וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל תחת איום סגירה

3.2.2024 / 22:16

הארגון, הפועל לקידום ספורט בקרב תלמידות ותלמידי ישראל לרבות פעילויות ספורט עבור ילדות וילדים עם צרכים מיוחדים מהמרכז ומהפריפריה הגיאוגרפית, עלול להיסגר בימים הקרובים. בתוך כך וכפועל יוצא, אלפי מורות ומורים עלולים לאבד מקור פרנסה נוסף

זיו ישראלי. ארז עוזיר,
זיו ישראלי, מנכ"ל התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל/ארז עוזיר

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל המציינת השנה 30 שנות פעילות, הוקמה במטרה לפתח ולהרחיב את תשתית הספורט במדינה לצד טיפוח תרבות ספורט בקרב תלמידות ותלמידי ישראל. בליבת העיסוק של התאחדות הספורט עומדים המועדונים הבית ספריים, המעניקים לתלמידות ותלמידים הזדמנות להתנסות במגוון ענפי ספורט עממיים ותחרותיים במסגרת בית הספר, מקנה הרגלי וערכי ספורט עוד בגיל צעיר ומחזקת את החוסן הנפשי.

מועדונים אלו מהווים את חוד החנית של הספורט עבור בתי הספר. התלמידות והתלמידים חווים מקצועיות והשתתפות בטורנירים ואליפויות ונחשפים למגוון ענפי ספורט בניהם כדורעף, כדורעף חופים, כדורגל, כדורסל, ניווט, אתלטיקה קלה, בדמינטון, מרוצי שדה ועוד.

כחלק מהשגרה אחראי הארגון על פעילויות ספורט עבור ילדות וילדים עם צרכים מיוחדים ומתחרי ספורט פראלימפיים, אשר יספגו פגיעה אנושה עוד יותר לאור סגירת הארגון. מדובר במאות ילדות וילדים מרחבי הארץ אשר לוקחים חלק בתחרויות מיוחדות אותם מארגנת ההתאחדות מידי שנה והן מותאמות לספורטאים המיוחדים.

אלפי מורים ומורות עשויים לאבד מקור פרנסה נוסף

במהלך השנים צמחו בשורות ההתאחדות ספורטאים מקצועיים, והארגון אף אחראי על הפעלת ליגות התיכונים המוכרות במגוון ענפי ספורט החל מליגת הכדורעף לתיכונים ועד ליגת הכדורסל המפורסמת ממנה צמחו כוכבים רבים בניהם דני עבדיה, יוגב אוחיון, גל מקל ואחרים.

כעת לאור קשיים ואתגרים בהעברת התקציב לארגון, ההתאחדות עומדת בפני מצב שיחייב את סגירת הליגות וביטול הפעילות לטובת הילדות והילדים לרבות ילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים וספורטאים פאראלימפיים, חלקם הגדול בפריפריה החברתית והגאוגרפית.

כפועל יוצא לסגירת התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל, אלפי מורות ומורים להם ההתאחדות מאפשרת מסגרת פעילות להעסקה נוספת במועדונים הבית ספריים, עשויים לאבד מקור פרנסה נוסף בימים אלו, שכן לאחר שעות הלימודים, מורים אלו הנם מדריכים ומאמנים במועדון הספור הבית ספרי.

זיו ישראלי, מנכ"ל התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל: "בתקופה האחרונה נעשו מאמצים רבים להשגת תקציב כדי להשיב את ההתאחדות לפעילות סדירה לטובת אוכלוסיית הילדים ובני הנוער, אך לצערי, אנו לא מקבלים תקציב, ולו בסיסי. כמה חבל שניאלץ לבטל פעילויות חברתיות יוצאות דופן, במיוחד בתקופה מאתגרת זו, עבור הילדים שהכי צריכים זאת, בניהם גם ילדות וילדים עם צרכים מיוחדים. לא מדובר רק בחשיפה של הדור הצעיר לפעילות ספורטיבית, יש כאן הרבה מעבר, זה מקדם את החוסן הלאומי. השתתפות של ילד או ילדה בפעילות ספורט או טורניר, בטח של מפוני הצפון והדרום שחווים תקופה לא פשוטה, הנה אחד הכלים להתמודדות מיטבית עם המצב".

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully