וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון קנטור אלופת העולם בגלישת רוח, ארד לקטי ספיצ'קוב

עודכן לאחרונה: 3.2.2024 / 17:09

הישג ישראלי ענק בתחרות דרמטית בדגם IQ פויל בלנסרוטה: קנטור בת ה-21 זכתה לראשונה במדליית הזהב ותהיה בפריז 2024, ספיצ'קוב הסתפקה בארד אחרי שלוש מדליות כסף. האלופה הקודמת שחר טיבי הודחה ברבע הגמר

מחוץ לקווים, 2.2/עריכת וידאו: זיו שטיינר

דרמה גדולה והישג ישראלי אדיר באליפות העולם בגלישת רוח שהסתיימה היום (שבת) בלנסרוטה שבאיים הקנריים. שרון קנטור היא אלופת העולם החדשה ותהיה גם נציגת ישראל באולימפיאדת פריז 2024, בעוד קטי ספיצ'קוב שהתחרתה איתה בגמר, סיימה במקום השלישי וקטפה את הארד אחרי שהייתה שלוש פעמים סגנית אלופת העולם, אך לא תהיה במשחקים האולימפיים. הבריטית אמה ווילסון הובילה עד הגמר, אבל קנטור ניצלה עונש שלה, סיפקה גמר חלומי וזכתה בזהב.

קנטור בת ה-21 ניצחה עוד קודם לכן בחצי הגמר ועלתה ליתרון בקרב על הכרטיס הישראלי לפריז, כאשר ספיצ'קוב ידעה שרק זהב שלה וארד של יריבתה ישלח אותה לאולימפיאדה (בכפוף כמובן להמלצת המאמנים והחלטת הוועדה המקצועית). אלא שבגמר קנטור הייתה זו שהעזה, נטלה את ההובלה מידי ספיצ'קוב ודהרה לניצחון הגדול בקריירה שלה. אחרי שהייתה סגנית אלופת אירופה, כעת היא אלופת העולם ואחת המועמדות לזכות במדליה גם בפריז.

זו שנה שלישית ברציפות ששתי ישראליות עומדות על הפודיום באליפות העולם, כאשר בשנה שעברה שחר טיבי זכתה בזהב וספיצ'קוב בכסף, ולפני כן דניאלה פלג בכסף ומאיה מוריס בארד. הפעם טיבי נפסלה בזינוק ברבע הגמר, הודחה ואיבדה כמובן את הסיכוי להגיע למשחקים האולימפיים.

שרון קנטור גולשת רוח עם מאמנה שחר צוברי. sailing energy, אתר רשמי
מהפך אדיר. שרון קנטור עם מאמנה שחר צוברי/אתר רשמי, sailing energy
שרון קנטור גולשת רוח ישראלית, אלופת העולם 2024, עם קטי ספיצ'קוב. sailing energy, אתר רשמי
שרון קנטור עם קטי ספיצ'קוב בסיום הגמר/אתר רשמי, sailing energy

בתחרות הגברים, תום ראובני סיים חמישי בשיוט רבע הגמר ולא הצליח לעלות לחצי הגמר. הוא נותר במקום השמיני בדירוג הכללי ולפיכך הוא הישראלי הבכיר, מה שאמור לשלוח אותו לפריז.

שי בובר, יו"ר איגוד השייט: "שלוש שנים ברצף הנבחרת מצליחה להשיג שתי מדליות באליפות עולם. מדובר בעבודה קשה של הנבחרת עם המאמנים שחר צוברי וסתיו ביימל והצוות המקצועי שעוטף אותן. שרון הוכיחה היום שהיא קורצה מחומר אחר וגם עם הגב לקיר, אחרי יום שיוטים לא טוב, היא הגיעה לרגע ההכרעה וניצחה את שלושת השיוטים בדרך לזהב. כל הכבוד גם לקטי, על מדליה שנייה ברצף באליפות עולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully