וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטי ספיצ'קוב עלתה למקום השלישי באליפות העולם בגלישת רוח

1.2.2024 / 19:04

השייטת הישראלית עלתה שני מקומות בדירוג הכללי. שרון קנטור ירדה למקום השביעי, שחר טיבי בשמיני. תום ראובני במקום השלישי אחרי ערעור מוצלח

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 1.2/ספורט1

היום הרביעי של אליפות העולם היה בסימן מהפכים, אך עדיין עם ארבע ישראליות וישראלי אחד בתוך עשרת הגדולים. אצל הנשים ביצעה קטי ספיצ'קוב יום שיוטים יציב יחסית ועלתה שני מקומות בדירוג הכללי, עד למקום השלישי. ספיצ'קוב החלה את היום עם שני שיוטים במקום השלישי, אך לאחר מכן נחלשה מעט וסיימה 20,11,11.

היום היתל מזג האוויר במתחרי האליפות, כאשר הרוחות ההפכפכות שינו כיוון לאורך כל היום ונחלשו מאוד בשיוטים האחרונים. מזג האויר גרם לחוסר יציבות הן אצל הגברים והן אצל הנשים, כאשר רבים מהמובילים לא מצליחים לשמר את הדומיננטיות עד כה ומסיימים עם שיוטים חלשים.

אצל הנבחרת של שחר צוברי היה המצב קשה עוד יותר, כאשר שלוש המובילות מסיימות יום חלש ונדחקות לאחור. שרון קנטור, שהחלה את היום במקום השני הכללי ביצעה חמישה שיוטים מאוד לא אופייניים, בהם סיימה 15,19,16,27 ו-30 וירדה למקום השביעי הכללי. אחריה במקום השמיני שחר טיבי, שאמנם סיימה שני שיוטים במקום שני, אבל שלושה שיוטים במקומות 18,32 ו-35. סוגרת את העשירייה תמר שטיינברג, עם שיוטים במקומות 14,25,19,14,38. מי שדווקא נהנו מיום טוב יחסית היו דניאלה פלג ומאיה מוריס, שהצליחו לטפס למקומות ה-15 וה-16 וינסו מחר להמשיך במגמת השיפור ולסגור פער של כ-2 נקודות, על מנת להצליח ולהכנס לשיוטי המדליות.

תום ראובני גלישת רוח. sailing energy, אתר רשמי
בעשירייה הראשונה. ראובני/אתר רשמי, sailing energy

בגברים, תום ראובני קיבע את מקומו בעשרת הגדולים באליפות, כאשר הוא התחיל את היום בשיוט חלש, במקום ה-28, אך לאחר מכן מתאושש במהירות ומסיים במקומות 5,10,13 ו-10. תוצאות היום העלו את ראובני מקום אחד, למקום השישי הכללי, אך ראובני הגיש ערעור לגבי מתחרה שחתך אותו ואילץ אותו לבלום. הערעור התקבל ותום כרגע עלה למקום השלישי וילבש מחר את הגופייה האדומה. כזכור, רק עשרת המובילים בסיום שיוטי מחר יעברו להתמודד בשיוטי המדליות בשבת, שם מתאפס הניקוד והתחרות עוברת לשיטת נוק אאוט, ברבע גמר, חצי גמר וגמר.שני הישראלים הבאים בטבלה הם תומר ורדימון, שעלה למקום ה-24 ויואב עומר במקום ה-26.

אליפות העולם הנוכחית תהיה זו שאחריה יוכרע באיגוד השייט המרוץ הפנימי על הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז ובשלב זה הן אצל הנשים והן אצל הגברים הכל עוד פתוח. תום ראובני אמנם מוביל באליפות הנוכחית בביטחה, אך הוא עדיין שני בניקוד הפנימי, אחרי יואב עומר, והתחרות בינהם תוכרע בהתאם לביצועים של ראובני בשיוטי המדליות, במידה ויגיע אליהם.

אצל הנשים המצב מתוח וצמוד עוד יותר, כאשר הישראלית המובילה באליפות העולם, קטי ספיצ'קוב, נמצאת רק במקום השלישי במרוץ הפנימי לכרטיס, אחרי שחר טיבי ושרון קנטור, שבמקום הראשון. מה שיקבע לבסוף מי תקח את הכרטיס יהיה לא רק מיקומן בשיוטי המדליות, אלא יתכן וגם המיקום בסיום שיוטי בית הזהב, שכן מי שמעפילה לשיוטי המדליות מהמקום השלישי מקבלת נקודות בונוס. מחר תנסה ספיצ'קוב לשמור על מיקומה, על מנת להנות מניקוד הבונוס, והתחרות הפנימית תוכרע על פי מיקומן הסופי של השלוש בשיוטי המדליות, שיתקיימו בשבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully