וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו רוסיה? 12 התאחדויות קוראות להשעות את ישראל מפיפ"א ואופ"א

היוזמה של הנסיך הירדני תופסת תאוצה. לפי "סקיי", מדינות נוספות מביעות תמיכה בבקשה למנוע מהנבחרת ומהנציגות הישראליות להשתתף במפעלים הבינלאומיים. היו"ר שינו זוארץ: "ננצח גם בזירה הזאת ונמנע פגיעה אנושה במדינה. זה מהלך ציני וחסר בושה"

מחוץ לקווים, 7.2/עריכה: זיו שטיינר

האם ישראל תורחק מהמפעלים האירופיים בעקבות המלחמה בעזה? הבוקר (חמישי) התפרסם ב"סקיי ספורט" הבריטי על כך ש-12 התאחדויות כדורגל התאחדו וביקשו מפיפ"א להרחיק את ישראל מכל התחרויות, בדומה לסנקציות שהוטלו על רוסיה שכידוע נבחרתה וקבוצותיה לא משחקות בזירה הבינלאומית.

על פי הפרסום, את ההצעה להרחיק את נבחרת ישראל והקבוצות הישראליות מוביל הנסיך הירדני עלי בן חוסיין, שהוא כמובן אחיו למחצה של המלך עבדאללה, אבל לפי "סקיי" הצטרפו אליו לבקשה גם התאחדויות פלסטין, ערב הסעודית, קטאר ואיחוד האמירויות. לפי המכתב ששיגר הנסיך הירדני ל-211 התאחדויות הכדורגל בעולם וכן לפיפ"א ולאופ"א, "ישראל מבצעת פשעי מלחמה בעזה והורגת חפים מפשע וביניהם גם כדורגלנים, מאמנים, שופטים ואנשי מקצוע בענף הכדורגל. עלינו להציג חזית מאוחדת בבידוד הכדורגל הישראלי מכל פעילות עד להפסקת מעשי התוקפנות הללו".

שחקני נבחרת ישראל, גדי קינדה, דין דוד, ענאן חלאילי. רויטרס
סכנה מרחפת במקביל לחלום ההעפלה ליורו/רויטרס

עם "סקיי" שוחח ניב גולדשטיין, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל שאמר: "אנחנו נגד שיתוף פוליטיקאים בכדורגל ומעורבות בעניינים פוליטיים בספורט בכלל. אנחנו מתרכזים במאמץ שלנו להגשים את החלום ולהעפיל ליורו 2024 ואני מצפה לשלום עולמי".

יש לציין שהערב תתקיים הגרלת ליגת האומות, אבל עוד קודם לכן יתקיים הטקס השנתי של אופ"א בפריז וסביר להניח שהנושא הישראלי יעלה שם בין בכירי הענף.

תגובת יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ לקריאות להרחקת ישראל: "לא הופתענו מהמהלך הציני וחסר הבושה מצד מספר בודד של התאחדויות, בקריאה להשעות את ישראל מחברותה בפיפ"א והשתתפותה בטורנירים בינ"ל. אנחנו לא מקלים ראש ולמודי קרבות בנושא, שכולם הסתיימו בניצחון מוסרי ומעשי אל מול צביעות ועוינות ששום כסות או תירוץ לא יסתירו את מניעיה האמיתיים. פעם נוספת תנהל ההתאחדות לכדורגל, יחד עם חברים אמיצים והוגנים בפיפ"א, אופ"א ועוד קונפדרציות והתאחדויות בעולם מאבק בכוחות אפלים ותמנע פגיעה אנושה במדינת ישראל, בספורט בצבעי כחול-לבן ובכדורגל הישראלי. מיד עם חזרתי מחר מקונגרס אופ"א והגרלת ליגת האומות, אקים צוות פעולה שיבטיח היערכות מיטבית כדי למגר את האיום החדש. ננצח, גם בזירה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully