וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עתיד? בית"ר ירושלים צריכה לחשוב כיצד ממשיכים מכאן

2.2.2024 / 7:30

אבוקסיס הוא היסטוריה. בית"ר צריכה עכשיו להתחיל לפתור את הבעיות המקצועיות שלה ולהתנהל נכון מול הקהל המאוכזב. וגם: את מי מהשחקנים שמוצעים עליהם מיליונים אברמוב יעדיף למכור בקיץ?

בעלי בית"ר ירושלים ברק אברמוב תוקף את יוסי אבוקסיס במסיבת עיתונאים/צילום: ניב אהרונסון. עריכת וידאו: שירן גולן

אז אחרי מסיבת העיתונאים, חילופי האשמות, התפטר-פוטר, מי ישלם, מי עשה את מי והרפש המיותר שהוטל בין יוסי אבוקסיס לברק אברמוב, בית"ר צריכה להסתכל קדימה. יוסי אבוקסיס כמאמן זאת היסטוריה בבית"ר ירושלים והמועדון צריך לדאוג איך מסיימים את העונה בצורה מכובדת. בסיטואציה של בית"ר, לתת צ'אנס לגל כהן זה לא רעיון רע, העניין הוא שהוא צריך לקבל גם סיכוי אמיתי, סיכוי שכולל קבוצה שכן יכולה לעשות משהו עד לסיום העונה.

כדי שזה יקרה, בית"ר תצטרך להתחזק לפחות בשחקן התקפה נוסף על לסיום החלון. עם קהל שרוצה כדורגל התקפי, לחיות על פריידיי שמושך פציעה\סחוט תמידית ומיירון ג'ורג' שלא שווה יותר מ-30 דקות משחק ותקע את בית"ר בהרבה משחקים, קשה לראות הרבה שערים ולשחק התקפי, גם אם פפ גווארדיולה יעמוד על הקווים. בית"ר צריכה להסתכל על המשחק האחרון נגד הפועל פתח תקוה. פריידיי לא עמד על הרגליים וביקש חילוף בדקה ה-25 כשמיירון ג'ורג' לא יכול לרוץ יותר מ-20 דקות. ללא חלוץ נוסף, בית"ר פשוט מסמנת מטרה לשרוד את העונה בליגה. על בלם זר אין מה לדבר כרגע, אך הפסד בדרבי ולחץ מסוג אחר עשויים לשנות את רמת קבלת ההחלטות.

שחקן בית"ר ירושלים פרד פריידיי, מול שחקן הפועל באר שבע אנדרה פוקו. דני מרון
לא יכול לסחוב את ההתקפה של בית"ר. פרד פריידיי/דני מרון

לזכותו של ברק אברמוב ייאמר שאתמול הוא בא ושם את האמת בפנים בנוגע לרכש בינואר, משהו שצריך היה לעשות לפני חודש. אברמוב יודע שבית"ר לא יכולה לעשות השנה מקום רביעי ואירופה. מקומות 5-6 בלי הכנסות בפלייאוף העליון זאת לא מטרה ולכן הוא לא מעוניין להוציא כסף מיותר בשלב זה ורוצה לרוץ עם הסגל הקיים ולתת לעוד שחקנים להשתפשף. אם הדברים היו נאמרים לפני כמה שבועות, חלק גדול מהפיצוץ בינו לבין אבוקסיס וכל ההודעות הזועמות שהשניים קיבלו מהקהל היו נמנעות.

הכיוון בבית"ר הוא של מנהל מקצועי, אך אברמוב ייקח את הזמן. להחזיק מנהל מקצועי שבא עם דרישות אילו עלויות גבוהות עבור המועדון. אי אפשר לדעת לאן המדינה הולכת, מה תהיה רמת ההכנסות ממנויים פלוס כמות קהל שיוכל להיכנס לאיצטדיון, אם תהיה הצלחה של גל כהן זה יטרוף את הקלפים והוא יחד עם עוזר מאמן ימשיכו גם לעונה הבאה, הכל פתוח ואברמוב לוקח את הזמן. כהן צפוי לבחור בקרוב גם את עוזר המאמן שיעבוד לצידו אך דברים לא יתקדמו עד לאחר הדרבי הירושלמי.

עוד בוואלה!

בבית"ר לא הופתעו מהפיצוץ: "כל יומיים ריב אחר, זה נהיה מגעיל"

לכתבה המלאה
גל כהן עוזר מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
הצלחה שלו תטרוף את הקלפים ותסדר לו את משרת המאמן הראשי גם בעונה הבאה. גל כהן/דני מרון

אברמוב דיבר אתמול על ההצעות במיליונים על שחקנים שלו וכיוון לשועה, יונה וטימוטי מוזי. בשוק ההעברות הישראלי, כזה שזרים לא ימהרו להגיע אליו גם בקיץ, מי מהשלושה שימשיך להיות חם עד לסיום העונה יהיה מכרה זהב בקיץ. מכירה של אחד מהשלושה תחזיק את בית"ר כלכלית בעונה הבאה והסיכויים שעסקה כזאת תצא לפועל הם גבוהים. אברמוב היה מעדיף למכור את ירדן שועה ראשון, גם בשל גילו המתקדם יחסית וגם בשל העובדה שהשחקן לוחץ כבר תקופה לצאת לחו"ל או לחוזה גבוה בהרבה.

אם רק שועה יהיה זה שיימכר וכל השאר יישארו, אברמוב יקבל סוג של ריספקט מהקהל, מגיע להם ליהנות לפחות שנתיים משחקן, שועה נתן את שלו ויוכל להמשיך הלאה, יונה יהיה זה עם הכדור שייקח את המושכות וינסה לחפות, מוזי הוא שחקן כנף שקשה מאוד למצוא וגם קשר אחורי כמו איסמעילה סורו. הם צריכים להיות הבסיס של איזור המעבר של בית"ר לעונה הבאה ועליהם צריך להוסיף כנף שמאל, קשר אחורי וחלוצים ראויים מקצועית ופיזית כדי לעשות קפיצה, זה יהיה המבחן של בית"ר.

ובינתיים, יש את ההווה. ביום ראשון יש דרבי ירושלמי ובתוך כל הבעיות של בית"ר, ניצחון על הפועל ירושלים ישים לפחות זמנית את הכל בצד. בסך הכל לנצח את הפועל תל אביב והפועל ירושלים בתוך שבועיים יכול להוות כדור הרגעה עבור אוהדי בית"ר, שכרגע מרגישים על סף ייאוש וחוסר אמונה כי המועדון הזה יכול לעשות קפיצה כלשהי בשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully