וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקה ה-122: חוף השנהב עלתה לחצי גמר אליפות אפריקה. דרא"פ הצטרפה

המארחת נותרה ב-10 שחקנים בדקה ה-43, אבל השוותה מול מאלי בדקה ה-90 והמחליף דיאקיטה קבע 1:2 בתוספת הזמן של ההארכה

מחוץ לקווים, 2.2/עריכת וידאו: זיו שטיינר

הדרמות באליפות אפריקה נמשכות והערב (שבת) המארחת חוף השנהב נהנתה שוב מהרבה מזל והשיגה את הכרטיס לחצי הגמר בזגכות 1:2 ב-10 שחקנים על מאלי. חוף השנהב תפגוש בחצי הגמר ברביעי את הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, כאשר בחצי המוקדם מחכה ניגריה לדרום אפריקה.

מאלי - חוף השנהב 2:1 (בהארכה)

האם הפילים הולכים לזכות בתואר לעיני הקהל הביתי? המזל, בכל אופן, איתם לאורך כל הדרך. אחרי שעלו משלב הבתים כנבחרת הרביעית והאחרונה מבין מפסידות המקום השלישי ואז, עם שחקן העבר אמרס פאה כמאמן זמני (עקב פיטוריו של ז'אן לואי גאסה הצרפתי), הדיחו את האלופה סנגל בדו-קרב פנדלים לאחר שכפו הארכה עם פנדל של פרנק קסייה בדקה ה-86, השיא (לפחות עד כה) הגיע מול מאלי.

השוער יאיא פופאנה השאיר את חוף השנהב בעניינים עם עצירת פנדל של אדאמה טראורה בדקה ה-16, אך הבלם אודילון קוסונו מבאייר לברקוזן הורחק בצהוב שני בדקה ה-43 והלחץ של מאלי השתלם עם שער מרהיב של דורגלס ננה מרד בול זלצבורג, שנכנס כמחליף בדקה ה-63 ושיגר כדור נהדר לחיבורים שמונה דקות לאחר מכן. מאלי כבר הריחה חצי הגמר ראשון מאז 2013 ואולי אפילו גמר שני בהיסטוריה (הפסידה לקונגו בגמר היחיד שלה ב-1972), אבל בדקה האחרונה היה זה המחליף סימון אדינגרה בן ה-22 מברייטון שהשווה ונתן את האות לחגיגות אדירות ביציעים הכתומים.

המומנטום היה בצד של חוף השנהב וסבסטיאן האלר המחליף נגח למשקוף, אבל רגע לפני שהנבחרות נכנסו לדו-קרב מהנקודה הלבנה, הגיעה בעיטה ממרחק של סקו פופאנה שאותה הצליח המחליף עומאר דיאקיטה להסיט עם העקב אל הרשת, בין שחקני ההגנה של מאלי. שער ניצחון בדקה ה-122 שמעניק לחוף השנהב את הכרטיס לחצי הגמר לראשונה מאז 2015, אז גם זכתה באליפות השנייה שלה. הבעיה: פרט לקוסונו, גם הכובש דיאקיטה יחמיץ את חצי הגמר לאחר שהוריד חולצה בחגיגת השער וספג צהוב שני. חמארי טראורה ממאלי הורחק כחלק מהתנפלות על השופט ועימות בין שחקנים בסיום.

עומאר דיאקיטה שחקן נבחרת חוף השנהב חוגג שער. רויטרס
סידר את הכרטיס לחצי הגמר, אבל הוא עצמו לא יהיה שם. עומאר דיאקיטה/רויטרס
רונוון וויליאמס שוער דרום אפריקה מול כף ורדה. FRANCK FIFE/AFP, GettyImages
רונוון וויליאמס שוער דרום אפריקה מול כף ורדה/GettyImages, FRANCK FIFE/AFP

כף ורדה - דרום אפריקה 2:1 בפנדלים (0:0 אחרי 120 דקות)

המסע של כף ורדה נגמר אחרי ששוער דרום אפריקה רונוון וויליאמס עצר ארבעה (!) פנדלים מתוך חמש בעיטות, ושלח את הבפאנה בפאנה לחצי הגמר. דרום אפריקה החלה את שלב הבתים עם הפסד 2:0 למאלי, אבל מאז לא ספגה שוב ותגיע למשחק מול ניגריה במצב רוח מרומם אחרי שגם הדיחה בשמינית הגמר את הפייבוריטית מרוקו עם 0:2 משכנע. וויליאמס, שגםן במהלך הזמן החוקי הצטיין, הדף שלוש בעיטות רצופות בפנדלים, והשלים את ההישג בסטייל בטרם חגג עם חבריו את ההישג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully