וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו ב-2020: קנזס סיטי וסן פרנסיסקו שוב ייפגשו בסופרבול

משחק טוב של טראוויס קלסי, יחד עם טעות חמורה של התופס של הרייבנס זיי פלאוורס, העניקו לקנזס סיטי ניצחון 10:17 וכרטיס ללאס וגאס. הפורטי ניינרס הפכו פיגור 24:7 בהפסקה ל-31:34 ענק על דטרויט, הקאמבק הגדול אי פעם בגמר החטיבה

טראוויס קלסי. Patrick Smith, GettyImages
טראוויס קלסי והצ'יפס שוב מגיעים למעמד הגדול מכולם/GettyImages, Patrick Smith

במשך 19 שנים לא הצליחה קבוצה לזכות בסופרבול פעמיים ברציפות. אחרי שלא עמדה במשימה ב-2021, קנזס סיטי מקבלת הזדמנות נוספת. האלופה ניצחה הלילה (בין ראשון לשני) את בולטימור 10:17 והבטיחה מקום בגמר הגדול בפעם הרביעית בחמש שנים. לאחר מכן נפגשו סן פרנסיסקו ודטרויט, הפורטי ניינרס רשמו ריצת 0:27 במחצית השנייה, ניצחו 31:34 והבטיחו מפגש שני עם הצ'יפס לאחר הסופרבול של 2020. זהו, אגב, הקאמבק הגדול אי פעם בגמר החטיבה (בקודם ב-2014 סיאטל הפכה פיגור בן 16 נקודות מול גרין ביי).

בולטימור - קנזס סיטי 17:7

מי זוכר בכלל שהצ'יפס היו כל כך בינוניים במהלך העונה? אחרי הניצחון בשבוע שעבר בבאפלו, קנזס סיטי הגיעה לבולטימור והבהירה ללמאר ג'קסון והרייבנס שגם השנה זה לא יקרה. משחק התקפי טוב של טראוויס קלסי, יחד עם סדרת טעויות של העורבים, העניקו לקנזס סיטי ניצחון 10:17 וכרטיס לסופרבול בפעם השנייה ברציפות והרביעית בחמש שנים.

הרגע הגדול של המשחק נרשם במהלך הראשון של הרבע הרביעי. בפיגור 17:7 מסר למאר ג'קסון לזיי פלאוורס, שנראה כמי שעושה את הדרך הבטוחה לאנדזון. רגע לפני שנכנס הוא שמט את הכדור כתוצאה מתיקול של לג'אריוס סניד, שהשתלט באנדזון. הכדור עבר לקנזס סיטי ובמקום לצמק את ההפרש לשלוש נקודות, הרייבנס נאלצו לרדוף עד שנהיה מאוחר מדי.

ה-מהלך של המשחק: ההשמטה של זיי פלאוורס לפני האנדזון

המשחק נפתח בסערה, כשקנזס סיטי עלתה ראשונה על הלוח עם מסירה של פטריק מהומס לקלסי. הרייבנס הגיבו במהירות עם טאצ'דאון של ג'קסון לפלאוורס, אבל קנזס סיטי החזירה לעצמה את היתרון עם ריצה של אייזיאה פצ'קו - 7:14 כבר ברבע השני. לפני המחצית בעט הריסון באטקר במדויק והתוצאה בהפסקה הייתה 7:17.

כאן החל משחק עצבני וחסר תועלת, במיוחד מהצד של בולטימור, שסדרה של טעויות שלה שמרה את המרחק על עשר נקודות. גם שער שדה של ג'סטין טאקר לא הועיל וקנזס סיטי שמרה, גם בסיוע מסירה אדירה של מהומס למרקז ואלדז-סקנטלינג, עד לסיום על התוצאה - 10:17.

מהומס סיים עם 241 יארד וטאצ'דאון, קלסי תפס 11 כדורים ל-116 יארד וטאצ'דאון. הגנת הצ'יפס החזיקה את ג'קסון על 54 יארדים בלבד על הקרקע, ו-272 היארדים שלו עם טאצ'דאון ואיבוד באוויר לא הועילו. פלאוורס רשם 115 יארד באוויר, כולל תפיסה באנדזון.

סן פרנסיסקו - דטרויט 31:34

זה כבר היה משחק סופר-איכותי. דרכם של הליונס לסופרבול נראתה כבר סלולה אחרי מחצית לא פחות ממושלמת, שבה קו ההתקפה פשוט טחן עד דק את קו ההגנה של הניינרס ואפשר הרבה חופש לג'רד גוף והרצים שלו. דטרויט עלתה ל-0:14 והמשיכה ללחוץ על הדוושה גם לאחר ריצה של כריסטיאן מקאפרי לטאצ'דאון. הליונס ירדו להפסקה ביתרון 7:24, ונראה היה שהחבר'ה ממישיגן בדרך לסופרבול ראשון בתולדותיהם.

אלא שדטרויט היא דטרויט והיא תמיד תעשה משהו שיקלקל. ביתרון 10:24 החליט דן קמפבל ללכת על דאון רביעי עמוק בשטח של הניינרס במקום לבעוט - ושילם בגדול. הניסיון נכשל, כשבצד השני תפיסה מארץ הפוקסים של ברנדון איוק סידרה לו עוד תפיסה, הפעם קלה יותר, בתוך האנדזון - 17:24. דטרויט איבדה את הכדור בהשמטה בתחילת הדרייב שלאחר מכן, ומקאפרי שוב הגיח כדי להשלים קאמבק מהיר - 24:24 עוד בטרם הסתיים הרבע השלישי.

המשחק כבר היה בשליטה מוחלטת של הניינרס בשלב הזה. דטרויט קפאה וברוק פרדי המשיך לשלוט באוויר ועל היבשה עם כמה גיחות מצוינות. בשארית כוחותיה הצליחה הגנת הליונס למנוע הפעם טאצ'דאון, אבל לא שער שדה של ג'ייק מודי שהעלה את סן פרנסיסקו ליתרון ראשון במשחק - 24:27 עשר דקות לסיום.

הליונס לא אמרו נואש וניסו לתקוף, אבל עוד החלטה של קמפבל על דאון רביעי הסתיימה בכישלון והכדור חזר לניינרס. עוד ריצה של פרדי, עוד גיחה אדירה של מקאפרי, עוד כניסה לאנדזון, הפעם של אלייז'ה מיצ'ל - 24:34, מחצית מדהימה של 0:27 לסן פרנסיסקו. טאצ'דאון מצמק של הליונס הוריד ל-31:34, אבל המארחים השתלטו על בעיטת האונסייד וסגרו את המשחק.

פרדי סיים את המשחק עם 267 יארד, טאצ'דאון ואיבוד באוויר, אבל לא פחות חשוב - 51 יארד בארבע גיחות מפתח על הקרקע. מקאפרי רשם 90 יארד ושני טאצ'ים. בדטרויט סיים גוף עם 273 יארד וטאצ'דאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully