 באשדוד במאי 2015.

* שתי קבוצות התחתית הללו נותרו היחידות בליגה שלא כבשו אפילו פעם אחת העונה בין הדקות 60-75.

שחקני מ.ס אשדוד דימיטאר מקרייב, צ'קול חוגגים עם עידן שריקי. קובי אליהו
האחרונים שהעניקו לאשדוד ניצחון ביתי על הפועל פתח תקוה. עידן שריקי עם דימיטאר מקרייב/קובי אליהו

שבת, 18:00: מכבי פתח תקוה - מכבי בני ריינה

* מכבי פתח תקוה התאוששה עם שבע נקודות מתשע האחרונות ותנסה לחבר שלושה ניצחונות רצופים - לראשונה בליגת העל מאז נובמבר-דצמבר 2020.

* כל שבעת משחקי החוץ האחרונים של בני ריינה הגיעו להכרעה: ארבעה ניצחונות לעומת שלושה הפסדים.

* בני ריינה נותרה הקבוצה היחידה בליגת העל שלא נפסק לזכותה פנדל העונה.

* שרון מימר אוהב לפגוש את מכבי פתח תקוה, אותה ניצח בשבעה מתשעה מפגשים כמאמן לעומת הפסד אחד ותיקו בודד, אבל מול רן קוז'וך שהיה עוזרו בהפועל חדרה עוד אין לו ניצחון (שני הפסדים ותיקו).

רן קוז'וך מאמן מכבי נתניה לצד שרון מימר מאמן מכבי בני ריינה. ברני ארדוב
את מכבי פתח תקוה הוא כמעט תמיד מנצח, את עוזרו לשעבר עדיין לא. שרון מימר עם רן קוז'וך/ברני ארדוב

שבת, 20:00: בית"ר ירושלים - מכבי חיפה

* 126 מפגשי ליגה היו עד היום בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים (123 בליגה הבכירה, שניים בליגה הארצית). המאזן הכולל: 52 ניצחונות למכבי חיפה, 42 לבית"ר ירושלים ו-32 תוצאות תיקו.

* בית"ר לא הצליחה לנצח את מכבי חיפה ב-11 המפגשים האחרונים בכל המסגרות, מאז ה-0:2 הביתי בפברואר 2020. פרט לאופיר קריאף, השורדים הנוספים מאותו משחק בטדי החליפו קבוצות מאז: איתמר ניצן ועלי מוחמד היו אז בהרכב בית"ר, כשמנגד יובל אשכנזי פתח אצל המפסידה וירדן שועה נכנס כמחליף.

* זה מפגש בין שתי קבוצות המחצית הראשונה הטובות בליגה. למכבי חיפה היו 39 נקודות לו הטבלה הייתה נקבעת רק על פי 45 הדקות הראשונות, ואילו לבית"ר היו 36. הבאה בתור היא מכבי תל אביב עם 31.

* בנוסף, מכבי חיפה היא היחידה שלא ירדה להפסקה בפיגור במשחק חוץ. בכלל, רק אחת הובילה על האלופה במחצית העונה: בית"ר ירושלים בסיבוב הקודם אחרי הפנדל של שועה (20). פרנזי פיירו השווה אז בדקה ה-69 ומנע הפסד ביתי.

* בית"ר היא שיאנית הפנדלים העונה בליגה: חמישה נשרקו לזכותה ושישה לחובתה. כולם, אגב, מצאו את הרשת.

* בפעם האחרונה שגדי קינדה פגש את בית"ר כיריב, הוא כבש את שערו היחיד נגדה: בנגיחה ב-1:1 הביתי של מ.ס. אשדוד באוקטובר 2018.

גדי קינדה שחקן בית"ר ירושלים עם שי קונסטנטין. דני מרון
חוזר לטדי כיריב. גדי קינדה/דני מרון

ראשון, 20:00: הפועל באר שבע - מכבי נתניה (ספורט2)

* 110 מפגשים היו עד היום בין הקבוצות בליגה הראשונה. מכבי נתניה ניצחה 41 פעמים, הפועל באר שבע 33 ועוד 36 משחקים הסתיימו בתיקו.

* גמר גביע הטוטו בעונה הקודמת הסתיים ב-0:0 לפני שמכבי נתניה ניצחה בפנדלים, אבל במסגרת של ליגה התיקו המאופס האחרון בין השתיים היה בווסרמיל, באוקטובר 1998 כששיחקו יחד בליגה השנייה. מאז היו שערים בכל 45 המפגשים, כשבסיבוב הקודם אחמד סלמן האריך את הרצף הזה כשקבע 0:1 לזכות נתניה בדקה ה-97.

* גם לפני שנתיים ביקרה מכבי נתניה באצטדיון טרנר במחזור ה-21, ואז אביב אברהם העניק לה 0:1.

* הפועל באר שבע ברצף של תשעה ניצחונות ליגה. אם תצליח להתגבר גם על נתניה, המארחת תשווה את שיא המועדון שעומד על 10 ניצחונות, אותו קבעה בפברואר-אפריל 2017.

* זו הפעם השנייה העונה שמכבי נתניה סופרת שלושה הפסדי ליגה רצופים. בעונה שעברה היה לה רצף של חמישה הפסדים, והיא עצרה אותו עם 1:1 ביתי מול הפועל באר שבע.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. מאור אלקסלסי
על סף שיא היסטורי. שחקני הפועל באר שבע/מאור אלקסלסי

שני, 20:00: הפועל חיפה - הפועל ירושלים (ספורט1)

* הפועל חיפה הפסידה העונה רק לארבע הקבוצות שנמצאות איתה בחמישייה המובילה והשיגה מולן נקודה בלבד. המאזן שלה במפגשים עם כל היתר: 39 נקודות מתוך 45 אפשריות.

* בשבעת המחזורים האחרונים יש להפועל חיפה שישה ניצחונות ותיקו מאופס (מול בני ריינה). בחמישה מהמשחקים שמרה על רשת נקייה.

* הפועל ירושלים הפסידה בשלושת משחקי החוץ האחרונים שלה באותה תוצאה 2:1. לפני כן רשמה את ניצחונה היחיד העונה כאורחת, וגם הוא היה 1:2 (על הפועל פתח תקוה).

* הפועל ירושלים נותרה הקבוצה היחידה בליגה שלא הצליחה לכבוש בדקות 45-60. בכלל, גם אחרי הצמד המאוחר במהפך בדרבי יש לה רק שבעה שערים במחצית השנייה - פחות מכל קבוצה אחרת.

* ניצחון הבכורה של רוני לוי כמאמן הפועל חיפה היה 0:1 על הפועל ירושלים בסיבוב הראשון של העונה הקודמת. התוצאה חזרה על עצמה בסיבוב הראשון העונה והוא עדיין ללא הפסד האדומה מהבירה: ארבעה ניצחונות ותיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully