וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי תנשור לליגה האירופית? השפעתה של ג'ירונה על הטרבליסטית

אלופת אירופה והפתעת העונה בספרד לא יוכלו לחלוק את המקום בליגת האלופות בעונה הבאה, קבוצת "סיטי פוטבול" עשויה להכריע את המאבק ההיפותטי

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 29.1/ספורט1

העונה החלומית של ג'ירונה תקלקל את התוכניות למנצ'סטר סיטי או שהדהירה שלה אל עבר אליפות היסטורית בליגה הספרדית תקבל מכה אנושה בעקבות בעלות הקבוצה? עם השאלה הזאת עומדת קבוצת "סיטי פוטבול" במרכז עונת 2023/24, כאשר שתי הקבוצות הבכירות שלה, מנצ'סטר סיטי וג'ירונה, נמצאות חזק במרוץ האליפות בפרמיירליג האנגלית ובליגה הספרדית. בעוד הקבוצה הקטנה מספרד נמצאת במקום הראשון עם 55 נקודות, נקודה יותר מלריאל מדריד לה משחק חסר, הטרבליסטית מרחק 5 נקודות מליברפול המוליכה, כשלאלופה האנגלית משחק חסר.

במצב היפותטי, קבוצת "סיטי פוטבול" תאלץ לקבל החלטות קשות בנוגע לזהות האלופות בליגות הבכירות באירופה, כתוצאה מחוקי אופ"א הנוגעים להשתתפות בליגת האלופות תחת אותה בעלות, כאשר 2 קבוצות עם בעלים זהים לא יוכלו לשלוח את שתי הנציגות למפעל האירופי הבכיר. המשמעות מכך היא שמצב הנוכחי, במידה וג'ירונה תזכה באליפות ספרד, היא תעפיל לליגת האלופות, בעוד מנצ'סטר סיטי תאלץ לרדת לליגה האירופית.

ארטיום דובביק ג'ירונה. GettyImages
העונה המדהימה של ג'ירונה תקבל מכה או תיפגע במנצ'סטר סיטי? דובביק/GettyImages

במידה ושתי הקבוצות יזכו באליפות, הקבוצה שתקבל עדיפות להעפלה לליגת האלופות תהיה מנצ'סטר סיטי, זאת בעקבות דירוגה הגבוה בהרבה בדירוג המועדונים באירופה. ב-"ESPN" ניתחו את המצב של שתי הקבוצות, בו ייתכן וידרש מג'ירונה מצב לא ספורטיבי בו היא תאלץ להפסיד בכוונה את האליפות על מנת שסיטי תוכל להעפיל לליגת האלופות, כאמור מפעל בו שתיהן מלכתחילה לא יוכלו לשחק בו יחדיו.

מקרה דומה היה בעבר עם בעלות קבוצת "רד בול" העומדת בראש גופים ספורטיביים רבים, ביניהם ספורט מוטורי, אקסטרים וגם כדורגל עם הקבוצות רד בול זלצבורג האוסטרית ור.ב. לייפציג הגרמנית. השתיים חלקו את ההשתתפות בליגת האלופות בשנים האחרונות ללא בעיה, זאת מפני שהצליחו להוכיח שלאחת "רד בול" נחשבת כספונסר בלבד, בעוד לשנייה זאת בעלות של ממש על הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully