וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסאי אחר: דגו בדרך לשבירת השיא של ברק בכר עם מכבי חיפה

31.1.2024 / 13:30

הצל של בכר מרחף מעל דגו מאז יומו הראשון כמאמן מכבי חיפה, אבל בניגוד לציפיות גם הוא מנפץ שיאים ומסיר קללות שמלוות את המועדון שנים. אחרי שהוריד את קוף בלומפילד מהגב, הוא מאיים לשבור הערב את רצף השיא של קודמו בתפקיד ולשלוח מסר במאבק האליפות: "הולכים עד הסוף"

תקציר גביע המדינה: הפועל כפר סבא - מכבי חיפה 6:3/ספורט1

באחת השיחות הראשונות של אנשי מכבי חיפה עם ברק בכר לאחר מינויו, קיבל המאמן מעין סקירה של הקופים על הגב של המועדון שנוצרו בעשר השנים האחרונות: המנחוס במפגשים מול מכבי תל אביב, הקושי לעלות לשלבי בתים במסגרות אירופאיות ומעל הכל - בצורת האליפויות.

בכר כנראה לקח את השיחה ההיא לתשומת לבו בהתחשב בהישגים שלו. בשלוש השנים הבאות, מחוץ מלהצעיד את הירוקים לשלוש אליפויות רצופות, הוא שבר שיאים פעם אחר פעם והסיר מהקבוצה שלל קללות ומנחוסים. שלב בתים בקונפרנס ליג; שלב בתים בליגה האלופות; הקבוצה הראשונה שזוכה באליפות בעונה של שלב בתים בליגת האלופות; ניצחון על מכבי תל אביב; ועוד שלל שיאים שנשברו כאילו בזה אחר זה.

כשבכר עזב את מכבי חיפה בקיץ ומסאי דגו מונה לתפקיד במקומו, ספק אם מישהו חשב שהמגמה תימשך. אבל דגו הצליח להפתיע גם כאן, כשהוביל את הקבוצה לניצחון חוץ ראשון אי פעם בשלב בתים אירופאי וכן לניצחון בבלומפילד על היריבה הגדולה מכבי תל אביב לראשונה זה 12 שנים.

הערב ב-20:30 דגו ושחקניו יפגשו את הפועל באר שבע ומלבד התחרות הצמודה עם מכבי תל אביב והאפשרות להוציא ככל הנראה באופן סופי את הקבוצה מהנגב ממאבק האליפות, דגו יוכל לשבור את רצף השיא של בכר למשחקי ליגה ללא הפסד עם מכבי חיפה.

מאמן מכבי חיפה מסאי דגו. מאור אלקסלסי
המשיך מהנקודה בה בכר נעצר. דגו/מאור אלקסלסי

באוקטובר 2021 אירחו הירוקים את הפועל באר שבע ובמשחק משוגע שכלל שני פנדלים, אדומים ותהפוכות ניצחה הקבוצה של רוני לוי דאז את זו של ברק בכר. בכר לקח את הקבוצה לשיחת ניעור שממנה היא יצאה לרצף של 16 משחקים ללא הפסד, כולל 13 ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו. הרצף נשבר במשחק חוץ מול עירוני קרית שמונה לאחר ששער עצמי של בוגדן פלאניץ' הכריע.

מאז בכר וקבוצתו לא הצליחו לשבור את השיא של עצמם (כידוע, שיא כל הזמנים של המועדון נקבע לאורך עונת 1993/1994 ותחילתה של עונת 1994/95, פרק זמן בו הירוקים לא הפסידו כלל). הערב דגו יכול לשפר את השיא של בכר, לקבוע את הסטנדרט החדש ולהעמיד את הרצף על 17 משחקים.

הירוקים הפסידו בתחילת העונה במשחק בלתי נשכח (בטח בשביל לורנצו שימיץ') למכבי פתח תקוה, ומאז יצאו ל-16 משחקים ללא הפסד ליגה (12 ניצחונות ו-4 תוצאות תיקו). הפרש השערים ברצף הנוכחי - 9:38, אמנם קצת פחות טוב ביחס לרצף הקודם בו עמדה הקבוצה של בכר על יחס שערים של 11:50, אבל הקבוצה הנוכחית שמרה על רשת נקייה יותר פעמים (תשעה משחקים לעומת שבעה). נתון מעניין נוסף: השחקן היחיד שפתח ב-16 המשחקים הללו הוא שריף כיוף. למעשה, השוער עדיין לא רשם הפסד ליגה כשוער מכבי חיפה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שריף כיוף שוער מכבי חיפה. דני מרון
הקמע. כיוף/דני מרון

כך או אחרת, תוצאה טובה בטרנר הערב תהיה חשובה גם ברמת המעשית וגם ברמה האנקדוטלית, במיוחד עבור מסאי דגו שיוכל להתגאות בשיפור השיא של האיש אותו כנראה לעולם לא יצליח לעקוף בקרב על דעת הקהל.

"האמת שלא ידענו על קיומו של הרצף והשיא", מודה אחד השחקנים במכבי חיפה. "ברור שתמיד נחמד להמשיך רצף ללא הפסדים, אבל החשיבות של המשחק הערב חורגת הרבה מעבר לרצף. זה משחק שיכול לדחוף אותנו בצורה משמעותית במאבק האליפות".

לפחות לפי האימונים האחרונים, דגו עדיין מתלבט בנוגע לכמה עמדות. נראה שפרנזי פיירו שהיה אחראי על שני שערי ניצחון נגד הפועל באר שבע בעונה שעברה, יפתח בהרכב. גם דניאל סונדגרן צפוי לפתוח ב-11 של דגו כששריף כיוף יחזור אל בין הקורות. "המאבקים עם באר שבע תמיד קשים ותמיד תוססים, הפעם נצטרך להתמקד על הדשא ולנצל את היתרון שיש לנו. ניצחון היום יהיה עוד סימן שאנחנו הולכים חזק עד הסוף בשביל אליפות רביעית", קובע גורם במועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully