וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה מדאיגה או מצב זמני? אבדיה משחק ומעורב פחות, "וזה מוזר"

המספרים מראים: מאז פיטורי אנסלד ג'וניור לא רק הדקות של הישראלי בנסיגה. בוושינגטון תוהים מה עומד מאחורי זה, האם הוא והרוקי המסקרן באמת דורכים אחד על השני, והאם הכל יחזור לקדמותו אחרי הטרייד דדליין

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 29.1/ספורט1

אפקט המאמן החדש פועל אפילו על וושינגטון. הוויזארדס עומדים על מאזן 1:2 מאז פיטורי ווס אנסלד ג'וניור וקידומו של העוזר בריאן קיף לקווים, ולפחות בשלב הראשוני תחת שרביטו של המאמן החדש, מציגים הגנה, מחויבות ואופי שלא היו שם קודם. הלילה (בין שני לשלישי) זה התבטא עם קאמבק מפיגור דו ספרתי וניצחון 113:118 בסן אנטוניו, שסידר לקבוצה ניצחון שני רצוף - דבר שלא קרה לה במשך 333 ימים, ואפילו לא פעם אחת העונה.

"הירידה של קיף לפרטים מטורפת לגמרי. יש לו מנטליות של אחד שלא בא מה-NBA, וכל הזמן צריך להוכיח את עצמו. הוא מסביר לך הכל, עד הפרטים הכי קטנים. כיף לשחק עבור מאמן כזה", הילל אותו קייל קוזמה בסיום.

אחרי שלושה משחקים בתפקיד, קיף כבר מדבר על מהפך, מסביר ש"מעתה ואילך, וושינגטון תהיה קבוצת הגנה בראש ובראשונה" ומתגאה בהקרבה של שחקניו. אבל אם מישהו שעל פניו מעמדו מעט נפגע מאז מינויו של קיף, זהו דני אבדיה.

זה כבר מעבר לתחושה, ומשתקף גם במספרים: בשלושת המשחקים עם קיף כמאמן, אבדיה ירד ל-25.3 דקות למשחק (בהשוואה ל-27.4 כל העונה), וגם השימוש בו צומצם, מה שבא לידי ביטוי בירידה בממוצעי הנקודות (מ-12.4 לפני כן ל-10.6 תחת קיף) והזריקות מהשדה (7.6 עם קיף, 9.2 לפני כן).

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. רויטרס
קורבן של הנסיבות? אבדיה/רויטרס

כשצוללים פנימה למספרים מתקדמים יותר, לא ניכר שינוי של ממש. למעשה, בשלושת המשחקים האחרונים של וושינגטון, אחוז ה-USAGE (התדירות בה שחקן מעורב בהתקפה) של אבדיה אפילו עלה במקצת, מ-18% ל-18.2%. וושינגטון משחקת בקצב קצת יותר איטי במשחקים האחרונים, מה שאולי פוגע ביעילות של אבדיה שמצטיין במגרש הפתוח.

אבל דבר אחד בטוח: קיף מעניק אשראי גדול יותר לרוקי בילאל קוליבאלי, ולפי שעה כמעט ולא משתף את קוליבאלי ואבדיה יחד - דבר שלא כולם בוושינגטון מצליחים להבין. "לא ברור מדוע דני משחק פחות ופחות ונוגע פחות ופחות בכדור במשחקים האחרונים. מבחינה אישית, הוא היה די פרודוקטיבי. מאז המשחק נגד מינסוטה, השורה הסטטיסטית שלו מעט מוזרה", ציין אחד העיתונאים שמסקר את הוויזארדס בבלוג "BulletsForever". יחד עם זאת, הוא ציין, "אני חושב שזה ישתנה אחרי ה-8.2 (הטרייד דדליין). זה ישתנה בקרוב, גם אם זה תלוי בכמה שחקני ספסל שיעזבו".

הבלוגר וויל קלייטון כתב ש"גם אני לא מבין מדוע דני ובילאל לא יכולים לשחק יחד. על פניו, נראה שהם משלימים אחד את השני. באחת ההתקפות הערב בילאל נתן חסימה לדני, וכשדני ראה ששולחים לעברו שני שחקנים הוא מצא את בילאל לשלשה חופשית לחלוטין. אני מסכים שהמצב של דני עשוי להשתנות אחרי הטרייד דדליין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully