וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסקרה מחוץ לסגל, בלטקסה: "הייתי צריך לעשות שיעורי בית על אוסטריה"

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 17:00

החוויה המתסכלת בוינה ("ליגה של שחקני התקפה"), החזרה למכבי תל אביב ("נסגר בשניות") והכניסה המהירה לעניינים על רקע הפציעות. לפני הפועל ירושלים הערב, בלטקסה בטוח: "ניקח איתנו הלאה את הרשתות הנקיות בגביעים". וגם: קין בחר שהפנמי יעלה ליציע

תקציר גביע המדינה: הפועל חדרה - מכבי תל אביב 2:0/ספורט1

פחות מחודש אחרי שחזר מאוסטריה, מתן בלטקסה הופך אולי לאחד השחקנים החשובים ביותר של מכבי תל אביב בתקופה הקרובה. בלי יותר מדי הכנה מוקדמת, הבלם נכנס לתפקיד מפתח. אל הפציעה של ניר ביטון הצטרפה לאחרונה פציעה מדאיגה של אנריק סבוריט, שהפכה את בלטקסה לחיוני ביותר. הערב (רביעי, 20:00, ספורט4) הוא יפתח לצידו של דריק לוקאסן במרכז ההגנה במשחק הביתי נגד הפועל ירושלים, שאמור להיות גם עבורו חזרה גנרלית לקראת משחק העונה ביום שני.

החזרה שלך היא די טובה, אתה חוזר לקבוצה במקום הראשון וזה לא קל בדרך כלל למצוא דקות, לפעמים לוקח הרבה זמן ויחסית אתה חזרת לעניינים מהר מאוד. חשבת שזה יקרה? חששת שייקח זמן?

"האופציה של מכבי לא הייתה על השולחן הרבה זמן ופתאום זה נפתח בעניין של כמה רגעים, מכבי יצרו קשר ובשניות זה נסגר, זה משהו שברגע שדיברו איתי רציתי מאוד. בכל התקופה הזאת שהתאמנתי לבד שמרתי על עצמי הכי מקצוען שאפשר להיות, גם בחופשה באתי לפה והתאמנתי. בראש לא ציפיתי להיכנס לעניינים כל כך מהר, אבל זה מכבי תל אביב, זה הכדורגל וצריך להיות מוכן כששמים אותך על הדשא". 

מתן בלטקסה, מכבי תל אביב. קובי אליהו
נזרק היישר למים העמוקים של מאבק האליפות. בלטקסה/קובי אליהו

אחת הסיבות היא שרובי קין הלך במשחקים האחרונים עם שלושה בלמים. האם עמדת הבלם השמאלי הכי מתאימה לך?

"לא כזה משנה לי. גם בקו 4 שיחקתי פה הרבה משחקים והיה לי טוב והיו לי משחקים טובים. לי זה לא משנה אם 5 בהגנה או 4, אשחק איפה שירצו אותי". 

בטוח שאין הרבה שיגידו לא למעבר לאוסטריה, אבל האם הליגה הזאת בכלל מתאימה לשחקני הגנה?

"יכול להיות שהייתי יכול לעשות יותר שיעורי בית על הליגה הזאת. ההצעה שהציעו לי בזמנו קסמה לי וכשדיברו איתי המנהל הספורטיבי, הבעלים והמאמן של אוסטריה וינה, מאוד רצו אותי ונתנו לי תחושה שאני הולך להוביל את הקבוצה. לצערי הגעתי לשם פצוע, עם הפציעה שספגתי מול באר שבע במשחק האחרון שלי במכבי, הגעתי אחרי 4 חודשים בלי פעילות, לא הצלחתי להיכנס לעניינים. באה פגרה, התחלף מאמן ושם כבר לא היה חיבור עם המאמן החדש. נתתי את כולי באימונים כדי להראות יכולת הכי טובה שיש. 

"הליגה שם יותר פתוחה, המשחקים רצים מצד לצד, קבוצות קטנות לוחצות קבוצות צמרת, זה לא מעניין אותן שהן מהתחתית. הן באות, לוחצות, מניעות כדור מאחורה וככה המשחק פתוח מצד לצד וזה משחק שבאמת מקשה יותר על שחקני הגנה ויוצר הרבה יותר מספרים מקדימה ובגלל זה הרבה שחקני התקפה ישראלים ולא ישראלים מתקדמים מהליגות האלה". 

אז למה אתה בעצם אומר שהיית צריך לעשות יותר שיעורי בית?

"מבחינת סטטיסטיקה שחקני התקפה שם יותר בולטים בליגה הזאת ולא לקחתי את זה בחשבון מספיק. קרה מה שקרה והיה גם חוסר מזל. בסוף זה הכדורגל". 

יצאת אחרי שרדפו אחריך מאוד, התחלף מאמן ועדיין היית תקופה לא מבוטלת עם המשפחה, בחודשים האחרונים לא שיחקת בגלל עניינים לא מקצועיים כי רצית שתעזוב.

"אני לא שמעתי אף פעם שלא רוצים אותי, נהניתי מאוד מחוץ לכדורגל. גם בכדורגל עצמו היו שם אנשים טובים ושחקנים טובים, נהניתי לבוא לחדר הלבשה, מקצועית לא הצלחתי אבל לא קיבלתי תחושה שלא רוצים אותי אלא תחושה שיש מאמן שמתחבר לשחקנים אחרים והוא לא הביא אותי, וזה איפה שנפלתי בין הכסאות". 

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שחקן אוסטריה וינה, מתן בלטקסה. Severin Aichbauer, GettyImages
"נפלתי בין הכסאות". במדי אוסטריה וינה/GettyImages, Severin Aichbauer

איזה מתן בלטקסה חזר לישראל?

"אני חושב שלא נשברתי. הייתי מתאמן הכי ברצינות שיש. עובדה גם שחזרתי מפגרה של 3 שבועות בלי שגרה ופתאום אני משחק 90 דקות נגד הפועל פתח תקוה, זה לא משהו שציפיתי, אבל צריך להיות שם ברגעים האלה". 

בוא נדבר על המשחק הערב נגד הפועל ירושלים שעושה לא מעט קשיים למכבי תל אביב בשנים האחרונות. משחק מפתח, רגע לפני משחק העונה, אחרי כל מה שקרה עם איבוד פער הנקודות. איך נערכים כדי שלא נקבל שחזור של חדרה לפני 3 שבועות?

"הפועל ירושלים קבוצה טובה, אבל נבוא לשחק את המשחק שלנו ומי שיעלה ייתן את הכל. צריך להסתכל על עצמנו ולא להתרכז במה שקורה בטבלה". 

מה השבוע הזה של הגביעים השונים עשה לכם כקבוצה?

​​​​​​​"קודם כל זה שלא ספגנו שער וזה הכי חשוב מבחינתי. זה נותן לנו ביטחון. ניקח את זה למשחק מול הפועל ירושלים".

יש לציין כי במשחק נגד הפועל ירושלים הערב לא ישותף כלל השוער אורלנדו מוסקרה, שנותר מחוץ לסגל זאת מסיבות מקצועית בלבד. מוסקרה, שאיבד את מקומו בהרכב, להחלטת המאמן רובי קין נותר מחוץ לסגל, אבל אין בשלב זה מהלך לשחרורו של הפנמי שאיבד את מקומו לרועי משפתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully