וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רג'וב לקראת "משחק הטרור": "ישראל משחקת בשטח פלסטין הכבושה"

פלסטין תפגוש את קטאר בשמינית גמר גביע אסיה. יו"ר ההתאחדות מתקרבן: "משחק שיכול לספק חלון ראווה לסבל שלנו"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 29.1/ספורט1

שלב שמינית הגמר בגביע אסיה הוליד את מה שאפשר לכנות במחוזותינו כ"מפגש הטרור". נבחרות קטאר ופלסטין ישחקו זו מול זו הערב (שני) בדוחא על הכרטיס לרבע הגמר, אחרי שפלסטין השיגה ניצחון ראשון בתולדותיה בגביע אסיה וזימנה לעצמה עימות עם האלופה היבשתית המכהנת, מהמדינה שמממנת את חמאס. לקראת המשחק, נשיא ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב התראיין ל"אל ג'זירה" והמשיך במגמת ההתקרבנות כשהזכיר את המלחמה.

"אנחנו במשפחת הכדורגל הפלסטיני מאמינים שהמשחק יכול לספק חלון ראווה לסבל שחווה העם הפלסטיני, ולהדגיש את הנחישות והמחויבות להשגת המטרות", אמר. "הצלחת הנבחרת ברקע המצב הנוראי, כשאלפי אנשים נקברים כתוצאה מההרס, הזוועות ורצח העם, נותנת לשחקנים שלנו מוטיבציה להשיג משהו למען העם".

רג'וב המשיך: "לא היה לנבחרת קל להתכונן לטורניר. יש לנו הרבה שחקנים בעזה שלא עלה בידם להצטרף, אבל לא נוותר. הם מנסים לחנוק ולגרש את כולם מהגדה המערבית, אבל אנחנו שם ונישאר שם. אנחנו מאוחדים למרות השסע הפוליטי והגאוגרפי בפלסטין. הנבחרת היא הדבר היחיד שמתפקד כרגע".

שחקני נבחרת פלסטין. רויטרס
שחקני נבחרת פלסטין/רויטרס

פיפ"א השעתה בעבר לשנה את רג'וב, לאחר שקרא לשרוף חולצות של ליאו מסי בגלל שנבחרת ארגנטינה התכוונה להגיע ארצה למשחק מול ישראל. כעת, איש הציבור הפלסטיני יצא נגד פיפ"א: "יש שם מדיניות של מוסר כפול. הם והוועד האולימפי הבינלאומי צריכים להיות עקביים. ההתאחדות הישראלית מקיימת משחקים בשטח פלסטין הכבושה, שזו הפרה בוטה של חוקי פיפ"א והאמנה האולימפית. לא שמעתי ארגון ספורט בישראל מבקר את הממשלה שלהם על המתקפות, ההרס ורצח השחקנים הפלסטינים. אני מקווה שיבינו שהגיע הזמן לשלוף לישראל כרטיס אדום, אין לישראל זכות לגזול מאחרים את הזכויות שהיא עצמה נהנית מהן".

עוד אמר על הנבחרת: "המלחמה בהחלט משפיעה על ריכוז השחקנים ומדאיגה אותם. זו טרגדיה, אבל אנחנו לא מתכוונים להיכנע. כולנו מושפעים פסיכולוגית ופיזית, אבל נמשיך להילחם. ספורט הוא חלק מהתקומה שלנו והחובה שלנו כלפי עמנו. קטאר? אנחנו הנבחרת הכי חזקה בעולם".

גם הבלם יאסר חאמד דיבר לקראת שמינית הגמר: "קשה מאוד להישאר מרוכזים, יש לי משפחה בעזה והם עוברים למקום אחר כדי להישאר בטוחים. הרבה שחקנים איבדו את המשפחות שלהם. אני מנסה להימנע מלקרוא על כל מה שקרה כל יום. יש לנו הרבה זמן כאן במלון והראש מתמלא בכל מה שקורה בעזה, אנחנו כל הזמן בודקים מה המצב שם, אבל חשוב לנו לנצח משחקים ולשמח קצת את העם הפלסטיני. יהיה קשה לעלות לרבע הגמר, אבל זה לא בלתי אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully