וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א מקווה כי בולדווין "רק" ייקנס: "קשה לעכל את ההתנהגות הזו"

2.2.2024 / 6:40

הצהובים מקווים כי הכוכב לא יורחק אחרי שהתפרץ על השופט בסיום ההפסד בבאסקוניה. בקבוצה מאוכזבים מהיכולת ההגנתית: "הפסד של חוסר משמעת הגנתית". וגם: הסיכוי שהולך וקטן להיכנס לפלייאוף, ועומס המשחקים המשמעותי עד אמצע פברואר

קליפ סיכום השבוע 1.2/ספורט1

1.

1. אחרי ההפסד לריאל מדריד ביום שלישי חשו אנשי מכבי תל אביב תחושה של פספוס על משחק שיכלו להוציא בו תוצאה טובה יותר. אמש (חמישי) בתום ההפסד 92:82 לבאסקוניה בחוץ, התחושה התחלפה מפספוס לתסכול על יכולת חלשה במשחק קריטי, שעשוי להרוס סופית את חלום הפלייאוף הישיר של הצהובים העונה ביורוליג. ואם ההפסד לא הספיק, אז בסיום המשחק התנפל ווייד בולדווין על שופט המשחק שלא שרק לעבירה לזכותו, וצפוי לעמוד לדין על ידי היורוליג.

במכבי האמינו כי יוכלו לעצור את הרצף השלילי שלהם בחוץ לאחרונה, אבל גם באסקוניה החסרה הנחילה להם הפסד שישי מחוץ לבית בבלגרד בשבעת המשחקים האחרונים. סיפור המשחק כולו היה הרבע השלישי, אותו סיימה מכבי בריצת 0:6, אבל עדיין הפסידה 34:21. הצהובים לא הצליחו לעצור את הכוכב של באסקוניה מרקוס האוורד שקלע 26 נקודות, ולא את הקליעה של יתר חבריו כשהבאסקים מסיימים עם 12 שלשות ב-43 אחוזים.

בצד ההתקפי קיבלה מכבי ערב טוב, או בעיקר רבע ראשון טוב מווייד בולדווין שסיים עם 25 נקודות, לורנזו בראון קלע 11 נקודות באחוזים רעים, ג'וש ניבו וחסיאל ריברו היו יעילים עם 12 נקודות כל אחד. אבל ההתקפה הייתה פחות הבעיה של הצהובים אלא הנרפות ההגנתית.

"משחק קשה בשבילנו", סיכם ג'וש ניבו, "לא באנו עם האנרגיה הנכונה, ועם הפוקוס הדרוש כדי לנצח משחק בחוץ. אפשרנו להם לשחק ליתרונות שלהם, ולא הוצאנו את מה שהם טובים בו. אנחנו חייבים להתקדם הלאה ולהתמקד במשחק הבא".

אנטוניוס קליבלנד שחזר לרוטציה וקלע 4 נקודות ב-14 דקות אמר: "אנחנו חייבים לשלוט טוב יותר בריבאונד ההגנה ולעשות יותר עצירות בהגנה, אנחנו קבוצה טובה במשחק המעבר, ואנחנו צריכים שההגנה שלנו תיצור את ההתקפות".

קופר והיליארד התייצבו לצד בולדווין

ווייד בולדווין מכבי תל אביב. דני מרון
יחטוף השעיה? ווייד בולדווין/דני מרון

2.

ההפסד המאכזב הפך מעט למשני בסיום בשל התקרית של בולדווין עם שופט המשחק מרצ'ין קובלסקי. במהלך האחרון, בו ניסתה מכבי להשוות את ההפרש במשחק אמש להפרש בו ניצחה את הבאסקים בבלגרד, טען בולדווין לעבירה, שעל פי ההילוכים החוזרים לא ברור אם נעשתה עליו. הוא השליך את הכדור לעבר השופט והתקרב אליו בצורה מאיימת, וגם לאחר שניסו להרחיקו מהמקום, הוא שב והתקרב אל השופט.

"יש פעמים שנגמרות המילים", אמר גורם בכיר במכבי תל אביב על ההתנהלות של בולדווין, "ידענו שההבטחה ההיא שלו לא לקבל טכניות ב-2024 לא תחזיק, זה חלק ממנו, אבל יש לקבל טכניות, גם כאלה שעלו לנו במומנטום במשחקים, ויש את הדבר הזה. קשה לעכל את ההתנהלות הזאת, והוא כנראה לא מבין שהדבר הזה עוצר אותו במקום מסוים".

החשש הכבד במכבי תל אביב הוא כי בולדווין יספוג הרחקה ממשחק או יותר, ובמועדון לא מתכוונים להמתין להחלטה האם יועמד לדין לפני שיוחלט כיצד לנהוג, וצפויים לשלוח מכתב התנצלות על התנהגותו. במועדון מעריכים כי לא ידעו מה העונש של בולדווין על התנהלותו, אם יהיה כזה, עד לפחות אמצע השבוע הבא, ומקווים כי יסיים את האירוע עם קנס כספי בלבד.

לורנזו בראון מכבי תל אביב. באסקוניה, אתר רשמי
עוד משחק חלש מאוד שלו. בראון/אתר רשמי, באסקוניה

3.

בפעם הראשונה העונה מכבי תל אביב סיימה שבוע כפול שלא במאזן 1:1, אלא שכרגע נכנסת מכבי לרצף חדש. ההפסד אמש היה החמישי ברציפות של הצהובים במשחק השני בשבוע כפול, כשהפעם האחרונה בה הצליחה מכבי לנצח משחק שני היה נגד אלבה ברלין ב-30 בנובמבר בבלגרד.

התחושות של הצהובים לקראת המשחק אמש היו טובות, בצוות והשחקנים האמינו כי לאור הנסיבות שהובילו למשחק הם יוכלו לנצח במגרש לא פשוט, וגם הפתיחה התאימה כשמכבי קולעת 26 נקודות ברבע הראשון, עם הצגה של ווייד בולדווין, ומובילה ב-6 הפרש. אלא שתוכנית המשחק ההגנתית קרסה, מכבי לא הצליחה לעצור את מרקוס האוורד שנכנס למשחק ברבע השני כשהוא קולע 18 נקודות ומוסר 2 אסיסטים ברבע בו קבוצתו הפציצה 34 נקודות.

"בסוף, בשורה התחתונה, זה הפסד של חוסר משמעת הגנתית", אמרו במועדון בכעס, "נכון שבין משחקים בשבוע כפול אין הרבה זמן להתכונן לדברים מיוחדים, אבל עבדו הרבה מאוד על לעצור את המשחק בין שניים של האוורד ואת התנועה שלו לפני שהוא מקבל את הזריקה. בפועל, זה החזיק מעמד רק בדקות הבודדות שהוא היה על המגרש ברבע הראשון (האוורד שיחק 4 דקות בלבד ברבע הראשון, א.ש). לא הצלחנו לעצור את מה שהם עושים, וזה סימן רע מאוד להמשך".

עוד לפני המשחק ציינו כי מכבי תל אביב היא קבוצת ההגנה הגרועה ביורוליג, אבל מסתבר שהרמה ההגנתית שלה רק צונחת כשיש פחות זמן להתכונן למשחקים. בחמשת ההפסדים האחרונים במשחק השני של השבוע הכפול ספגה מכבי 97 נקודות למשחק בממוצע, כשבסך הכל במשחק השני בשבוע הכפול היא סופגת בממוצע 90.2 נקודות, כשבשאר המשחקים העונה סופגת מכבי בממוצע 86 נקודות למשחק.

צ'ימה מונקה באסקוניה לצד לורנזו בראון מכבי תל אביב. באסקוניה, אתר רשמי
צ'ימה מונקה באסקוניה לצד לורנזו בראון מכבי תל אביב/אתר רשמי, באסקוניה

4.

מכבי צפויה למצוא את עצמה עדיין בתוך אזור הפליי אין גם לאחר השלמת משחקי המחזור הערב, אבל בניגוד למשחקים קודמים, הפער בינה לבין הקבוצות שנמצאות בתוך הפלייאוף הולך ונפער. בסבירות גבוהה לקבוצה שתהיה במקום השישי יהיה יתרון של בין משחק וחצי לשניים על הצהובים, תשעה מחזורים לסיום העונה, כשחלון ההזדמנויות לסגור את הפער הזה הולך ומצטמצם.

לצהובים יש עוד משחק אחד לפני הפגרה בת שלושה שבועות ביורוליג, פגרה שמוקדשת למשחקי הנבחרות ולמשחקי הגביעים במדינות, נגד אנאדולו אפס בשבוע הבא בריגה, ולאחר אותו משחק הצהובים ייכנסו לרצף משחקים יותר נוח. בתשעת המשחקים האחרונים של העונה תפגוש מכבי רק שלוש קבוצות שעוד מתמודדות על הפליי אין או הפלייאוף - הכוכב האדום, ולנסיה וברצלונה, כשרוב המשחקים שלה נגד קבוצות שכבר די איבדו סיכוי להיכנס לפלייאין.

ההערכות בקרב אנשי מכבי תל אביב כי המספר שיספיק להיכנס לפלייאוף הוא 20 ניצחונות, אך כדי להגיע לשם תצטרך מכבי גם להיות טובה יותר בראש בראש מהיריבה שעומדת מולה. בשלב הזה רק שתי קבוצות שנמצאות באזור הפלייאוף נחותות מהצהובים בראש בראש, פנאתינייקוס, שעשויה הערב להתרחק שלושה משחקים מהצהובים, ו-וירטוס בולוניה שגם כן עשויה לברוח.

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב. Ángel Martínez, אתר רשמי
מצפה לו ולמכבי לו"ז עמוס. קטש/אתר רשמי, Ángel Martínez

5.

5. כאמור אחרי המשחק ביום חמישי בריגה, למכבי תל אביב יהיו שלושה שבועות ללא משחק יורוליג, אבל עד ה-18 בפברואר, לוח המשחקים של הצהובים הוא מהעמוסים שיהיה להם העונה.

מכבי תשחק בתקופה הזאת שבעה משחקים ב-16 יום, כשחוץ ממשחק היורוליג מחכה להם דרבי נוסף, הפעם בהיכל מנורה, משחק ביום שישי בצהריים, ה-16 בפברואר, נגד הפועל ירושלים בארנה ובמוצאי שבת הקרוב מבחן לא פשוט נגד הפועל חולון בחוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully