וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטי ספיצ'קוב עלתה לחצי גמר אליפות העולם בגלישת רוח

בסיומו של יום דרמטי הצליחה הגולשת לשמור על המקום השלישי. שרון קנטור ושחר טיבי יתחרו ברבע הגמר, גם תום ראובני בגברים

קליפ סיכום השבוע 1.2/ספורט1

יום שיוטים מלא תהפוכות באליפות העולם בגלישת רוח הסתיים הערב (שישי) עם הוכחה נוספת לעליונות הישראלית בענף, כאשר שלוש גולשות וגולש העפילו לשיוטי המדליות.

בצי הנשים התקיים יום תחרות דרמטי, עם פסילות מרובות בזינוקים ושינויי עמדות תכופים בטבלה, כאשר המתחרות מנסות להבטיח את מקומן בעשר הגדולות. קטי ספיצ'קוב התחילה את היום במקום השלישי, עם הכרטיס הישיר לחצי הגמר והייתה חייבת שיוטים טובים על מנת לשמור על מקומה. ספיצ'קוב פתחה את היום עם שיוט אותו סיימה 17, והפער בינה למקום הרביעי החל להצטמצם. בשיוט הבא פסלה ספיצ'קוב בזינוק וכתוצאה מכך נצמדו אליה האיטלקיה מרתה מגטי, שרון קנטור, שסיימה שלישית בשני השיוטים הראשונים, ושחר טיבי, שסיימה במקומות 2 ו-8.

הקרב על המקום השלישי והכרטיס הישיר לחצי הגמר המשיך בשיוט הבא, כאשר ספיצ'קוב סיימה תשיעית ואיבדה את המקום השלישי לטובת האיטלקייה, בעוד שחר טיבי פוסלת בזינוק ושרון קנטור מסיימת 22. שני השיוטים האחרונים לתחרות היו שיוטי סלאלום, כאשק ספיצ'קוב מנצחת את הראשון מבינהם וחוזרת זמנית למקום השלישי החשוב, בעוד קנטור דולקת אחריה ועולה למקום החמישי. התעלות של קנטור בשיוט האחרון להיום וניצחון בו הקפיצו אותה שוב במעלה הטבלה, אך ספיצ'קוב, שסיימה את השיוט במקום שביעי הצליחה לבסוף לשמור על המקום השלישי החשוב, בהפרש נקודה אחת בלבד מקנטור.

קטי ספיצ'קוב, גולשת רוח. sailing energy, אתר רשמי
בחצי הגמר אחרי יום דרמטי. ספיצ'קוב/אתר רשמי, sailing energy

שחר טיבי סיימה את בית הזהב במקום השישי, לאחר שיוטים במקומות 2,8 ופסילה, אך התאוששות בשיוטי הסלאלום, אותם סיימה במקומות 2,1. תמר שטיינברג נשרה היום מחוץ לעשירייה ולא תתחרה בשיוטי המדליות לאחר שפסלה בשניים משיוטי היום וסיימה את התחרות במקום 14, בעוד דניאלה פלג מסיימת במקום 13 ומאיה מוריס במקום 16.

מחר יתחרו כאמור שרון קנטור ושחר טיבי ברבע הגמר, הנערך בשיטת נוק אאוט. מתוך שבע המתמודדות רק שתי הראשונות יעברו לחצי הגמר, שם מחכות להן כבר הספרדיה פילאר מדריד וקטי ספיצ'קוב. מתוך הארבע יעברו רק שתי הראשונות לגמר, שם ממתינה הבריטית אמה ווילסון, שניצחה את בית הזהב בצורה משכנעת, כאשר היא מנצחת ב- 15 מתוך עשרים השיוטים.

אצל הגברים תום ראובני החל את היום גם הוא כאשר הוא במקום השלישי המוביל ישירות לחצי הגמר. בשיוט ראשון מצויין הוא סיים שני, אחרי מוביל התחרות, ההולנדי לוק ואן אובזילנד. משם העניינים החלו להתדרדר, עם פסילה בשיוט הסלאלום השני.

בשלב זה התחזקו הרוחות מעט ומארגני התחרות עברו לבצע את שיוטי המסלול, הארוכים יותר, שם סיים ראובני במקומות 23, 13 ו 25. לאחר תוצאות היום איבד ראובני את המקום השלישי הכללי, שהיה מעלה אותו ישירות לחצי הגמר, ירד למקום השישי ויתחרה מחר ברבע גמר האליפות, בתקווה לעלות ממנו לחצי הגמר ומשם לגמר, שם ממתין כבר מנצח המוקדמות, ההולנדי לוק ואן אובזילנד. המתחרים הנוספים בנבחרת הגברים לא הצליחו לאיים על העשירייה הראשונה, כאשר יואב עומר מסיים במקום 27, יואב כהן 37 ותומר ורדינון 38.

המרוץ הפנימי בנבחרות גלישת הרוח על זהות הנציג והנציגה שייצגו את ישראל במשחקים האולימפיים יגיע מחר לישורת האחרונה, כאשר הוא צמוד מכדי להיות מוכרע. מיקומם הסופי של המתמודדים שעלו לשיוטי המדליות יקבע את הניקוד הפנימי הסופי, שם מובילה כרגע שרון קנטור בנשים ויואב עומר בגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully