וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חן סול: "אוז'בולט לא יישאר, נפגענו ממנו. לרודריגס אמרתי מה אני חושב"

7.2.2024 / 10:43

החלוץ יעבור מהפועל תל אביב לגורניק ז'אבז'ה מפולין, המנהל המקצועי התייחס: "כשההצעות לא תאמו למה שחיפש, פתאום היחס שלו לעזיבה השתנה". וכיצד הגיב למעבר הספרדי לטורקיה?

יוסי אבוקסיס מוצג כמאמן הפועל תל אביב/צילום: ניב אהרונסון. עריכת וידאו: ניר חן

המנהל המקצועי של הפועל תל אביב חן סול התייחס היום (רביעי) למינוי של המאמן החדש יוסי אבוקסיס, ודיבר גם על השינוי במצבת השחקנים בקבוצה, לאור עזיבתם של חוסה רודריגס ואלן אוז'בולט, שיעבור בימים הקרובים לגורניק ז'אבז'ה מהליגה הפולנית.

"המצב בארץ מאוד מורכב, אין שחור ולבן. מאחורי צוות ושחקנים יש אנשים עם משפחות. חלק מהתרבות שאנו רוצים לייצר הוא שאני לא רוצה להיאבק עם אנשים במועדון. בנינו פה משפחה מדהימה וכך אנו מתייחסים אליה. אם שחקן רוצה לעזוב בגלל העניין המשפחתי, לא נחזיק אף אחד בכוח", אמר סול.

יוסי אבוקסיס מוצג כמאמן הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
עידן חדש. סול לצד אבוקסיס/ניב אהרונסון

על אוז'בולט: "שבועיים אחרי תחילת המלחמה הוא וסוכנו ביקשו לעזוב, אין לי טענות אליהם. הוא בשיא הקריירה בגיל 27 במדינה שלא יודעים אם הליגה תחזור בה, הוא צריך לשחק ורוצה לעזוב. כמובן שניסינו לשכנע, שבועיים לתוך המלחמה המצב לא היה ברור בכלל, אחרי קצת שכנועים הבנתי שאי אפשר, מה גם שסוכנו בעיקר השתמש בפרצה בחוזה שנחתם בבעלות הקודמת, הוא עשה הכל כדי להשתחרר. אישרנו לו לעזוב בהתאם להצעות, הם טענו שיש המון הצעות. הבנו שאי אפשר להשאיר שחקן שלא רוצה להישאר.

"גם אחרי שחזר, בהתנהלות ראינו שהוא פחות רוצה להישאר. אם אני לא מקבל את אוז'בולט של העונה הקודמת, אין מה להשאיר אותו. אנחנו רצינו לשכנע אותו? אין דבר שיותר הפוך מהאמת. הוא עשה פה כמה מהלכים שמאוד נפגענו מהם ברמה האישית במועדון. אלן חיפש הצעות בחוץ, כשראה שההצעות לא תואמות למה שחיפש, פתאום היחס לעזיבה שלו השתנה. המועדון יותר גדול מאוז'בולט, הוא עבר איזשהו גבול שאנחנו לא יכולים לעבור עליו לסדר היום. אוז'בולט לא יישאר אחרי החלון הזה".

עוד בוואלה!

יוסי אבוקסיס: "אני לא חלק מהיריבות בין בית"ר להפועל תל אביב"

לכתבה המלאה
שחקן הפועל תל אביב אלן אוז'בולט. ברני ארדוב
"המועדון יותר גדול מאוז'בולט, הוא עבר איזשהו גבול שאנחנו לא יכולים לעבור עליו לסדר היום"/ברני ארדוב

סול אמר: "יש לנו את השחקנים שאנחנו רוצים להביא, לא את כולם תכירו. מקווה שבובי החלוץ החדש יגרום לאוהדים להתרגש. הוא יכול להיות חלוץ מוביל ונצטרך להמתין ולראות. הצלחנו לאתר אותו בעקבות קשר עם חברת סקאוטינג מאנגליה שאנחנו עובדים איתה".

על חוסה רודריגס: "לפני יומיים הוא קיבל הצעה מטורקיה, הוא הגיע למשרד והביע את רצונו לעזוב. לא קיבלנו את זה בהתחלה, הסיבה המרכזית הייתה הריחוק מהמשפחה. יש לו שלושה ילדים והוא לא רגיל להיות בלעדיהם כל כך הרבה זמן. זה נראה לנו טריוויאילי אבל זה מאוד קשה. נלחמנו ששחקן כמוהו יהיה במועדון. אמרתי לו מה אני חושב על מעבר לטורקיה, לצערי זה מה שהוא בחר, מאחל לו בהצלחה. כשהבנתי שהוא החליט ונחוש בדעתו, אני מאחל לו הצלחה ביעד החדש".

סול מודה כי "יקח לנו זמן לבנות את מה שאנחנו רוצים, לא תמיד כל שחקן שאנחנו רוצים זמין באותו חלון. הצלחנו להשיג הרבה מהמטרות בחלון הזה, זה הפתיע אותי. עכשיו צריך לראות על המגרש אם החלון היה טוב או לא. מאמין שהם יוכיחו לכולם שמקומם בהפועל תל אביב, אין לי ספק שהקהל והצוות יתאהבו. המועדון הזה מייצג משהו בחברה הישראלית, יש לו ערכים שכל מי שמגיע צריך להכיר. איהאב גנאים לא הגיע בהערכה שחוסה עשוי לעזוב, לא חשבנו שהוא יעזוב בחלון הזה".

חוסה רודריגס, שחקן הפועל תל אביב. מאור אלקסלסי
"נלחמנו ששחקן כמוהו יהיה במועדון. אמרתי לו מה אני חושב על מעבר לטורקיה, לצערי זה מה שהוא בחר"/מאור אלקסלסי

על אבוקסיס אמר סול: "העבודה שלי היא לעשות את העבודה של יוסי הרבה יותר קלה, שיקבל את מה שהוא צריך. זה לא 'וואן מן שואו', רוצה לקחת ממנו את מה שהמאמן לא יכול להתעסק איתו. אני לא צריך להיות בפרופיל גבוה. אני לא הסיפור פה, הסיפור זה המועדון, השחקנים והמאמנים. הסיבה שיוסי פה היא שאנחנו רוצים את המאמן הכי חזק, כריזמטי וטוב שיכול להיות. מרגע שהוא התפנה ניסינו לעשות הכל כדי להביא אותו. אני צריך שהמאמן יהיה האיש הכי חזק במערכת, מישהו שיודע לנהל את הדבר הגדול הזה שנקרא הפועל תל אביב. כשהבאנו שהוא יכול להתפנות, העדפנו לחכות".

על בורחה למה: "מאמן הפועל תל אביב צריך לנצח, זה חלק מהעבודה. כשהיה רצף מאוד ארוך של משחקים עם תוצאות לא כמו שצריך, היה צריך לעשות שינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully