וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי אבוקסיס: "אני לא חלק מהיריבות בין בית"ר להפועל תל אביב"

7.2.2024 / 9:30

לחצות את הכביש? "למה להכניס אנשים לסכסוך מועדונים? אם רע לי, אלך". אברמוב? "לא אלכלך, החברות נהרסה, הרגשתי חוסר אמון". אבוקסיס הוצג, ומכחיש שהיה סגור בהפועל ת"א כשעזב את בית"ר: "כיף לראות את החזון של מינצברג"

יוסי אבוקסיס מוצג כמאמן הפועל תל אביב/צילום: ניב אהרונסון. עריכת וידאו: ניר חן

ב-16 בפברואר 2013, לפני כמעט 11 שנה, פוטר יוסי אבוקסיס מהפועל תל אביב. אתמול (שלישי) הוא סגר מעגל כשחזר לקדנציה שנייה במועדון כמאמן הראשי, שישית אם לוקחים בחשבון גם את ימיו כשחקן הקבוצה בשלוש קדנציות שונות וכן כעוזרו של אלי גוטמן בתחילת דרכו כמאמן.

היום (רביעי) הוא הוצג במסיבת עיתונאים חגיגית, במהלכה התייחס לפיצוץ עם בעלי בית"ר ירושלים ברק אברמוב, הקבוצה אותה עזב בשבוע שעבר - אברמוב טען שהוא התפטר ו"בגד בו כדי לחזור לקבוצתו האהודה הפועל תל אביב", אבוקסיס טען שהראו לו את הדרך החוצה ושמדובר בפיטורים.

יוסי אבוקסיס מוצג כמאמן הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
שוב אדום. יוסי אבוקסיס/ניב אהרונסון

"אני מאוד מתרגש לחזור להפועל תל אביב, מועדון שהעברתי בו המון שנים גם כשחקן, גם כעוזר וגם לפרק זמן קצר כמאמן", אמר אבוקסיס, "עבר שבוע מאוד קשה מבחינתי, נאמרו הרבה דברים ואני לא מתכוון להתגונן על דברים שהומצאו. חן פנה אליי ביום ראשון אחרי שקרה מה שקרה בבית"ר ירושלים. נפגשנו, אמרתי שאני צריך לחשוב יומיים עם המשפחה. לא בגלל שזה הפועל תל אביב, אלא בגלל מה שעברתי השבוע. אין מאמן בישראל שמסרב להפועל תל אביב.

"אני רוצה להודות לבית"ר על שנתיים, כל אחד יחליט אם הן היו טובות או לא. אלה היו שנתיים מאתגרות. רוצה להודות לרוב הקהל של בית"ר, למערכת, לאנשים שליוו אותי והיו איתי. אחד הדברים הבעייתים שנוצרו בימים האלה הוא בגלל היריבות בין בית"ר להפועל תל אביב. לא היה רעש כזה גדול אם הייתי עובר לקבוצה אחרת או יושב בבית. מעולם לא אמרתי שאני חלק מהיריבות, שני המועדונים האלה קרובים לליבי, את רוב השנים העברתי בשניהם.

"אני לא ביריבות הזו, הייתי שחקן ואני מאמן, איפה שהיה לי טוב נשארתי, כשלא היה טוב קמתי ועזבתי. כשמרגישים שלא טוב לך, לפני שמעיפים אותך והולכים לבעוט בך, אתה עושה את הצעד והולך. מדובר באדם שרוצה לעבוד במקום שיהיה לו כיף. היה לי כיף שנתיים, ולאחרונה הרגשתי רע מאוד. מה שאמרתי על הקהל היה השיא, לא הבעיה העיקרית. כשהרגשתי שהאדמה רועדת תחתיי, קמתי ועזבתי. למה צריך תמיד לחכות שיפטרו אותך?

"כל הרעש שעשו היו סביב זה שמדובר בהפועל תל אביב. הפועל היא חלק גדול מחיי, גדלתי פה, מחמאה שקראו לי. אם פה לא יהיה לי טוב, אעשה הכל בשביל ללכת. בגלל שהמשפחות שלנו מאוד קרובות, בגלל שאני מאוד אוהב את ברק אברמוב כחבר, לא ארחיב. בכדורגל לא הסתדרנו. אברמוב כחבר הוא מספר אחד בעולם, בכדורגל משהו קרה. כשהרגשתי חוסר אמון ושאני לא חזק איתו, קמתי והלכתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה עם הבעלים ברק אברמוב. קובי אליהו
אבוקסיס: "אברמוב כחבר הוא מספר אחד בעולם, בכדורגל משהו קרה"/קובי אליהו

"אם הייתי מפסיד את הדרבי הירושלמי, למחרת הייתי מפוטר. לאמן את הפועל תל אביב זה חלום של כל מאמן בישראל, בטח בשדרה הניהולית החדשה. אני שומע המון דברים שלא הספקתי לראות, אני שומע שחקנים, רואה את הדרך והחזון במועדון. בשיחה עם חן סול הבנתי איפה המועדון רוצה להיות, את התנאים, אפשר שיהיה חלום לאמן את הפועל, את בית"ר, את מכבי חיפה, את כל הקבוצות הטובות. למה להכניס אנשים לסכסוך בין המועדונים? אני טוטאלי במקום שאני נמצא בו. כשהייתי בסכנין בזמן פיגועים שמחתי עם האוהדים של סכנין. כשהייתי בבני יהודה הייתי טוטאלי. נותן את הכל למועדון. אם אני אוהב מקום מסוים אני צריך לשנוא מקום אחר?".

על אברמוב: "לא ימשכו אותי בלשון כדי ללכלך על אברמוב למרות שנאמרו דברים קשים. הכדורגל לפעמים לוקח אנשים למקומות לא טובים, בטח חברים, וזה הלך לשם לצערי. החברות הזו נהרסה בגלל הכדורגל, לולא הכדורגל לא היינו רבים בחיים על שום דבר... היה חוסר חיבור ביני לבין המערכת מבחינה מקצועית. היו המון טענות ודברים שנאמרו, המון אי הסכמות על כדורגל, ובסוף זה התפוצץ".

על הטענה שהיה סגור בהפועל עוד לפני הפיטורים: "קיבלתי את הטלפון מחן סול בראשון. אם הייתי סגור בהפועל תל אביב לפני כמו שאמרים, הייתי פה בשבת במשחק מול מ.ס. אשדוד, לא הייתי מתווכח עם אברמוב על הפיצויים שהגיעו לי, שזו בעצם כל הסיבה למסיבת העיתונאים הזאת".

יוסי אבוקסיס מוצג כמאמן הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
יוסי אבוקסיס מוצג כמאמן הפועל תל אביב/ניב אהרונסון

על הקבוצה שקיבל: "בימים האחרונים של ההעברות לא יכולתי להיות מעורב אבל אני חושב שחן עשה עבודה טובה. גם לפני שנתיים הגעתי לבית"ר ביום האחרון של ההעברות.

"הבנתי שחוסה רודריגס דרש אתמול לעזוב. מניסיון, שחקן שלא רוצה להישאר במועדון, בטח בזמן מלחמה, אתה יכול להפסיד אותו. יש אפשרות טובה להגיע לפלייאוף העליון, יש שחקנים טובים וננסה להוציא מהם כמה שיותר"

"להתחיל עונה עם מחנה אימונים זה הרבה יותר נוח. יש לנו משחקים חשובים עד סיום העונה הסדירה, ננסה להיכנס לפלייאוף העליון".

על הפועל תל אביב החדשה: "יש כאן שחקנים מאוד מוכשרים. בניצחון על אשדוד ראו את האיכויות של הקבוצה, צריך להוציא עוד יותר מהסגל. התפקיד של המאמנים והצוות זה לשפר את השחקנים. בכל מועדון מסודר יש אנשי צוות רבים, נגמרה התקופה שמאמן היה עושה הרבה דברים ומשתגע. אנחנו יכולים ביחד לקדם את הפועל תל אביב".

על סלים טועמה ושביט אלימלך שאיתו במועדון: "עם סלים כמובן דיברתי. עברנו הרבה ביחד כשחקנים, בעונה גדולה באירופה בבלומפילד הישן. כיף שכולנו ביחד במערכת. האם אני מעדיף את בלומפילד הישן או החדש? בשקט, האמת שאני מעדיף את הישן".

השיחות עם הבעלים האמריקאים: "עם דייויד מינצברג דיברתי בראשון. אהבתי מאוד את הדרך, המחשבה העתידית, הסדר שיש פה, כל דבר קטן. כיף לראות את החזון של דייויד, נבנתה מערכת בצורה יוצאת מן הכלל עם שדרה ניהולית. מתחם חודורוב הפך למשהו מטורף. אני זוכר את חודורוב הישן, הבנתי שאני לא אכיר את המקום".

על הדרך החדשה: "הגעתי לפה כמאמן צעיר, אחרי שנה ראשונה כמאמן בבני יהודה. הטעות שעשיתי הייתה לבוא לפה ובמקביל להיות עוזר מאמן של אלי גוטמן בנבחרת, זו קטסטרופה ולמדתי מזה. אי אפשר לאמן את הפועל תל אביב ולעזוב לעשרה ימים. עדיין אני חושב שכשעזבתי היינו במקום השני או השלישי".

על הקדנציה הקודמת: "היה צריך לשלם על ערן זהבי בפאלרמו, שאלתי את חיים רמון אם אפשר להביא אותו והוא אמר שזה חלום. אוהדים אספו כספים, אמרו לי שאי אפשר להביא אותו והתקדמנו".

יוסי אבוקסיס מוצג כמאמן הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
חוזר לחייך. אבוקסיס/ניב אהרונסון

כזכור, אבוקסיס גדל במחלקת הנוער של הפועל תל אביב והתחיל בה את הקריירה, עזב לבני יהודה ב-1993 וחזר לאדומים ב-2001 אחרי שבבוא הזמן הפך לסמל הגדול של בית"ר ירושלים. הוא שיחק בהפועל תל אביב עד 2007, כשבתווך עזב לתקופה קצרה במ.ס. אשדוד.

בשנים 2007-2011 שימש כעוזרו של אלי גוטמן בהפועל תל אביב ולאחר מכן יצא לראשונה לדרך עצמאית כמאמן ראשי בבני יהודה - שבה עבד בלא פחות מארבע קדנציות שונות. בנוסף הוא אימן את בני סכנין, הפועל באר שבע וכאמור בית"ר ירושלים.

ב-13 השנים שלו כמאמן ראשי אבוקסיס הוביל שלוש קבוצות שונות לזכייה בגביע המדינה: בני יהודה (2019), הפועל באר שבע (2020) ובית"ר ירושלים (2023).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully